ik krijg mijn paard Niet in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mayOOo

ik krijg mijn paard Niet in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 21:45

ik heb alles al geprobeert
maar ik krijg mijn paard niet in de trailer
heb alles al geprobeert hengste ketting en alles
maar ik krijg hem er maar niet in de trailer
weten jullie een andere opzie Vork

Damber

Re: ik krijg mijn paard Niet in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:49

Ik weet niet waar je woont, maar kijk anders even op www.2moons.nl Zij heeft bij ons al heel wat paarden/ eigenaren geholpen.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:20

Als je goed kijkt dan zie je dat er al een paar topics over dit onderwerp zijn geopend. Daar staan heel wat tips die je een eind op weg kunnen helpen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:11

daarnaast staat er in de wiki ook eea over trailerladen, kijk daar ook maar eens in.

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:18

Bij ons op stal was er ook iemand met een paard die de trailer echt niet in ging.
Zij ging een soort van therapie met hem doen. ze zette de trailer op het erf (open) en naast de trailer zette ze plastic stoeltjes of andere voorwerpen. ze bleef met hem over het erf lopen en draaide rondjes om de stoelen enz, en uiteindelijk liep ze dan naar de opening van de trailer. het paard kwam steeds een stukje verder, en voor elke voet op de klep kreeg hij iets lekkers.
Het klinkt misschien een beetje simpel, maar het heeft echt geholpen! ik zou het eens proberen, het is haar tenslotte ook gelukt!
Blijf vooral rustig, een harde hand en schreeuwen heeft totaal geen zin. je moet het paard zn vertrouwen terugwinnen, en dat lukt natuurlijk niet door boos te worden en aan een ketting te trekken Knipoog

ik zou zeggen, probeer het eens! ben benieuwd of het lukt! Lachen

winstonboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:24

aan de zijkanten longeertouwen wil ook nog wel eens helpen ken een paard die niet zonder die dingen erin gaat je hoeft er verder niets mee te doen alleen longeentouwen er naast spannen en dat stapt hij er zo in soms moet je wel de longeertouwen achter z'n kont doen maar die tijd heeft hij al bijna helemaal gehad
ps. dit kan niet in je eentje dus weet niet of het dn een probleem word moet minstens met zun 3-en

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:27

Er zijn al heel veel topics geweest over trailerladen en het niet in de trailer krijgen. Als je even zoekt vind je een wereld aan info. Gaat het daarmee niet lukken (geen hengstenketting gebruiken maar werk aub op basis van vertrouwen) schakel dan een prof in. Bij voorkeur iemand ie werkt op basis van no cure no pay (zoals wij Knipoog ), zodat je verzekerd ben van resultaat.

Carly88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:35

hallo,
mijn paard ging ook niet de trailer in. maar nu wel.(gelukkig)
met uitbundig te belonen komen je heel ver.. maar geduld dat is het belangrijkst. ga niet met zwepen aan de slag of met andere dingen. zo raak je paard het vertrouwen in je kwijt.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:43

Mijn paard wil ook niet in de trailer. We hebben vanalles geprobeerd, wat allemaal niet heeft gewerkt. Nu doen we het op een andere manier, Ik oefen een paar keer in de week, zet de trailer op het erf, klep open en ga er recht voor staan met mijn paard. Dan loop ik er rustig op af en elke pas die ze vooruit gaat belonen. Totdat ze twee voetjes op de trailer heeft gezet, daar laat ik haar even staan, enorm belonen en dan gaat ze er weer vanaf, dat doen we dan een paar keer. Nu stapt ze zo met twee hoefjes de trailer op, terwijl ze eerder al ging staken als ze de trailer zag.
Nu ze zo makkelijk de trailer op stapt gaan we een stukje verder, dus met vier hoefjes op de klep staan. Maar erin hoeft ze er nog niet ...
Zo haal je de druk weg van het moeten.. en leer je haar vertrouwen te krijgen dat een trailer dus niet eng is.

