Hallo!
Het paardje waarmee ik rij is 23 jaar en nog steeds in topconditie. Normaal gezien nemen we 3x in de week les en gaan we vaak op wedstrijd op zondag (springen). De laatste tijd is er echter een probleem tijdens het vervoeren. We hebben een camionet voor 2 paarden met een zijschoft (op de trailer wou hij niet meer) waar hij zonder probleem opgaat. Vanaf dat we echter beginnen rijden begint hij te paniekeren. Bij de minste beweging laat hij zich vallen tegen het tussenschoft en begint hij te stampen en te trappelen, alsof hij zijn evenwicht verliest. Ligt het misschien aan zijn ouderdom? Of zou er iets anders kunnen zijn? Aan de veearts hebben we ook al advies gevraagd maar die had ook niet onmiddelijk een oplossing. Momenteel vervoeren we hem niet meer, omdat het gewoon niet meer ging en ik het te zielig vond voor hem en rijd ik dus enkel thuis. Ik zou echter graag nog naar de manege kunnen gaan om daar te lessen. Mijn paardje heeft dit probleem vroeger nooit gehad, want toen hij jong was is hij naar overal in Europa vervoerd geweest voor wedstrijden. Het is echt heel plots opgekomen. Heeft er iemand tips of ervaring met dit soort probleem?