Naast dat ze vaak niet te vertrouwen zijn, worden de paarden regelmatig onder niet al te beste omstandigheden gehouden.
Nu heb ik begin dit jaar mijn eigen paard gekocht. Bij een handelaar, wel te verstaan.
Bij de handelstal van Jeroen Heymans te Hazerswoude Dorp.
Dit is een handelaar die ik IEDEREEN aan kan raden.
Toen ik kwam om proef te rijden, stond mijn paard helemaal ingevlochten, ruikend naar babydoekjes en in de witte bandages klaar om aan me geshowd te worden. De keus was voor mij makkelijk, want ik was meteen verkocht.
De hele afhandeling erna was heel erg netjes. Ik heb een goed paard gekocht voor een nette prijs. We hebben een klein bedrag van de vraagprijs af kunnen krijgen. Daarnaast hebben ze de helft van de keuring (klinisch & Röntgologish) betaald.
De dag dat ik hem op kwam halen, was er wat vervelends gebeurd. Hij had een schimmelinfectie opgelopen. Bepaalde plekken op z'n huid waren daardoor erg gevoelig. De nacht voordat ik hem op kwam halen was heel z'n schoft open geschuurd. het leek mee te vallen en hebben toen besloten de wond bij mij op stal te laten genezen.
Helaas was de wond na een klein weekje totaal gaan ontsteken. De dierenarts was er uiteindelijk 4 keer voor langs geweest, o.a. voor een antbiotica kuur van 3 dagen. Dit leverde meteen een fikse rekening op.
Toen ik dit mededeelde aan de handelaar, bood hij zonder enige twijfel meteen aan de hele behandeling te betalen. Omdat hij het zo vervelend vond.
Echt heel erg netjes dus!!!
Daarnaast zou ik mijn paard, mocht hij niet bevallen, altijd in mogen ruilen. Dit zal waarschijnlijk nooit gebeuren, want ik ben helemaal verliefd.

Mocht je dus in de buurt van Hazerswoude-dorp wonen en op zoek zijn naar een paard. ga eens langs bij de handelsstal van Jeroen Heymans