Een stalgenootje had ook een paard die er niet in wou, en die loopt nu gewoon heel makkelijk de trailer in. Je moet er even wat geduld voor hebben, maar dan heb je ook een paard die relax in de trailer staat.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:13

Harvy schreef:

gaat ze draaien zodat ze er niet meer recht voor staat of gaat ze steigeren ofzo.
mijn paard had het allebei. Ze ging er altijd rechts langs dus hebben we de trailer tegen de muur gezet. Toen liep ze er naar vijf minuten in.
En voor het steigeren: Pak een slof/dik touw(dat niet schuurt) en klik het aan het halster, dan tussen de voorbenen door en vastmaken op de rug. Doe het zo strak dat ze precies net op of iets te ver over de loodlijn loopt.
tips: Je moet niet boos worden dan worden ze alleen maar dwarser. Ik weet het je word op een gegeven moment ongeduldig. Ik heb al is 2 uur gestaan om haar erin te krijgen en als je toegeeft denkt ze: ik hoef er niet in, als ik maar lang genoeg tegen werk. En rustig tegen je paard praten en niet aankijken alleen maar de trailer in kijken en zacht en ongeduldig trekken aan het halster touw. Nou ik hoop dat je er wat aan hebt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:43

Zo goed als ieder paard is te laden door het rustig aan te doen. Doe alles stap voor stap, neem de tijd en beloon voor iedere stap in de goede richting. Zelf heb ik mijn paard leren laden op de parelli manier. En mijn paard loopt nu vol zelfvertrouwen rustig de trailer op en af, terwijl ik buiten de trailer blijf staan. (wel zo handig als je je paard altijd alleen moet laden). Voorheen was hij er alleen met een zweep en longeerlijnen in te krijgen..... (en had ik dus 2 man hulp nodig)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:17

kimmysan, dat is heel gevaarlijk om het op die manier op te lossen!, wat nou als ze gaat steigeren en achteroverklapt of gaat hangen??? dat hou je niet hoor! en het probleem wordt er alleen maar groter van....

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:19

Mijn paard wilde eerst ook niet bij mij, maar toen kreeg ik hulp en diegene heeft 1 harde tik gegeven (klinkt hard), maar hij was ons gewoon aan het neppen. Toen ging m'n paard gelijk de trailer in en sinsdien gaat hij er in 1 keer in. Knipoog
Dus het heeft wel geholpen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:04

vind die methode van de paardnatuurlijk site altijd nog veelbelovend klinken... http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/trailer.htm Zou graag dit eens willen proberen als ik een paard tegen kom dat het niet kan.

Wij hebben alleen een shetlander van een jaar staan die we het nu aan het leren zijn, maar dat is een handje onder de kont en dan springt hij er op en is het goed. Na 2x liep hij er zonder problemen op Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:17

Dat is de methode van Parelli en het werkt echt! Maar je moet wel je 7 games kunnen winnen en weten dat je het zelf goed kunt anders gaat het je alsnog niet lukken.

ik laad ook paarden op die manier en ik heb er tot nu toe maar eentje gehad die er niet in ging, maar dat paard was dermate verknipt, en een leveltje hoger dan ik, dat het me niet lukte om hem in de trailer te laten.

Hij wilde er eerst helemaal niet eens in de buurt komen, ik heb hem er in gekregen maar hij bleef niet staan. Dat is al een poos geleden maar ik kan er nog steeds niet over uit dat het me toen niet in 1 keer lukte, paard is inmiddels afgemaakt en ik kan het dus ook niet meer proberen helaas...

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:53

wij hebben het 1x met een longerlijn aan de trailer vastmaken gedaan en nu loopt ze er zonder moeite op

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:07

cissy schreef:
kimmysan, dat is heel gevaarlijk om het op die manier op te lossen!, wat nou als ze gaat steigeren en achteroverklapt of gaat hangen??? dat hou je niet hoor! en het probleem wordt er alleen maar groter van....

ze kan dan toch niet steigeren. En nu gooi ik het touw over haar hals en ze loopt er zelf in. Dus het probleem is ermee opgelost

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:41

je wilt niet weten wat paarden allemaal kunnen als ze vastgebonden worden....

