Paard uit spanje halen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naijla

Paard uit spanje halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 14:31

Hallo,

Ik heb een paard hier in Spanje gezien maar ik weet niet hoe dat met vervoer moet. Heeft iemand daar ervaring mee? Raad iemand het af?

Groetjes.

oOliesjeOo

Re: Paard uit spanje halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:35

een vriendin van mij heeft haar paard van nederland naar frankrijk vervoerd. dat heeft ze gewoon in de trailer gedaan. maar dat was niet echt een succes, ze moesten om de paar uur stoppen omdat hij eruit moest ff zn benen strekken.

wat ook een optie is, is via een transport bedrijf speciaal voor dieren. dan worden ze met de vrachtwagen gereden. maar dat is verschrikkelijk duur ik geloof een paar 1000 euro.

maar ja het is maar wat je er voor over hebt.
ik zou het zelf niet doen, want de reis is echt heel erg lang.

Naijla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 17:25

oOliesjeOo schreef:
een vriendin van mij heeft haar paard van nederland naar frankrijk vervoerd. dat heeft ze gewoon in de trailer gedaan. maar dat was niet echt een succes, ze moesten om de paar uur stoppen omdat hij eruit moest ff zn benen strekken.

wat ook een optie is, is via een transport bedrijf speciaal voor dieren. dan worden ze met de vrachtwagen gereden. maar dat is verschrikkelijk duur ik geloof een paar 1000 euro.

Ja, dat is waar. Maar hoe doen die transport bedrijven het dan? Krijgen de paarden daar wel een kans hun benen te strekken? En waar deed jou vriendin dat? Want het lijkt me niet handig om met je paard langs de snelweg te lopen..

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:00

Via Gelissen of Potijk is het niet zo duur. Zeker geen 1000 euro, eerder 3/4 van dat bedrag.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:32

Stuur anders een pm naar lusitano.
Ik meen datzij ook zelf geregeld heeft dat haar paard vanuit spanje of portugal hierheen kwam.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:34

En Lusitana kan je denk ik ook wel wat over vertellen, al zit zij in Portugal. Knipoog

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:00

Je hoeft toch niet te stoppen langs de snelweg, je kunt ook even van de snelweg af en een parkeerplaats op zoeken. Of een nachtje ergens overnachten en de reis in 2-en breken, je kunt toch vrij makkelijk iets zoeken waar je paard ook een nachtje in een box kan staan? Lijkt me allemaal niet zo heel erg moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:08

Ik geloof nooit dat die transportbedrijven alle paarden iedere paar uur allemaal uit de vrachtwagen halen. Ten eerste is dat nogal lastig als je in je eentje bent (hooguit met twee misschien?) en ten tweede heb je meer risico dat een paard niet helemaal heelhuids aankomt.

Persoonlijk (heb hier geen ervaring mee, maar lijkt me het meest logisch) zou ik juist zoveel mogelijk doorrijden en dan wel een keer of 3 per dag stoppen om water te geven en wellicht wat hooi. Hardvoer zou ik niet doen onderweg. Als het stuk te lang is om op 1 dag te rijden, dan zou ik een goede overnachtingsplek zoeken en het in twee dagen doen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:34

Je kunt beter het paard er niet iedere paar uur uithalen. Beter is om het hele stuk je paard in de trailer te laten staan, maar wel om de 2 tot 3 uur een half uur te rusten (trailer dus stil laten staan). Je paard heeft dan even geen gewiebel, en komt zo tot rust. Als je ver in spanje zit, is het verstandig om halverwege een pensionstal te zoeken waar het paard een nacht kan staan, en jij een nacht kan slapen.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:45

Toen wij naar Spanje verhuisden, hebben we mijn pony's met Gelissen vervoerd. Voor zover ik weet hebben ze onderweg geen pauze gehad, en ze waren er binnen een dag (de totale afstand was ongeveer 2000 km). De pony's zagen er goed uit toen ze hier aankwamen, en de vrachtwagen zag er schoon uit. Binnenkort gaat één pony weer terug naar Nederland, en we vervoeren haar wederom met Gelissen. Ze zijn ook niet duur, voor de twee pony's samen was het ong. €1000.

oOliesjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:49

Naijla schreef:
oOliesjeOo schreef:

Ja, dat is waar. Maar hoe doen die transport bedrijven het dan? Krijgen de paarden daar wel een kans hun benen te strekken? En waar deed jou vriendin dat? Want het lijkt me niet handig om met je paard langs de snelweg te lopen..

die transport bedrijven stoppen bij de dierenhotels. daar overnachten ze en staan ze lekker op stal. en die vrachtwagens waar ze mee rijden zijn zeer comfortabel voor de paarden.
die vriendin van mij ging ook niet over de snelweg maar over allemaal kleine binnenwegen. en daar had je af en toe wel stukken waar het paard er ff uit kon.