volkswagen golf 4 2.3l v5 turbo voor de trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

volkswagen golf 4 2.3l v5 turbo voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 17:05

hallo allemaal,

ik en mijn vriend zijn opzoek naar een praktische auto, dus ook voor kindjes en honden en natuurlijk voor voor de trailer over een tijdje. nu ben ik een grote fan van 4x4, voorheen had ik een patrol, maar omdat die auto's dus behoorlijk duur zijn in de wegenbelasting, verzekering en met tanken ben ik opzoek gegaan naar een alternatief. al gauw keek ik bij volkswagen aangezien dit mijn vriend zijn favoriet is en ik er ook over te spreken ben, ik kwam toen bij ht model volkswagen golf 4 bouwjaar ongeveer 2000 met een zware moter, een gti of een turbo, vanaf 2 liter. hierin kan ik de in de kofferruimte tegen de achterbank aan een hondenrekje plaatsen zodat ze niet op de bank hoeven bij een kindje of medepassagier. nu las ik dat deze auto een max trekgewicht heeft van 1500 kilo, dus in theorie zou het met een 1,5 paards trailer en een andalusier erop moeten kunnen.

nu wil ik graag van jullie weten of er hier ook iemand is met een gelijksoortige auto voor hun trailer, of iemand die hier ervaring mee heeft.

hoop snel iets te horen,

groetjes pre Pling

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: volkswagen golf 4 2.3l v5 turbo voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:15

2 liter GTI loopt als een tierelier voor een trailer maar er zit wel een nadeel aan. Je trekkracht zit hoger in de toeren dan een diesel en met wegrijden op een glad weiland moet je uitkijken voor spinnende wielen. Kortom, ideaal is het niet maar het wil best.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:25

Ik zou inderdaad niet voor een GTI gaan, daar wordt je horendol van met zo'n jankende motor om een beetje vermogen te hebben.
Kennis van me heeft een Diesel Golf. Die doet het prima met een flinke KWPN-er erop.
Ik zou dus voor een dikke Diesel Golf gaan, 130pk of meer.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:27

ikke schreef:
Ik zou inderdaad niet voor een GTI gaan, daar wordt je horendol van met zo'n jankende motor om een beetje vermogen te hebben.

Dat valt best mee als je er geen achtelijke einddemper onder gooit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:00

Anne_GTI schreef:
ikke schreef:

Dat valt best mee als je er geen achtelijke einddemper onder gooit.

4500 toeren voor je vermogen is geen pretje om een trailer te trekken. Dat heeft niks met dempers te maken. Zeker in vergelijk met een Diesel, die het bij 3000 toeren lekker trekt.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:47

pre schreef:
nu ben ik een grote fan van 4x4

4 Motion Pling

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:37

Margreet schreef:
pre schreef:
nu ben ik een grote fan van 4x4

4 Motion Pling

Yep! Dat is een geweldige uitvoering van de golf Ja

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:49

he allemaal, bedankt voor jullie reacties, ikzelf had ook het idee dat het goed ging maar nu voelt t beter. het word dus een golf gti een 1.8 turbo of 2.3 liter. de reden dat we geen 4 motion kopen is omdat die ben ik bang nog net iets te prijzig zijn!
maar allicht kunnen we ervoor gaan kijken. ik zal laten weten welke het word! thnxzzzz

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:53

Ik heb zelf een Golf IV 2.0 liter benzine voor de trailer staan. Ben erg tevreden. Heb om zo te rijden een normale auto dus ook met de kosten. Maar die toch de trailer mag trekken. Dit was dus ook mijn keuze om dezelfde reden als jouw. Terreinwagens zijn te duur.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:59

hey, dat klinkt als muziek in mijn oren! met een golf heb je gewoon ook een goede auto om zo mee voor de dag te komen jah en je drukt de kusten zo wat weg he. vooral de kosten van benzine en wegenbelasting zijn van een 4x4 te hoog, dan werk ik onderhand om me auto te kunnen rijden. maar ik ga zeker ook s ff kijken na zon 4motion!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:58

Wij hebben ook een golf voor de trailer staan. Wel een diesel, met turbo. Trekt het echt prima! Wel duurder in wegenbelasting, maar hij loopt 1:19 zonder de trailer en is dus erg zuinig. Bovendien vindt mijn vader het vooral erg fijn dat hij ook met gemak 180 km/u kan in Duitsland. Met de trailer zijn ook modderige concoursvelden geen probleem. Alleen met gladheid ga ik minder snel de weg op, omdat het gewicht van paard+trailer maar een klein beetje lager is dan dat van de auto.
Ik krijg alleen wel eens rare blikken omdat we er een lichte 2-paardstrailer (650kg) met één paard erin achter hangen, en het zeiltje geregeld dicht hebben Haha!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:06

Ik heb een golf TDI 1.9 (diesel dus) en die heeft totaal geen moeite met een anderhalfspaards trailer. En idd 1:19 gemiddeld aan dieselverbruik. Als ik lange ritten maak dan is hij nog zuiniger.

Ik wilde niet zo'n grote auto en een golf is lekker sportief zonder trailer.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 18:54

hey,

ik heb eens gekeken voor een golf 4motion, enja ze zijn er toch wel zat te krijgen voor en goede prijs maar als ik nar het verbruik ga kijken kan ik bijna een jeep rijden haha! dus het word of n gti of een 2.3 l allebei met turbo, is toch n stuk goedkoper in de wegenbelasting en benzine! ook belangerijk he haha! Haha!

Ariane120

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:21

Ik zou het niet weten,..ik heb zelf een volvo740 benzine
deze trekt een 2 paards trailer met gemak..

Succes met het uitzoeken van een geschikte auto!

Gr!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 12:35

we hebben gekozen voor een 1.8 turbo gti, die kan dit makkelijk trekken. zaterdag krijgen we hem, ben heel benieuwd haha