opgelicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 16:39

hallo,
ik weet niet of ik het goed neerzet hier,weet anders niet waar het moet staan,
nou ik heb een paard in oud beijerland gekocht,bij handelaren.
wij hebben ruil om ruil gedaan,
hij heeft van mij een fell gepakt wat dragend is,en ik een jazz ruin,
ik heb hem laten keuren daar en alles zou goed zijn,(heb hem op vetrouwen van dierenarts gekocht)
ik heb hun tot 3 maal toe gevraagd of ze de fell pony wilde laten keuren,nee dat hoefde niet,
dus zo gezegd zo gedaan kwam mijn jazz ruin hierna toe,
ik helemaal blij,maar vertrouwde zijn sprongen niet,heb foto s laten maken wat blijkt nou,hij heeft ocd en spat.ik heb van een ander meisje gehoord hier ook op bokt dat zij ook bedrogen is,
nou omdat ik op dwaal spoor zat en hun zeiden van je krijgt geen geld van mij maar een ander paard,
heb ik op vanalles ja gezegd,(wist niet wat ik moest doen)
wat het probleem nu dus is,ik vertrouw hun niet meer en wil mijn geld voor die pony,eerst zeiden ze dat de pony verkocht was en niet terug te krijgen was,en nu kon die wel weer terug,hun hebben de pony bij die nieuwe eigenaren laten keuren,en blijkt die niet door de buig proef heen te komen,maar ik heb hun 3 maal gezegd laat de pony keuren heb ik ook getuigen van,dat wouden ze toen niet,en ik heb wel laten keuren,nou weet ik dus niet wat ik moet doen,heeft iemant van jullie zoiets al mee gemaakt?
sorry van het lange verhaal.
gr sammy1

IKbenEllen

Re: opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:44

Kun je hem nou terug ruilen voor die Fell, of niet?
Gelukkig heb ik nooit zoiets meegemaakt nee.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:03

kan ik wel maar wil ik niet ik heb die ingeruild omdat ik te groot was,en daarom ging ik voor een paard.
en nu wil hij me dravers en pony s aan smeren,
ik wil graar op wedstrijden gaan,en hij ging ermee in,
dus wat ik wil is gewoon het geld,en geen paard meer van hem,
omdat ik hem niet meer vertrouw.
gr

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:07

Ik zou mijn pony terug nemen en fijn ergens anders op zoek gaan. Als je hem toch al niet vertrouwt...

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:08

en die fell wie weet wat die meegemaakt heeft in die korte tijd,
ik weet echt geen raad meer,
maandag ga ik na advocaat en bespreken hoe of wat,heb al telefonisch contact gehad met advocaat.
ik wil gewoon graag een gezond paard,maar die mensenmaken het me goed moeilijk.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:12

Nou laat maar horen na maandag wat die advocaat adviseert dan...

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:13

ja doe ik zeker,
ik vind het sneu hoe het gaat in de paarden wereld,
ik koop dus nooit meer een paard bij handelaar,

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:13

jeetje!
dan zou ik toch eerst maken dat ik mn pony weer terug zou krijgen hoor! Scheve mond
als hij je zo'n paard ruilt!

Waarom heb je 'm ook niet laten keuren door je eigen DA?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:14

En het paard dat in je profiel te koop staat is die Jazz die je van hun hebt gekocht?
Ook niet alle handelaren zijn slecht en tussen particulieren zitten ook een hoop rotte appels.
Je moet gewoon ieder paard laten keuren voor aankoop zowel van een handelaar als particulier en duidelijke afspraken over het betalen van keuring bij af of goedkeuring.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 16-03-07 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:16

dat heb ik ja erbij geschreven,dat hij gekeurd is,en op advies van dieren arts heb ik hem gekocht,
paard liep goed niet kreupel,en was goed geschikt voor de dressuur,dat kreeg ik te horen,die pony zou nou ook afgekeurd zijn,terwijl ik hem duidelijk heb gezegd laat haar keuren,die pony was niks mis mee,maar opeens daar wel,dus daar klopt ook al niks meer van,

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:16

nee dat is een paard van iemant anders die is al verkocht moet ik veranderen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:18

hij was goed gekeurd,

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:19

Ok, dus die Jazz heb je nu nog in je bezit?
Dat jouw Fell nu ineens zogenaamd van alles mankeert is niet jouw probleem, jij hebt voldaan aan je informatieplicht en zij hebben hem op eigen risico niet laten keuren! De handelaar kan dit ook gebruiken als smoes tegen jou he...
Hij is als handelaar verplicht om binnen een halfjaar een paard terug te nemen en jou je geld terug te geven (recht van consumentenkoop geldt hier).

