prijs Haflinger

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Santjeshesan

prijs Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 22:30

hallo

Ik kan van iemand een haflinger merrie van 16 jaar oud kopen ze is hoefbevangen geweest en er mag niet of niet veel meer opgereden worden.. ze vragen er 800 euro voor vinden jullie dit ook niet veel?

neetje86

Re: prijs Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:32

vind het niet weinig nee. maar las dit de vp is kan je er latijd nog wat afhalen. zou zlef meer richting de 500euro denken.

Santjeshesan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 22:44

nee ze willen niet minder :s ik wou haar als gezeldschap bij mijn minishet zetten.. ze boden me wel heel vaag een shetlander aan voor 50 euro met een onderbeet

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:48

800,- voor een grasmaaier? Dat is veel te veel joh..

Slachtprijs en een beetje, zou ik zeggen.. Geen idee hoe hoog de slachtprijs momenteel is..

Santjeshesan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 22:54

tja ze willen niet lager gaan echt dom ze hadden er zelf 750 euro voor betaald en hadden er kosten aangehad ofzo en aangezien ze er nu toch niets meer mee kunnen willen ze er zoveel voor terug

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:54

Als het voor gezelschap is ben je met een ander ras wel goedkoper uit natuurlijk. Vind de VP ook genoeg voor een haf van 16 waar niet meer mee gereden kan worden.

en tja, op een paard maak je nu eenmaal bijna nooit winst, of 't moet een apart paard zijn. Haha!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:58

Zo dat vind ik veel ja. Ligt eraan wat ze bedoelen met hoe weinig erop rijden. Als het nog 2/3 x in de week kan dan tjah.. nog veel. Maar er helemaal niet meer op kunnen rijden? Dan slachtprijs plus een beetje idd.

Santjeshesan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 22:59

nee kon eigenlijk helemaal niet meer had hun veearts gezegt (zeiden ze) tja het is als gezeldschap maar zou het leuk vinden er 1x per week een stukje mee te kunnen rijden

en slachtprijs waar moet ik dan ongeveer aan denken?

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:07

denk bij een haf rond de 350/400 de slacht prijs ligt

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:19

Een paard is nou eenmaal de prijs per kilo waard + wat de gek er voor geeft. Het ligt er dus zelf aan hoe graag je het paardje wilt hebben maar ik vind het veel te veel geld. Je kan voor een beetje meer haflingers van die leeftijd kopen waar je wel gewoon op kunt rijden. En het argument dat zij er kosten aan hebben gehad dus hij is duurder is natuurlijk een beetje raar. Een koliek operatie kost bijvoorbeeld al gauw 2500 euro dat maakt een paard toch niet zoveel meer waard! Elk paard brengt kosten met zich mee, veearts, hoefsmid, stalling, voer. Dat hoort er nou eenmaal bij en maakt een paard niet meer waard. Ik weet niet hoe goed jij deze mensen kent maar ze proberen er op een rare manier geld aan te verdienen! Hij is denk ik inderdaad de slachtprijs waard + misschien een beetje! Ik vind trouwens ook dat als de pony zo erg hoefbevangen is geweest dat je zowiezo een groter risico loopt. Die mensen mogen blij zijn dat er uberhaupt iemand is die het beestje een goed leven wil geven want eigenlijk is zo'n paardje niet verkoopbaar. Dus vandaar de slachtprijs.

Santjeshesan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 12:00

Bedankt voor de andwoorden ik had de mensen uitgelegt dat ik de haflinger een heel goed tehuis kon bieden enz maar goed ze wouden perse 800 euro nou ja dan gaat het over en hopelijk eindigt de haflinger goed, nu wilden ze me hun shetlander met onderbeet proberen te verkopen..hou het denk ik toch maar eerst met de logee die ik hier heb een minishet

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:02

als het als weidemaatje voor je shet is, kan je dan niet beter een shet kopen?

Santjeshesan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 12:45

ja opzich wel maar ik wou een pony waar ik af en toe op zou kunnen rijden.. maar hou het eerst bij deze shetlander hij is officieel niet van mij, hij staat overigens niet alleen hoor hij staat tussen de schapen en geiten

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 14:06

als je dat wild zou ik zeker deze haflinger niet nemen. spaar dan even door en ga voor een gezonde! waar je vaker op kunt rijden.

Santjeshesan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 15:05

ja ik wacht ook wel af wat er op mijn pad komt bedankt voor de andwoorden, ook deze shet ga ik niet kopen

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 15:16

als je graag een haflinger wil... mijn haf staat te koop. perfecte recreatie pony!

Jolijneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 15:32

Jullie vinden het veel maar ik vind het weinig. Want er zijn ook mensen die niet willen rijden en die een paard alleen willen voor de gezelligheid. Ik zit meer aan 1000 euro te denken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:40

Je kunt ook een 2 jarige kopen, die zijn nog vrij goedkoop en je hoeft niet zo lang te wachten voor je ermee aan het werk kunt.
Of je koopt een haf zonder papieren. Scheelt ook al weer een stukje.
En als je het eerst doet met je logeershet, dan kun je misschien een paar tientjes per maand sparen en dan kun je met een paar maanden al een gezonde haf in normalere prijsklasse kopen...
Denk dat je tussen de 1200 en 1500 euro al veel meer keus hebt.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:48

Ik durf de slachtprijs voor een paard niet uit te spreken, maar wij hebben vorige week een goede koe laten slachten en die bracht 370 kilo 750 euro op. Het was meer, maar de kosten voor BSE onderzoek en slachtkosten gaan er dan nog af. Maar persoonlijk denk ik dat er voor dat geld ook wel gezonde en jongere Haflingers te vinden zijn.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:49

800 euro? Voor een Haf waar je eigenlijk niet zoveel meer mee kunt? (Om het dan grofweg te zeggen). Ik zou er nog niet eens 500 voor geven!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:55

Voor 800 euro heb je vaak ook een leuke berijdbare welsh. 200 erbij en je hebt 1000 euro, er zijn veel mensen die hun paard voor zo'n bedrag weg doen als je een heel goed huisje bied.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:42

Santjeshesan schreef:
tja ze willen niet lager gaan echt dom ze hadden er zelf 750 euro voor betaald en hadden er kosten aangehad ofzo en aangezien ze er nu toch niets meer mee kunnen willen ze er zoveel voor terug

Dat is niet jou probleem. Persoonlijk zal het mij altijd een worst wezen wat een ander ervoor betaald heeft. Jij weet wat je ervoor geven wilt. Zoals al is gezegt, een operatie van 2500 euro maakt een paard ook niet meer waard. Ze wisten toen ze haar kochten dat ze er kosten aan zouden hebben. Als iedereen alle kosten die hij/zij zou hebben aan zijn/haar paard door zou berekenen in de verkoop prijs, dan denk ik dat er bijzonder weinig paarden verkocht worden...

Ik zou het niet doen. Zoek eventeel naar een jonger paardje, wat dan iets meer kost, of een papierloze, of een ander ras oid, maar om al zo te beginnen met je paard...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:27

ik zag van de week voor dat bedrag een paar hele leuke 3 jarige haflingers op marktplaats staan.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:31

Veeeel te veel voor een haf waar je niets mee kan!
Ik zou nog ff rondkijken op marktplaats oid, daar vind je vaak ook leuke paardjes voor een laag prijsje