Hoe paard terug vinden met microchip nummer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vbo

Hoe paard terug vinden met microchip nummer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 23:13

Mijn vraag is dus simpel :

Is het mogelijk info over een paard terug te vinden als ik het chip nummer van het paard bezit?
Dit is het chipnummer : 2011325A43
Het zou gaan om een 12 jarige merrie die uit spanje is geimporteerd (in '99).
De persoon die de merrie heeft geimporteerd wilt me geen verdere info geven...
Van de merrie is geen spoor meer te vinden... en ik ben in het bezit van de papieren (mee gekregen bij aankoop veulen van deze merrie).
Wie kan mij verder helpen ???

opala

Re: Hoe paard terug vinden met microchip nummer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:16

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:16

miss kan je contact opnemen met het stamboek waar de merrie is ingeschreven?

succes met je zoektocht

Vbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 23:18

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:20

-> TAO

Vbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 23:21

UpDate_ schreef:
miss kan je contact opnemen met het stamboek waar de merrie is ingeschreven?

succes met je zoektocht

Ik heb contact met het Belgisch en het nederlands stamboek gehad, maar de merrie is er niet ingeschreven. Het zou me verbazen moest dat wel zijn omdat ik al haar papieren bezit.

Ze moet dus om een of ander reden zonder papieren verkocht zijn, of naar de slacht gedaan Verdrietig

dolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:56

Als ik het goed begrijp, heb je de papieren van een paard en het chipnummer en ben je op zoek naar het paard?

Dat is volgens mij een hele opdracht. Ik heb dankzij de chip in de nek van mijn merrie en een zeer behulpzame vee-artse, eindelijk haar papieren verkregen. Maar omgekeerd lijkt me bijzonder moeilijk. Ik wil je niet volledig ontmoedigen, maar zoals mijn paard staan er in België heel veel paarden en pas binnenkort is het chippen verplicht en zal misschien iemand contact zoeken met het oorspronkelijk stamboek in navraag van de papieren. Kan de verkoper van het veulen je niet meer vertellen?

Vbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 22:38

Ondertussen heb ik de website http://www.europetnet.com ook al geprobeert. Het enige wat ik er op terug kan vinden is het adres van waar de chip geplaatst is (Spanje)

@ dolleke : Zo is het inderdaad! Ik weet dat het onbegonnen werk is en dat de kans dat ik ze terug vind zeer klein is...
De man die de merrie heeft geimporteerd, (heeft KI centrum) heb ik al gecontacteerd. Hij kende het veulen nog, wist ons ook de geboortedatum te zeggen. Maar over de merrie wilde hij niks kwijt !!!
Ik vind het een rare situatie, waarom verkoop je nou een paard zonder de papieren ???? Of er scheelt iets ernstig mee of ze is naar de slacht gegaan...

fenomeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:53

heb je niet meer gegevens? bijvoorbeeld haar (vroegere) naam, ras of uiterlijke kenmerken, misschien een foto?
Misschien dat je dan meer info kunt krijgen?

Vbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 21:01

Meer info staat hier viewtopic.php?f=22&t=454296&hilit=leccion

Het is een PRE merrie en haar naam op papier is Leccion I

Ik bezit geen foto waar ze duidelijk op te zien is. Enkel eentje van een 8 jaar geleden (toen was ze nog donker schimmel) en zo te zien had ze geen aftekeningen.

Daisy073

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:50

Ik wil ook heel graag antwoord op deze vraag.
gisteren heeft een vriend van mij zn paard verkocht op de Hedelse paardenmarkt.
Zoals je natuurlijk al weet vind je hem dus bijna NOOIT meer terug als die daar verkocht word.
ze is voor een slachtprijs verkocht, ze had een bokhoef en onhandelbaar voor mensen die ze niet kende. Het is dus bijna wel zeker dat ze naar de slacht gegaan is.
Ik heb eigelijk geen afschijt van haar nemen omdat het allemaal zo snel ging! het enige wat ik nog heb is wat foto's
ik en de ex vriendin van hem zijn dus echt kapot ervan omdat we dit niet zagen aankomen. Ook mijn paard is gisteren ineens 3x der stal uit gekomen op zoek waar ze zal zijn.. ze was echt een grote vriendin van haar.
Op de paardenmarkt hebben we haar gekocht 3jaar geleden als veulen en heeft toen elk jaar daar gestaan en nog niet verkocht.
Al is het maar dat ik weet of ze nog leeft of dat ze naar de slacht is. Dat is voor mij al genoeg, maar zo blijf ik gewoon met de gedachte zitten waar ze nu zal zijn.
Hoe kan ik daar achterkomen? ook zij is gechipt.
maar zou echt niet weten of ik haar zo terug kan vinden ;(
Hopelijk zal ik ooit te weten komen of ze nog leeft of niet

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:56

Een chip hoeft niet altijd te zeggen dat de nieuwe eigenaar/slachter ook daadwerkelijk de aankoop van zijn nieuwe paard zal melden bij de paspoorthoudende instantie (dit is nog steeds niet verplicht)
Ik ken een bevriende chipper die na kan kijken of het betreffende paard inmiddels overgeschreven is van naam of meschien geslacht (soms geven slachters het door) of meschien voor de export is gegaan.
Maar dat is wel zeldzaam dat iemand dat doet.
Een paard dat voor de export weg gaat hoort aangemeld te worden bij het vwa maar meestal gebeurd dit ook niet.
Kleine kans dus dat je het terug kunt vinden in de databank maar meestal niet, zou wel verplicht moeten worden eigenlijk, niet voor de verkoper (die doet afstand van het paard dus heeft geen rechten meer) maar wel om het gesjoemel uit de wereld te helpen, denk bv aan verzekeringspaarden, of valse papieren bij paarden.
als jullie willen mail het chipnummer maar door, kan ik het even navragen voor je, duurt wel even want vriend is op vakantie.

Daisy073

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:13

Jaa dankje, de papieren liggen bij die oude eigenaar. die papieren hebben ze niet meegegeven. ik kan het morgen wel even mee nemen. heb je anders een gewoon email adres? misschien wat makkelijker kom ook niet altijd op bokt :P
ik hoop echt dat ik der terug kan geven want wie weet zit ze ergens aan de andere kant van nederland als het niet in het buitenland is