Eigenaar verzorgpony overleden..en nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Eigenaar verzorgpony overleden..en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 16:11

De eigenaar van mijn verzorgpony (diddles op bokt) is helaas eind vorige week overleden...
...

Maar wat nu met de pony..
Het dier is echt mijn maatje, en ik wil hem uiteraard niet kwijt
Nu was mijn vraag aan jullie of het ''verstandig'' en een idee zou zijn om hem te kopen.
Het gaat om een fjordenruin van 8 à 9 jaar, 1,35 m hoog. Ik rijd hem nu een half jaar en hij mankeert niks (behalve dat die eigenwijs is Lachen )

Ik zou het zelf betalen, ben bijna 17 en werk elk weekend bij Hema-etten-leur. Ik heb toen (rond kerst, toen de eigenaar in het ziekenhuis kwam) wat rondgevraagd en gekeken en een stalling gevonden voor 95€ per maand. Waar dan uiteraard de dierenarts, hoefsmid, wormenkuur, tandarts, en verzorgingsproducten nog bij komen. Ik zou het redden, maar veel voor mezelf blijft niet over..

Wat zouden jullie doen?
ik kom er niet uit.. (of eigenlijk wel, maar ik heb het gevoel dat een eigen paard niet voor mij ''kan'' zijn, omdat dat heel onwerkelijk voelt, en ik het idee heb dat ik iets vergeet... Dromen )

Wesco

Re: Eigenaar verzorgpony overleden..en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:13

doen maar wel met zekerheid dat je ouders kunnen en willen bijleggen als het nodig is

TeuntjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:15

ik betaal ook alles zelf en er blijft vrijwel niks over qua geld voor mij maar wel veel liefde en plezier dus dat geld maakt me dn niks uit!
alleen als je hem in de verzekering wilt moet je dat er nog even bij tellen en als je alles haalt en er zeker van bent zou ik ervoor gaan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:16

als het klikt en hij is gezond en je kunt het allemaal betalen?
ja doen Haha!

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:17

mijn vraag: Wat zou er anders met je verzorgpony gebeuren als jij hem niet koopt?

Voor de rest zou je het best kunnen doen, maar wel duidelijke afspraken maken met je ouders, zodat ze ook kunnen bijbetalen als het niet lukt..!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 16:18

meissielief schreef:
doen maar wel met zekerheid dat je ouders kunnen en willen bijleggen als het nodig is

mijn vriend wil helpen waar het nodig mocht zijn.

Floris schreef:
ik betaal ook alles zelf en er blijft vrijwel niks over qua geld voor mij maar wel veel liefde en plezier dus dat geld maakt me dn niks uit!
alleen als je hem in de verzekering wilt moet je dat er nog even bij tellen en als je alles haalt en er zeker van bent zou ik ervoor gaan.

In de verzekering wilde ik niet doen.. Het is eigenlijk een waardeloos dier (klinkt grof, sorry) maar hij kan nieteens een B-proef lopen, en kan niet voor de kar, zelfs longeren kan die niet fatsoenlijk Lachen dus de waarde waarvoor die verzekerd wordt is laag, en ze keren toch niet meer uit dan de verzekerde waarde.. Uitgebreid-ziektekosten is al gauw 250 euro per jaar, dat kan ik ook opzij leggen Lachen Ik heb ook uitgezocht dat hij in de jaren dat hij leeft weinig gemankeerd heeft, behalve een keer regenschurft..
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 19-03-07 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:18

Geld voor jezelf? Een paard lijkt me voor jezelf toch Lachen
Ik snap wat je bedoelt, maar ik zou het zeker wetend doen! Heeft de eigenaar er niks over gezegd toen hij in het zieknhuis lag?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 16:20

Felisie schreef:
mijn vraag: Wat zou er anders met je verzorgpony gebeuren als jij hem niet koopt?

Voor de rest zou je het best kunnen doen, maar wel duidelijke afspraken maken met je ouders, zodat ze ook kunnen bijbetalen als het niet lukt..!

de verkoop in..

mijn ouders zijn nog het grootste struikelblok, zij zijn allebei anti-paard... Ze snappen geloof ik niet helemaal hoeveel je van zo'n dier kunt houden..

