Pensioneigenaar stuurt ons weg...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Whizzard

Pensioneigenaar stuurt ons weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 14:34

Dag bokkers,

Nu gaat iets even helemaal anders zoals ik gehoopt had en voel me hierover ook helemaal niet
lekker. Ik sta nu alweer 2 jaar op deze stal en nu gebeurt er zoiets:

De eigenaar van de pensionstal waar ik sta met mijn paard heeft ons zojuist weggestuurd.
Waarom?

De pensionstal is tevens een manege, in de zomer is het er altijd een drukte van belang.
Voor ons is er dan nauwelijks plek, er is geen bak om te rijden, is er die wel dan
staan er 40 kinderen langs de kant, zo kan ik dus niet fatsoenlijk rijden.

Ook de weidegang is heel beperkt, een uur per dag, nou wordt het ook weleens 2 uur
maar dan ben je er ook klaar mee.
Maar bij deze stalling is dus wel een binnenbak.

Tegenover ons huis is nog een pensionstalling, hier kunnen de paarden de gehele dag in het weiland
en komen 's nachts in mooie stallen te staan. Een buitenbak met licht is wel aanwezig, deze is ook hoog gelegen en het wordt niet snel een blubberzooi.

Het zou dus echt een oplossing zijn om van de zomer bij de netgenoemde stalling te gaan staan en in de winter bij de huidige stal.

Nou wil ik dus samen met een stalgenoot van mij vertrekken. Onze ouders moesten dit nog overleggen. A (noem even geen namen), heeft dus gevraagt of de eigenaar morgenavond tijd had om te praten. Ja dat was, maar hij vroeg waarover, A vertelde over de stalling, ook dit was okay om over te praten.

Komt hij even later naar ons toe en zegt hij:
Ja ik weet al waar het omgaat, het gaat erom dat jullie paarden niet genoeg weidegang krijgen, vertrek maar naar de buren. Dan is het voor mij klaar.

Wat vinden jullie hier nou van?

Ik weet nu echt niet wat ik moet.

ponymeid1

Re: Pensioneigenaar stuurt ons weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:39

Ik denk dat hij zich een beetje voelt achtergesteld, maar dat het vast meevalt als je er eerlijk en open met hem over praat!

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 14:42

Hij heeft ons verteld dat we ons aanstellen om dat de kampen maar 8 weken in het jaar zijn, maar dit is ook ONZE zomervakantie.

Het kan inderdaad zijn dat het nog goedkomt. Maar ik wil in de winter echt graag terug naar deze stal...
Ik weet echt niet wat ik moet.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:46

Waarom ga je niet gewoon naar de andere stal?!?
Omdat het in de wintermaanden zo gezellig is bij die ene?
Nou sorry, maar dan zou mijn paard dus écht voor gaan! Zomers 1 tot 2 uurtjes weidegang... Schandalig!

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 14:48

Ze staat naast de 1 tot 2 uur weidegang ook gewoon in ee paddock waar ik d'r inzet, ze staat niet de hele dag op stal hoor (dat zou er ook nog bij moeten komen).

Het is gewoon zo:
Op de andere stal, gaan de paarden het land niet meer op als het bevroren is, en de buitenbak is dan waarschijnlijk ook bevroren. Dan kan ik dus niets! Vandaar... Het kan ook zijn dat ik me aanstal en dat het allemaal nog wel meevalt dan.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:49

Ik zou het eerlijk gezegd wel een beetje raar vinden als je per half jaar van stal gaat wisselen, dan weet een stalhouder natuurlijk ook niet waar die aan toe is. Voor mij zou weidegang het belangrijkste zijn en je zegt zelf al dat de bak aan de overkant hoog ligt en dus geen blubberzooi wordt, wat is er dan mis met buitenrijden in de winter. Zo te horen vind je de stal aan de overkant al het beste, dan zou je dus alleen in de winter naar je huidige stal terug willen voor de binnenbak......

Als je eigenaar ermee akkoord wil gaan is dat mooi natuurlijk, maar persoonlijk zou ik voor de overkant gaan.

De reactie van de eigenaar is wel een beetje overhaast, dus in normaal overleg zal er best wel te praten zijn.....

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:49

Ok. Ik dacht dat ze de verdere dag op stal stonden......

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:50

Ps. Als de wei bevroren is wil dat nog niets over de bak zeggen. Als die gewoon om de dag wordt getrokken en met zout wordt bestrooid. Ik heb ook nog elke dag in mijn buitenbak kunnen rijden terwijl het vroor Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:28

Hier in de omgeving is het vrij normaal om 's winters op een pensionstal te staan en 's zomers een wei te huren.
Ik zou er nog eens over praten als het allemaal een beetje bekoeld is. Ik vraag me wel af hoe hij het dan weet en op welke manier het verteld is want ik vind het een onprofessionele reactie.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:16

Als je wel naar die stal aan de overkant gaat, zullen er dus in de winter momenten zijn dat je niet in d ie buitenbak kunt rijden. Maar is het niet mogelijk om op die dagen voor een bepaald bedrag in de binnenbak van die manege te rijden?

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 16:18

Dat zou natuurlijk wel heel fijn zijn, maar is twijfel daar wel over. Ik denk niet dat ik met hem kan overleggen als hij zo blijft reageren als vandaag. Daar schrok ik toch wel even van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:20

Heeft je vereniging geen hal waar je terecht kunt? Gros van het jaar kun je toch wel buitenrijden, zeker bij jullie op de zandgrond lijkt me!

