Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
natasja1991 schreef:hallo ik heb best wel veel vraagjes en ik hoop een paar antwoorden te krijgen.
het gaat om deze vragen:ik zet mijn antwoorden er in dikke letters even tussen
ik heb veel ruimte achterthuis, zou ik daar een stal kunnen neer zetten(ik woon op loopafstand van mijn manege ong. 3 min)
hoe groot moet een stal minimaal zijn en hoe duur kost datligt aan de maat van het paard...maar ik ga bij een d pony al uit van minimaal 3,5 bij 3
is het wel veilig om het paard dan achterthuis neer te zetten.als je zorgt voor ene deugdelijke stal etc dna zie ik niet in waarom het niet velig zou zijn
kan een stal zo opgezet worden of moet er nog een muur achterhoe bedoel je dit?
als je een stal in een bestaande schuur zet, ligt dat aan de stevigheid en materiaal van de schuur
moét je een auto en een trailer hebben (geen auto namelijk)moet niet, is wel handig. ik zou sowieso wel even rond kijken wie er wel een trailer en auto heeft voor eventuele noodgevallen (kliniekbezoeken etc ) dat mocht het nodig zijn je weet waar je terecht kunt
wat zijn de spullen die je minimaal nodig hebt voor een paard (daar bedoel ik geen zadel en hoofdstel mee, ik bedoel bandages enz.)wat je nodig hebt, ligt helemala ana jezelf en het dier
ik heb naast zadel en hoofdstel ( met wat reserve onderdelen voor eventuele schade ) vrij weinig, poetspullen, een basis ehbo setje voor paarden en een setje peesjes en een zweetdeken eingelijk vrij weinig liggen
, en aangezien we best wel ruimte hebben voor een eigen stal, dacht ik dat bespaard weer stalkosten op de manege. 
. essy87 schreef:Er zijn genoeg paarden die alleen staan, dit lijkt me niet het grootste bezwaar.
Als de manege dichtbij is dan kan hij anders altijd misschien daar s zomers met anderen in het land.
Mocht je de mogelijkheid hebben voor een eigen stal dan is dat natuurlijk het mooist

nielsd schreef:essy87 schreef:Er zijn genoeg paarden die alleen staan, dit lijkt me niet het grootste bezwaar.
Als de manege dichtbij is dan kan hij anders altijd misschien daar s zomers met anderen in het land.
Mocht je de mogelijkheid hebben voor een eigen stal dan is dat natuurlijk het mooist
En omdat anderen doen is het wel goed
natasja1991 schreef:thnx voor alle advies, maar hier in delfzijl heb je geen boerderijen of andere stallen de enige plaats is de manege en daar kost het per maand 240 euro is dat duur
natasja1991 schreef:stel je voor dat je een onbeleerd paard koopt(zelf zadelmak maken) hoeveel kost het om zo'n paard zadelmak te laten maken (of iemand tips om zadelmak te maken)
Roxx schreef:natasja1991 schreef:stel je voor dat je een onbeleerd paard koopt(zelf zadelmak maken) hoeveel kost het om zo'n paard zadelmak te laten maken (of iemand tips om zadelmak te maken)
Meid, begin hier alsjeblieft niet aan. Ik bedoel het niet vervelend, maar het klinkt niet alsof je veel ervaring met paarden hebt. Een onbeleerd paard kopen gaat op een drama uitlopen. Voor zowel jou als het paard...........
Misschien is het handig om, als je een paard koopt, het paard eerst een tijdje op een manege of pensionstalling neer te zetten. Daar zijn mensen met ervaring die je kunnen helpen met alle dagelijkse dingen en je adviezen kunnen geven. Als je dan over een hele tijd zelf genoeg ervaring hebt om op een manier die voor jou en je paard veilig is alleen voor je paard te zorgen, kun je dan wel eens kijken of aan huis stallen een optie is.