Dniesjj117 schreef:
Geld voor jezelf? Een paard lijkt me voor jezelf toch Lachen
Ik snap wat je bedoelt, maar ik zou het zeker wetend doen! Heeft de eigenaar er niks over gezegd toen hij in het zieknhuis lag?

Ik heb de eigenaar 4 keer gezien.. Het ging net weer wat beter, 2weken geleden is hij nog even op stal geweest om te kijken naar de pony, en vrijdag was het ineens voorbij.. terwijl de artsen wel hadden gezegd dat het wat beter ging.. de welbekende ''opleving'' waarschijnlijk..
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 19-03-07 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:20

Doen!! Wel even aan je ouders vragen dat als je in geld noot komt ze altijd even wat bijleggen!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:20

ik zou het gewoon doen ook omdat ik het idee heb dat ie het bij jou goed krijgt en als het klopt dat ie niet veel kan zou er ook geen gek zijn die em wil hebben voor een redelijke prijs en goed tehuis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:21

gewoon doen als je het allemaal red

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:26

Naaltje schreef:
Felisie schreef:

de verkoop in..

mijn ouders zijn nog het grootste struikelblok, zij zijn allebei anti-paard... Ze snappen geloof ik niet helemaal hoeveel je van zo'n dier kunt houden..

Dat is omhandig.. Ik zou het er toch maar goed met ze over hebben en het ze proberen uit te leggen.. Mijn vader begreep het eerst ook niet, inmiddels snapt hij wel dat ik gewoon niet zonder kan..

Het allermoeilijkste was mijn vrienden overtuigen.. Je kunt het misschien vergelijken met eerdere huisdieren(als jullie die gehad hebben Bloos ) ..

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:29

ik zou het ook doen maar hou er wel rekening mee dat je vanaf je 18de je eigen ziekenfonds gaat betalen en dat is niet goedkoop
veel succes verder

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:30

Je zegt zelf al dat de pony niet veel kan. Vind je dit erg? Want als je meer wilt met dan dat je met deze pony kunt zou ik het niet doen. Er komen inderdaad veel kosten bij kijken, vooral als je 18 wordt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 16:35

Felisie schreef:
Naaltje schreef:
de verkoop in..

Dat is omhandig.. Ik zou het er toch maar goed met ze over hebben en het ze proberen uit te leggen.. Mijn vader begreep het eerst ook niet, inmiddels snapt hij wel dat ik gewoon niet zonder kan..

Het allermoeilijkste was mijn vrienden overtuigen.. Je kunt het misschien vergelijken met eerdere huisdieren(als jullie die gehad hebben Bloos ) ..

Ik moet ze ook eerst overtuigen, dat weet ik, maar toch gaat dat moeilijk als ze niks met paarden hebben behalve 'bah die stinken'..

vergelijken met de andere beestjes die we hebben: ja die zijn niet zo duur..
ja maar ik ga niet op de papegaai rijden Knipoog

Ik ben/was zelf niet helemaal zeker of ik wel logisch dacht.. Of dat ik me alleen liet leiden door emotie zegmaar Lachen als ik daar 100% van overtuigd ben kan ik ze verder overhalen, hoop ik..

@Missanous: ja dat weet ik Lachen maar dan verdien ik automatisch ook meer op mijn werk Lachen

@Marrit89: ja, hij kan weinig, maar half jaar geleden luisterde die nog niet Lachen Ik zal hem nooit het M in krijgen, maar als ik voel hoeveel hij voor mij overheeft, en hoe hij in mijn jaszak kruipt als hij iets eng vindt, dan is dat hem helemaal vergeven Lachen Hij is ook ouderwets gebouwd, dus nageeflijk is al erg moeilijk. Hij heeft wel 400% talent voor springen, dus hij kan wel iets Knipoog als hij wil

TeuntjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:36

trouwens nog gecondoleert .. beetje onbeschoft van mij sorry!!

maar als je alles kan halen grijp je kans heb ik ook gedaan het is in sommige tijden wel zwaar maar je krijgt er veel voor terug.

mijn ouders waren het er ook niet mee eens maar toen hij eenmaal op stal stond waren ze super blij nu nog mijn moeder is altijd bang geweest voor paarden maar de durft hem nu de knuffelen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:11

Allereerst:

Woon je nog thuis?

Als je nog thuis woont zul je je aan de regels van je ouders moeten houden. Ik zou dan nog maar eens goed overleggen het is zeker zolang je minderjarig bent en thuis woont belangrijk dat je ouders achter je staan. Woon je op jezelf of samen hebben ze er uiteraard niet veel meer over te zeggen.