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 20:31

Zelfs pony's kunnen hele trailers verbouwen, ook total loss slaan en afbreken. Je wilt niet weten wat er allemaal kan gebeuren....

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:45

Heb je er ervaring mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:55

Mijn paard heeft twee keer een slokdarmverstopping gehad en durfde sindsdien niet meer op de trailer.Op het diepte punt hebben we hem met 8 man in moeten tillen.

We zijn gaan oefenen op een grote rustige ruimte, trailer achter de auto en met 4 mensen er bij staan. Aan elke kant een longeerlijn aan de trailer vast geklipt.
Aan elke longeerlijn een iemand, eerst recht naar achter, met paard naar voren lopen. De personen aan de longeerlijnen steken schuin over waardoor de longeerlijnen elkaar kruisen. Net achter het paard, zodra hij wijgert wel de tijd geven om zelf op de klep te gaan. Pas als hij achter uit wil lichte spanning op de touwen. Als hij eenmaal op de trailer staat belonen.

Zo heeft het voor ons paard goed gewerkt. In het begin ging hij er nog wel met een noodgang op en stond hij niks anders te doen dan trappen. Tegenwoordig is het allemaal geen enkel probleem, hij staat er nog steeds liever niet op maar doet het wel. Ook is hij veel rustiger en staat hij vanaf nu los.

De laatste keer heeft hij zichzelf los gemaakt (hij speelt graag met touwen) en is hij met het touw gaan spelen, waarmee hij het hele touw gesloopt heeft maar ook zich zelf omdat hij met zijn benen met het touw speelt.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:55

wij hebben onze merrie eerst geleerd met het halster (zonder trailer, gewoon basiswerk), als je druk geeft op het touw dan moet ze een stap vooruit, daarvoor wordt ze heel veel beloond. Eens ze dat goed kent gaat het wat gemakkelijker om ze voorwaarts te krijgen als ze blokkeert.
Verder hebben we de trailer in de weide geplaatst, met de klep open, geen tussenpaneel. We hebben ook een voorklep dus dat is wat beter omdat ze dan door de vanne kunnen kijken en het is niet zo eng meer. We hebben die er eerst een week in laten staan zonder iets te doen. Daarna hebben we er hooi enzo in gelegd, daarvoor was ze wel geïnteresseerd. Eerst vooraan aan de klep, daarna steeds meer naar achter. En op den duur stond ze er heel graag op, ze kwam er eigenlijk zelfs bijna niet meer uit! Dan hebben we de voorklep toegedaan en hooi in gelegd, geen probleem. Ze leerde uit zichzelf dat er niks aan was en alles ok.
Dan hebben we hem eruit gehaald en ze er geprobeert op te zetten, ze twijfelde even, maar met druk op het touw (zie boven) ging ze voorwaarts en gewoon de trailer op. Daar hebben we ze goed beloont met eten en een hooiruif. Ze heeft er 10 min in staan eten en dan eruit. Dan hebben we het herhaald en voorzichtig kleine stukjes gereden en alles gaat zeer goed nu...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:24

kimmysan: ja, helaas te veel naar mn zin, ik mag regelmatig de problemen onstaan door dit soort fratsen oplossen, dus ja ik heb er ervaring mee.

donnynicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:37

Harvy schreef:

doe maar een handoek over zijn, haar gezicht en ze loopt zo met je mee de trailer in, heeft bij mij altijd gewerkt. succes ermee.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:44

veel mee lopen eerst, dat hij netjes bij je blijft, stopt wanneer jij stopt, gaat achterwaards als jij dat wil... dit heeel veel doen, stop start stop back up etc. hij moet zo graag naast je willen lopen dat hij gelijk in draf gaat als jij wat sneller loopt en kleinere passen neemt als jij wat langzamer gaat. dan oefenen met een trailer. Zorg dat jij VOOR HEM bent met elke beweging dus als je kan zien dat hij gaat stoppen, zeg je ho. jij stopt hem, achterwaards en dan weer voorwards. jij moet hem zo ver krijgen dat hij 'echt niet meer achterwaards wil gaan'! (dit heb ik van een monty roberts demo uit engeland) succes!