paspoort en chip

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

paspoort en chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 10:27

als een paard een paspoort heeft zit er dan ook altijd een chip bij?

ikke

Re: paspoort en chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:36

Nee, het paard kan ook middels DNA zijn geregistreerd. Dit staat dan in het paspoort.

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:01

Nee, moet je er zelf bij doen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:05

Een paspoort wil inderdaad niet automatisch zeggen dat het paard gechipt is. Is het paard wel gechipt of dna getest, dan hoort er in ieder geval een paspoort bij te staan. hierin staat namelijk het nummer vermeld.

Chippen kan via de dierenarts. kijk in ieder geval even goed op de site van je stamboek, of, mocht het geen stamboeker zijn, op de site van de KNHS.

jv123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:07

66996236 schreef:
als een paard een paspoort heeft zit er dan ook altijd een chip bij?

Nee mijn paarden hebben geen chip, zijn dmv DNA geidentificeerd en hebben gewoon een paspoort. Het is wel lastiger als je ergens bent zoals bij een paardenkliniek. Maar liever dat, dan een chip in mn paard. Heb 2 pony's verloren aan een chip. 1 omdat de tumoren die om de chip heen groeiden uiteindelijk zijn keel dicht drukten en zijn hersens in groeiden. De ander omdat de chip ging zwerven en in het bovenbeen terecht kwam waardoor er allemaal verschrikkelijke ontstekingen kwamen en we haar helaas hebben moeten laten inslapen.

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:18

Mijn paard heeft een chip en leeft nog!
Hij had zelfs eerder een chip en toen pas een paspoort, dat heb ik laatst pas aangevraagd.