Citaat:
Hoi,
Ik heb een paar vragen
Ik wil graag een eigen paard kopen maar ik vroeg me af wat de kosten ongeveer
per maand zijn.
Stalling ligt tussen 200-350 € als je een beetje een goede piste wilt. Reken per maand nog eens 50 € hoefsmidkosten, 50 € dierenartskosten , 100 € lessen en 50 € materiaal die kapot gaat of die je nodig hebt = 450 - 600 € per maand
Citaat:
En wat het voordeel van ijzers bij je paard is, hoeveel een pensionstal gemiddeld kost en waar je het best kan zoeken voor een paard.
Voordelen dat moet je zelf uitmaken, de één is voor de ander is tegen.
Paard zoeken kan op verschillende manieren : particulier of via handelsstal. Ik ben eerder voor de particuliere aanpak maarja de keus is aan jou. je kan zoeken via bokt, internet, kapaza, marktplaats, sportpaarden.nl keuze genoeg hoor, of via via of de manege in jou buurt.
Citaat:
dit zou mijn eerste paard worden wat voor paard kun je dan het beste kiezen? (qua ras, leeftijd enz.)
Weeral, dat hangt van jou af. Wat is je ervaring, wil je een leerpaard of niet, wil je wedstrijd, wil je springen of dressuur of western,... Mijn eerste paard was een 4,5 jaarse die een half jaar onder zadel was, is perfect gelukt. Heb je minder ervaring of niet zoveel zelfvertrouwen, kies dan eerder voor een heel braaf,ervaren paard.
Alvast veel succe met je zoektocht