Paarden Verzekering

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stacy S

Paarden Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 19:44

Wie van jullie heeft zijn paard/pony verzekerd, en waarom/waarvoor precies? En wat is nu een goede verzekering? En hoe gaat zoiets in zijn werk?

Ik heb mijn paard namelijk niet verzekerd, en mijn pony die ik hiervoor had ook niet... waarom weet ik eigenlijk niet..
Nu (ik wat ouder ben Knipoog ) zit ik er toch wel een beetje over na te denken, want jah, wat als m'n paard ziek wordt.. of kreupel raakt.. Wat is dan het voordeel van zo'n verzekering? of kun je beter in plaats van een verzekering elke maand een bedrag in een potje doen?

Anoniem

Re: Paarden Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:50

VSW --> TAO.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:53

Stacy S schreef:
Wie van jullie heeft zijn paard/pony verzekerd, en waarom/waarvoor precies? En wat is nu een goede verzekering? En hoe gaat zoiets in zijn werk?

Ik heb mijn paard namelijk niet verzekerd, en mijn pony die ik hiervoor had ook niet... waarom weet ik eigenlijk niet..
Nu (ik wat ouder ben Knipoog ) zit ik er toch wel een beetje over na te denken, want jah, wat als m'n paard ziek wordt.. of kreupel raakt.. Wat is dan het voordeel van zo'n verzekering? of kun je beter in plaats van een verzekering elke maand een bedrag in een potje doen?

Je verzekerd datgene waarvan de de kosten niet kunt opbrengen en/of de (financiële) gevolgen niet kunt overzien en beheersen.
Ik heb in 20 jaar paardenbezit minder dierenartskosten gehad dan sommigen hier zeggen te betalen aan jaarpremie. Een eigen potje is dus zinvol, in mijn geval.
Kennelijk ben je in de afgelopen jaren niet falliet gegaan aan de medische kosten voor je paarden. Hoe groot is die kans nu dan? als je jarenlang op het rechte spoor bent kunnen blijven, waarom zou dat nu opeens anders worden?
Natuurlijk heb je een zeker risico dat je eens iets heel vervelends overkomt wat ook nog eens in de papieren loopt. Maar ben eens eerlijk: hoeveel paarden ken je en hoeveel daarvan hebben een (medisch) dossier waar een topcrimineel jaloers op zou zijn? Kun je 3500euro ophoesten ALS het je dan onverhoopt zou overkomen? Zo ja, laat de verzekeringsmaatschappij dan rijk worden van anderen........

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:02

ik heb mijn pony verz
en ik ben blij toe Knipoog ik heb al zoveel dingen met haar meegemaakt
zonder de verz was ik falliet geweest Sigaar
ik zal een klein lijstje noemen Clown
gebroken griffelbeen
dood veulen ,doodzieke merrie
koliek,dik hoofd,hangend oor
3x schieffel,foto`s ,scan
strootje in het oog ,nu verminderd zicht[hoornvlies beschadiging]
dik been
moeilijk lopen,foto`s ,scan
vandaag weer geweest ivm dik oog

en dan nog meer dingen,mijn boek zit vol met rekeningen.

vroeger verz we nooit ,en heb de DA ook zeer weinig nodig gehad
maar helaas de laatste jaren gaat het mis Boos! 2x een paard in laten slapen,gebr kies met zwaar ontstoken kaak,peesklap enz]
ik ben blij mijn paardje verz te hebben
je moet zelf nog wel een deel betalen maar zo lukt het allemaal Knipoog

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 00:54

hmm jah daar zit natuurlijk wel wat in.. in die 9 jaar hebben we buiten de entingen maar 5x de dierenarts laten komen..
bij mijn pony:
- verdenking uierontsteking.
- gek geluidje in achterbeen, naar de kliniek geweest en foto's gemaakt maar het bleek niets te zijn.
- nageboorte die niet losliet toen m'n paard geboren werd.

Bij mijn paard:
- hoesten
- mok

dat is niet veel.. maar je wilt het risico gewoon niet lopen.. stel dat het wel een keer mis gaat...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 07:40

Stacy S schreef:
hmm jah daar zit natuurlijk wel wat in.. in die 9 jaar hebben we buiten de entingen maar 5x de dierenarts laten komen..
bij mijn pony:
- gek geluidje in achterbeen, naar de kliniek geweest en foto's gemaakt maar het bleek niets te zijn.

Bij mijn paard:
- hoesten
- mok

dat is niet veel.. maar je wilt het risico gewoon niet lopen.. stel dat het wel een keer mis gaat...

Als, als, als, als morgen de bom valt doet niks er meer toe..........
Wat moet er dan met zulk een regelmaat mis gaan, dat je het niet meer kunt betalen??
Een veulen fokken is inherent aan kosten en een duidelijk vergroot risico, maar juist DAT risico is maar beperkt verzekerbaar.

