Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
dat is dan wel leuk
maar wel erg prettig om mee om te gaan! aerdenhout1 schreef:Ik weet als geen ander wat het is om oude dieren te moeten onderhouden en wat het kost. Nu heb ik er meerdere en de mogenlijkheid om ze een oude dag te geven maar daarnaast nog genoeg paarden om mee te werken. Maar als je er maar 1 hebt dan is het onderhoud van een paard waar je niet meer op kan rijden wel erg duur. En nu helemaal gezond wil niet zeggen dat dat morgen ook nog zo is. Bij een ouder paard geneest het allemaal niet zo snel als bij een jong paard. Dat je een ouder paard veel beter in beweging kan houden ben ik het helemaal mee eens.

aerdenhout1 schreef:Ik weet als geen ander wat het is om oude dieren te moeten onderhouden en wat het kost. Nu heb ik er meerdere en de mogenlijkheid om ze een oude dag te geven maar daarnaast nog genoeg paarden om mee te werken. Maar als je er maar 1 hebt dan is het onderhoud van een paard waar je niet meer op kan rijden wel erg duur. En nu helemaal gezond wil niet zeggen dat dat morgen ook nog zo is. Bij een ouder paard geneest het allemaal niet zo snel als bij een jong paard. Dat je een ouder paard veel beter in beweging kan houden ben ik het helemaal mee eens.
Citaat:het is mss wat minder trendy en stoer.
Randy01 schreef:Citaat:het is mss wat minder trendy en stoer.
Dat denk ik ook ja (dat anderen dat er weer van denken!). Maar voor een wat meer onervaren iemand is een doorgewinterde, brave, ouder paard waarschijnlijk een stuk wijzer dan een jong paard die nog niets van de wereld heeft gezien en waarop je geen 'foutjes' mag c.q. kunt maken. Natuurlijk erg generaliserend maar in het algemeen is het wél zo.
Randy01 schreef:Hoe vaak zie je niet dat mensen een jong paard kopen die er helemaal niet aan toe zijn...
Vorm je een combinatie en ben je gek van het dier en voldoet het aan je wensen...gewoon dóen!