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:19

sammy1 schreef:
hij was goed gekeurd,

Ja door hun veearts begrijp ik? Altijd je eigen veearts laten keuren, die is onafhankelijk....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:22

Je kan trouwens op deze site http://www.paardenadvocaat.nl/recht.html ook een hele hoop informatie halen.

Een handelaar is nooit happig om jouw je geld terug te geven, maar wettelijk gezien is ie dit wel verplicht mits binnen een half jaar na aankoopdatum.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:40

Ik zou mijn pony daar NOOIT laten! Als ik die man niet zou vertrouwen dan ook niet meer met mijn pony.
Ik zou als ik jou was snel die pony terug halen en daar een ander adres voor vinden! Deze maan schijnt niet zo netjes om te gaan met afspraken wie weet wat hij met de pony gaat doen.....

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 21:37

hij had mij een mail gestuurd,dat hij die pony niet terug kon halen,en toen stuurd hij een bericht pony is afgekeurd,ik heb gewoon die pony aan hem verkocht,en hij wou hem niet laten keuren,ik daar tegen heb wel laten keuren,en ik heb die pony in geruild omdat ik een paard wou,hij heeft me gewoon op gelicht met dit paard,vind het echt erg voor het paardje.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:45

Het is allemaal erg vervelend dat die jazz spat heeft en dat je flink genaaid ben, maar al zou ik de kans krijgen om je fell terug te krijgen zou ik dat zekers doen, jij weet dat je een gezond paard heb geruild en in tegen deel heb je juist een ongezond paard er voor terug geruild. ik zou die fell mooi terug halen ook al is die te klein er zit wel een veulen in en wie weet vind je een ander lief baasje voor haar. denk aan je pony het lijk mij dat je om dit diertje geef. en niet alle handelaren zijn slecht maar ik zou hem daar mooi vandaan halen voordat je hem helemaal nooit meer terug zie

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 22:09

die fell zou ook niet in orde zijn,zou een chip in het been hebben,kan die op gelopen hebben met de rit daarheen,nogmaals ik heb hem laten keuren,dat heeft hij niet gedaan,en dat is een recht die je hebt,heb een door gelezen bij paarden advocaat,en hij heeft ocd,spat,en cornage,allemaal verborgen gebreken,ik heb gewoon al veel geld uit gegeven aan dokters kosten,en ik wil dat vergoed krijgen,en ik wilde een paard voor in de dressuur,daar was dit paard geschikt voor zei de dieren arts en handelaar.
snap je ik wil vergoeding in geld,die pony heeft mischien al geleden daar,weet het niet,ik vind dit gewoon een moeilijke situatie,

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:05

ja maar wat is jou reden ondanks je veel geld heb uitgegeven aan dierenartskosten om je ouwe fell pony niet terug te nemen.
die handelaar heeft het recht om dat paard terug te nemen geld terug geven doen niet veel handelaren tenslotte heb je hem omgeruild.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 00:54

[NM] > [TAO]

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 01:01

OCD en Spat kun je niet vergelijken met cornage.

Cornage is namelijk geen verborgen gebrek en daarnaast ook niet iets dat koopontbindend kan werken.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 01:20

sammy1 schreef:
snap je ik wil vergoeding in geld,die pony heeft mischien al geleden daar,weet het niet,ik vind dit gewoon een moeilijke situatie,

Hoe lang heb je die fell gehad?? Als ik namelijk alleen al zou denken dat mijn oude pony al geleden zou hebben zou ik niet weten hoe vlug ik die pony terug zou moeten halen.
Krijg een beetje het gevoel dat het je niet uitmaakt hoe het met je oude pony is, als je maar een goed paard en geld terug krijgt om wedstrijden mee te kunnen rijden.
Snap het verhaal wel dat je te groot bent maar dan zou ik hem toch terug ruilen en proberen om de pony particulier te verkopen en dan een ander paard te kopen, of op een ander betrouwbaar adres je pony in te ruilen. Er zijn echt wel betrouwbare handelaren.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 01:32

Ben het geloof ik met Tyron eens. Je zou je op ze minst grote zorgen moeten maken over hoe het met je oude pony is...
Als je zo'n slecht paard krijgt moet je je mischien afvragen hoe de handelaar met paarden omgaat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 01:35

Didoo schreef:
Ben het geloof ik met Tyron eens. Je zou je op ze minst grote zorgen moeten maken over hoe het met je oude pony is...
Als je zo'n slecht paard krijgt moet je je mischien afvragen hoe de handelaar met paarden omgaat.

Mee eens Lachen