Hoe een veulen vervoeren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liex

Hoe een veulen vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:56

Ten eerste weet ik niet zeker of het hier hoort, maar het gaat over transport dus dacht ik hier Lachen

Ik vroeg me dus af, puur nieuwsgierigheid, hoe je een veulen het beste kunt vervoeren. Ja, in de trailer lijkt me het meest logische, maar stel nou dat je een 1 1/2 paards trailer hebt, kan dan de merrie en het veulen daarin?
Of stel dat je een 2paards trailer hebt, moet je dan het tussenschot weghalen?
En dan ook nog, kan je de merrie en het veulen samen in de trailer laten, of zou je erbij moeten gaan zitten?

Allemaal vragen, ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden Lachen

Pytje

Re: Hoe een veulen vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:22

je kunt ze er in elk geval samen in laten, je moet er niet bij in gaan. Sterker nog, dat mag niet eens! Je zou 2 strobalen onder de voorstang kunnen leggen, zo kan het veulen niet onder de stang door. Het veulen laat je gewoon los in de trailer staan naast de moeder.
2-paards trailer zonder tussenschot lijkt me het beste, 1,5 wordt misschien wat te krap voor 2 paarden.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:24

mijn merrie en veulen moeten binnekort ook op transport (tinkermerrie van 1.45/1.50 en haar veulen), maar vind het toch een beetje eng om ze zo te vervoeren. Wij hebben een 1,5 paardstrailer. Strobalen onder de stang is wel een goede tip Ja
Blijf dit eventjes volgen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:34

staan al meerdere topics in dit forum over veulens vervoeren, even goed zoeken en je vind heel veel tips.