Eigenaresse is 2 weken op vakantie en wordt vervangen door het stalmeisje die dan alle taken op zich nemen. Ik vond dit best. 1ste dag blijken er totaal andere regels te gelden dan in het stalregelement staan, paarden worden in de bak gezet, onbeperkt hooi, alles kan en alles mag.
Zelf heb ik daar niet zo moeite mee maar moet niet te erg worden.
Kom ik laatst op stal op een avond, staat er een volle kruiwagen met hooi, ik denk pak even een klein plukje heeft ie lekker wat te knabbelen. Vind ik morgen op het stalbord dit neer geklad:
''Wie de schoen past trekt hem aan, om maar even erop terug te komen, er stond een kruiwagen met hooi en toen ik even later terugkwam was gewoon de helft eruit! onthoud, 2x hooi is een ziek paard.'' Ik had echt zoiets van
ik heb helemaal niet die kruiwagen leeg gehaald en het bleek dat een verzorgster van een paard dit had opgeschreven en dus niet het stalmeisje.Kortom, ik bel stalmeisje zeg maar sorry en zal niet meer gebeuren.
Kom ik de volgende dag op stal, wil ik gaan rijden, staan er 11 paarden in de rijbak, ik boos natuurlijk want zat er al op en wat moet ik nou? Zegt ze ja ze gaan over 2 uur naar binnen ik denk ja daaag ik ga niet 2 uur wachten. Dus wij woordenwisseling, ik uiteindelijk het bos ingegaan. (lees betaal 270 euro p.maand) Kom ik gister op stal, zet altijd een bakje met muesli neer voor savonds bij het hooi, deze stond er nog en ik vraag aan stalmeisje,''ben je toevallig zijn bakje vergeten? '
Zegt ze 'Nee, ik heb het niet gegeven want hij krijgt al genoeg eten en gister middag heb ik hem 1 kg bix gegeven in plaats van 2 want hij eet het toch niet op, kan het net zo goed in de vuilnisbak kieperen' Ik stond haar echt aan te kijken wat
, ik voer me paard voor 40 euro p..maand bij en dan gaan zij hun voer weg laten? Hij staat op 3 kg bix per dag , loopt elke dag dik 1 uur en weegt 750 kg, en bovendien ze kan zomaar niet bepalen wat ze aan mijn paard geeft! Wij weer woordenwisseling, zei tegen haar 'Ik heb nog nooit gezien dat hij het niet op eet, maar als jij het allemaal zo goed weet is het jou probleem''Vanmiddag toen ze bix gingen voeren om 17.00 zei ik' Impuls geen bix graag''
Ze schoot uit haar slof!! Ja wat wil je nou met dat bix?? Hij moet toch van jou 3 per dag en nu weer niet, je weet zelf niet wat je wil bla bla bla zo ging het maar door. Maar als ik muesli geef doe ik die ene bix altijd in een bakje voor savonds. Allemaal gezeur dus. Vandaag had ze de bak gesleepd, had ik 3 hindernissen neergezet, komt ze naar me toe dat ze een proefje wil rijden en er NIET omheen kan of ik het weg wil halen. ik zei dat ze het dan maar op het bord had moeten schrijven, bovendien was ze nog verontwaardigd dat ik ging springen in een net gesleepte bak, lijkt mij het beste met springen toch???
Komt er dus weer een ander grietje van stal, zegt dat ze niet kan longeren in de bak omdat er een hindernis in de weg staat, of ik die NU wil opruimen. (lees: ik zat op mn paard, wou net afstappen, paard hevig gezweet, zij zat op der paard, zonder zadel, met halster en touw)
Ik zei tegen der ja jij bent nog niet klaar en hij staat niet in de weg die hindernis...
Wij ook weer een woordenwisseling gehad.... Eind april vertrek ik van stal.. heb het gehad met die mensen... te hoge pensionstalling... blubber/zwembad paddocks... slechte bak.. weinig voer IK BEN ER KLAAR MEEEE