paardenverzekering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cowgirl74

paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 16:34

ben op zoek naar een paardenverzekering misschien heeft iemand suggesties? Wat is een goed paardeverzekeraar?

dreumesje

Re: paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:26

ik lees mee, ben benieuwd.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:50

Als je via google zoekt, kom je er een hoop tegen. Met een goede heb ik geen ervaring (ik verzeker mijn paarden niet).

Bedenk ook goed wat je verzekerd wilt hebben, daar zit onderling veel verschil in. Ook bijvoorbeeld de mogelijkheid om je paard terug te kopen van de verzekering is belangrijk (je kunt bijv. geld uitgekeerd krijgen als je paard niet meer bereden kan worden, maar je wel wilt dat het paard ergens op de wei zijn leven mag slijten ipv dat de verzekering hem naar de slacht brengt...)

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:59

wij zijn verzekerd bij Equip volgens mij. Was Fair mount.

Daar zijn we nu best wel blij om. Gister is ons veulen gestorven, maar daar krijgen wij nog een deel van vergoed. De 1e zoveel dagen is het veulen verzekerd op de polis van de moeder en krijgen wij iets van 10% van de verzekerde waarde van de moeder uitgekeerd.
Daarnaast zijn wij ook verzekerd voor eventuele hoge veearts kosten als gevolg van een ongeluk of zoekte aan je paard. En aangezien die kosten flinke de pan uitreizen kun je je wel verzekeren. Kost ons iets van een kleine 100euro per jaar

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:11

Komt ie maar weer eens: Verzekeren doe je datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of dragen (al dan niet financieel).
Daarbij zitten en er veel valkuilen, voetangels en klemmen in het verzekeringsland. Lees dus HEEL ERG GOED DE VOORWAARDEN en vooral de KLEINE LETTERTJES voordat je een verzekering afsluit.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:13

Kan je ook ergens een adviseur laten komen oid? Dat vind ik wel belangrijk om idd wat Ikke zegt de kleine lettertjes ed uit te laten leggen.

Sonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:01

Pas op met je verzekering er staan idd veel kleine lettertjes in.
Vaak is koliek ook uitgesloten terwijl het 1 van de meest voorkomende operaties is.

je kunt ook alleen een sterf verzekering afsluiten.Dan is alles gedekt als je paard komt te overlijden.
Let ook hier op de polis, natuurlijke dood en ziekte die dood tot gevolg hebben is ook weer een groot verschil.