Om ze te overtuigen zou ik als ik jou was even alles op papier zetten zodat je aan kan tonen dat je het zelf kan betalen en je school er zeker niet onder gaat lijden.

Vervolgens moet je je afvragen of je echt het onderhoud kan betalen en dat als je paard ziek wordt je wel in staat bent een behandeling te betalen.

Dan kun je je ook nog afvragen wat wil je in de toekomst met een paard. Is dit het paard wat je zeklf ook zou kopen als je normaal gesproken voor die keuze zou staan of is dit slechts een aankoop uit emotie.

vergeet niet je verzorgpaardje kan het ook bij een ander super goed krijgen en dan kan jij lekker doorsparen om in de toekomst als je je opleiding hebt afgerond en een vaste baan hebt een leuk paardje geheel naar je zin te kopen.

Succes met je beslissing....

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:14

ik zou het met je ouders gaan overleggen en goed bespreken wat zij willen en ja ik weet eigenlijk niet of je het zomaar mag kopen als iemand overleden is , heeft hij/zij geen man/vrouw?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 17:21

reedj93 schreef:
ik zou het met je ouders gaan overleggen en goed bespreken wat zij willen en ja ik weet eigenlijk niet of je het zomaar mag kopen als iemand overleden is , heeft hij/zij geen man/vrouw?

nee.. de pony is van zijn ouders, die er niets mee hebben, hij was voor hun zoon.. die er nu niet meer is helaas.. (topic over hem viewtopic.php?f=12&t=741878&p=24001457#p24001457 )

@Merilyn, ja zo'n paard heb ik altijd gezocht, klein, sterk, en net als ik Lachen Ik heb hoogtevrees op grote paarden, maar ben helaas 1,75 zelf, dus..

Mijn ouders wil ik ook eerst zover hebben, maar ik moet zelf niet meer twijfelen dan...
pff...vind het echt moeilijk

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:33

In je profiel staat dat je een K.W.P.N er hebt??

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 17:37

aerdenhout1 schreef:
In je profiel staat dat je een K.W.P.N er hebt??

''Ik heb een KWPN-merrie genaamd HINT gereden,'' (letterlijk uit profiel gecopierd) daar ben ik gestopt, en ik had geen zin om heel mijn profiel aan te passen, dus heb van ''ik rijd een'' gemaakt ''ik heb een .. gereden'' Lachen Moet profiel nodig een keer goed aanpassen,maar dan schiet er telkens bij in..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:54

als je een vangnet hebt , in dit geval je vriend, en je klunt hem ergens stallen zou ik het doen

misschien zou je nog kunnen zoeken naar een goedkopere stalling?
iemand met een weiland en een paard die een weidemaatje etc etc zoekt?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:00

Foutje van mij!!! Niet goed gelezen! Wat betreft de fjord...ik vind hem wel een beetje aan de kleine kant met zijn 1.35. Aangezien je zelf 1.75 bent, denk ik dat je er op den duur toch spijt van gaat krijgen dat je niet voor een groter paardje hebt gekozen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:06

als ik het goed lees heb je er goed over nagedavht
maar je hebt nog wel ergens een twijfel
als ik jou was zou ik eerst gaan achterhalen waar die twijfel weg komt
klinkt misschien een beetje hard
maar je hebt niks voor niks die twijfel

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:10

Jeetje, Diddles overleden, daar sta ik van te kijken! Ik heb hem niet zo heel lang geleden per pm gesproken, had wel begrepen dat het steeds een beetje minder ging.

Heel sneu dat je nu waarschijnlijk je verzorgpony kwijt gaat raken, maar ik zou de pony alleen kopen als hij echt 200% naar je zin is, en die indruk krijg ik niet helemaal. Waardeloos paard, geen opvoeding genoten, geen B-proefje kunnen lopen: kan allemaal veranderen, maar wil je dat wel?
Overigens: je paard niet in de verzekering doen omdat je die 250 Euro ook opzij kunt leggen op het moment dat hij wat krijgt: wat denk je wat een operatie kost?

Als je geen steun krijgt van het thuisfront, dwz, ouders, vriend en eventueel financieel netwerk hebt mocht er wel wat zijn, zou ik het niet doen...