@mirgino: Is jouw paard zo'n brokkenpiloot of deugd de leefomgeving van je paard niet (als in allerlei rommel waar een paard iets stoms mee kan doen)?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 08:13

ikke@

ze is gewoon niet zuinig op zichzelf

er stonden vorig jaar 14 paarden in de wei en zij was de enige die schieffels opliep[aan de binnenkant van haar been]dus ze doet het zelf.

en alle boxen zijn hetzelfde,maar zij trapt hem in elkaar en de rest is rustig!

ze is appaloosa met roze ogen,die zijn veel gevoeliger dan donkere ogen.
en aan alle andere dingen? geen idee!
ik heb vroeger jaren paarden gehad die echt nooit wat hadden ,en dat halen mijn laatste 3 paarden wel in Boos!

ik hoop dat het een keertje ophoud,lijkt me voor haar prettiger en ook voor mijn portomonee Haha!

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 12:19

Wie heeft zijn paard wel verzekerd? waar heb je hem afgesloten en waarvoor ben je verzekerd?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:35

Stacy S schreef:
Wie heeft zijn paard wel verzekerd? waar heb je hem afgesloten en waarvoor ben je verzekerd?

Oh ja, nog een aardige: ik had mijn vorige paard verzekerd voor de dood, maar toen het lieve beest 21 werd, werd ze uit de verzekering geknikkerd (scheen in de kleine lettertjes van een nieuwe polis gestaan te hebben!). Let er dus op wat een verzekering met oudere paarden doet, daar zijn ze niet allemaal even netjes mee. Dit was Interpolis. Ik weet niet wat Hypozorg (die heeft dit overgenomen) aan voorwaarden heeft, het bedoelde paard is in 2003 op 29-jarige leeftijd overleden, mijn huidige paard is niet verzekerd.

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 11:09

ikke schreef:
Stacy S schreef:

Oh ja, nog een aardige: ik had mijn vorige paard verzekerd voor de dood, maar toen het lieve beest 21 werd, werd ze uit de verzekering geknikkerd (scheen in de kleine lettertjes van een nieuwe polis gestaan te hebben!). Let er dus op wat een verzekering met oudere paarden doet, daar zijn ze niet allemaal even netjes mee. Dit was Interpolis. Ik weet niet wat Hypozorg (die heeft dit overgenomen) aan voorwaarden heeft, het bedoelde paard is in 2003 op 29-jarige leeftijd overleden, mijn huidige paard is niet verzekerd.

jah ik las ook ergens dat je vanaf het 18e jaar elk jaar 1% meer premie moet betalen..
Ik denk dat ik beter mijn "paarden" bankrekening kan houden met de internet spaarrekening..

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:16

wij hebben onze paarden wel verzekerd voor de dood. Bij welke weet ik zo niet, zal ik even moeten navragen...
3 weken geleden is mijn paard op een rotmanier overleden. Hebben t bij de verzekering gemeld en kregen 90% van het verzekerde terug, staat nu zelfs al op de bankrekening. Nu ben ik daar op zich heel erg blij mee anders zou er geen nieuwe kunnen komen...

rowenaloverx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:49

Stacy S schreef:
bij mijn pony:

Bij mijn paard:
- hoesten
- mok

ik zit er ook over na te denken om een pony aan te schaffen, maar snap nu dat verzekering wel handig kan zijn. waar kan ik me nu goed verzekeren dan? :o *D :D :o *D *D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:58

Ik had hem ook verzekerd voor de dood, en toen ie dood ging wegens artrose bleek er toch echt in de kleine lettertjes te staan dat dat een uitsluitingsgrond was. Mijn nieuwe kreeg een eigen pennyrekening ik stort daar al 11 jaar elke maand 50 euro op en we hebben tot nu toe alles nog kunnen betalen zonder de bodem van de pot te raken. Los van de inentingen en wormentoestanden hebben we de veearts gezien voor : sesamoidose, en een carcinoom op zijn buik.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:34

Ik doe het ook met een spaarpotje. Vind dat makkelijker en heb mijn geld liever in eigen beheer dan bij een verzekering. Bij mijn vorig paard heb ik nooit wat aan kosten gehad, was kerngezond. Met mijn huidig paard iets minder geluk (operatie nodig gehad in de kliniek), maar toch blijf ik bij mijn spaarpotje. Je hebt bij de verzekering toch altijd een eigen opleg en buiten als je echt héél veel pech hebt, komt sparen over de jaren heen meestal goedkoper uit dan verzekeren.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:56

ehm hebben jullie door dat dit een topic is uit 2007?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:52

eh nee.. Gets

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:59

Oud topic en niet meer recent, daarom een slotje.