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 16:23

Ja er is wel een vereniging, dicht bij zelfs Knipoog . Om alleen naar buiten te kunnen moet ik nog wel even flink door oefenen Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:26

Nou, dan zou ik zeker voor alleen de binnenbak nooit op zo'n stal willen staan denk ik Bloos

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 16:39

Tja, als je er al langer dan 2 jaar staat en alle mensen kent en er zelfs hebt leren rijden en gewoont hebt, dan ligt het misschien net ietsje anders Knipoog .

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:40

Hmm ik zou er niet over twijfel, verhuizen naar je nieuwe plek! Alle voordelen heb je al genoemd nou liever vandaag nog dan morgen

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:45

Ik zou mijn pony niet eens op een pensionstal willen hebben waarvan de eigenaar het blijkbaar raar vindt dat de eigenaars van de paarden meer weidegang belangrijk vinden! Iemand die daar over valt heeft m.i. een vreemde kijk op het houden van paarden.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 01:45

aan de ene kant begrijp ik de manege eigenaar wel, hij is dan wel 2 klanten voor 6 maanden per jaar kwijt en heeft de 2 stallen dan wel leegstaan. Ikzelf zou als ik echt een commercieel bedrijf heb ook niet klanten continue weer weglaten gaan en terug laten komen. je hebt wel zekerheid van inkomsten nodig namelijk.
Aan de andere kant is het een beetje kort door de bocht zoals hij reageerde en kan er best eerst over gepraat worden voordat hij zo reageert.

Probeer toch een gesprek aan te gaan met je ouders erbij, die staan wat sterker natuurlijk Knipoog en geef je problemen aan. misschien is er een oplossing die veel gemakkelijker is ( stuk weide afzetten om in die 8 weken te mogen rijden bijvoorbeeld?) dan geijk je paarden onnodig veel stress te geven door ze elke keer weer te verplaatsen?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 02:01

Ik denk dat de stalhouder zich een beetje bekritiseert voelt dat en daardoor zo reageert,ik zou aan jullie ouders eens vragen of ze op een rustige volwassen manier met de stalhouder willen praten en dan zou ik dus op die andere stal gaan staan en in de winter wanneer die buitenbak niet te rijden is afspreken dat je dan in de binnenbak mag komen rijden voor een bedrag van 5 of 7.50euro per uur.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 02:41

Daf schreef:
Ik zou het eerlijk gezegd wel een beetje raar vinden als je per half jaar van stal gaat wisselen, dan weet een stalhouder natuurlijk ook niet waar die aan toe is. Voor mij zou weidegang het belangrijkste zijn en je zegt zelf al dat de bak aan de overkant hoog ligt en dus geen blubberzooi wordt, wat is er dan mis met buitenrijden in de winter. Zo te horen vind je de stal aan de overkant al het beste, dan zou je dus alleen in de winter naar je huidige stal terug willen voor de binnenbak......

Als je eigenaar ermee akkoord wil gaan is dat mooi natuurlijk, maar persoonlijk zou ik voor de overkant gaan.

De reactie van de eigenaar is wel een beetje overhaast, dus in normaal overleg zal er best wel te praten zijn.....

Tuurlijk weet de stalhouder wel waar hij aan toe is!
Wat is dat nou voor een onzin.
mijn paard staat ook alleen in de winter op pension!
Zomers staat ze lekker thuis en in de winter ga ik weer terug.
De pensionhouder weet dat ik in april/mei vertrek en als alles meezit volgend jaar oktober mij weer meld met mijn paard!

Dat kan daar toch ook gewoon?
Je kan toch gewoon afspraken daarover gaan maken?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 02:43

Mistralle schreef:
Ja er is wel een vereniging, dicht bij zelfs Knipoog . Om alleen naar buiten te kunnen moet ik nog wel even flink door oefenen Haha! .

Ach, dat is zelfs mij gelukt met mijn maffe paard, dan kan jij dat ook!
ff doorzetten! hihi

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:07

Hij is wel een beetje kort door de bocht met zijn reactie, zonder dat hij goed weet waar het over gaat Bloos Ik zou er idd ook over praten als hij wat bekoelt is, moet toch een oplossing te vinden zijn lijkt mij?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:12

Bij ons in de omgeving zie je dat ook vaker hoor Lachen. Dat paarden in de zomer 3 tot 6 maanden ergens anders staan en daarna weer terug komen Lachen. Niets aan de hand Lachen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:13

Mistralle schreef:
Het is gewoon zo:
Op de andere stal, gaan de paarden het land niet meer op als het bevroren is, en de buitenbak is dan waarschijnlijk ook bevroren. Dan kan ik dus niets! Vandaar... Het kan ook zijn dat ik me aanstal en dat het allemaal nog wel meevalt dan.

Zo vaak is je bak niet bevroren hoor... In een goede buitenbak kan je in principe gewoon het hele jaar door rijden, misschien op een keer vorst of extreme regen na.
Ik kan me ook voorstellen dat die man geen stallen voor jullie gaat vrijhouden als er andere geïnteresseerden zijn die er gewoon het hele jaar door willen staan (en betalen).

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:19

Onze rijbak (ook een buitenbak) is over geheel 2006 elke dag goed te rijden geweest. Dus idd dat zegt ook niet alles Knipoog