ik baal van mijn rijvereniging...ik ben er alleen baklid en heb er dus geen les.
er zijn twee bakken ,1 mag je in losgooien,longeren en de andere echt alleen rijden.
1 x heb je corvee per jaar...alles geen probleem..
ik ben een aardig en netjes persoon van mijzelf en naar verhalen heeft iedereen mot met het strenge bestuur waar geen glimlach vanaf kan.
ik sta een stukje verder met mijn ponys op een melkveehouderij waar geen losgooi of rijmogenlijkheid is,dus als ik wil rijden of losgooien ga ik naar de vereniging..logisch toch?
ik rij 3 x zelf in de week in de bak dressuur en 1 a' 2 x gooi ik mijn ponys daar los...de rest rijden we buiten.
op een ochtend was er een ponymeting en ik wilde dus ook van mijn ponys hun hoogte weten,maar niet officieel voor in paspoort.de losgooibak was vrij en wilde dus mijn ponys losgooien omdat veel andere ponys eerder aan de beurt waren met de meting..
maar dat mocht dus niet..nee,niet alle 5 tegelijk,dan zouden ze de bodem slopen?
dus per 2 en 3 losgelaten..de andere hield ik dan vast,1 pony wil tanden in het houten rand zetten en corrigeer dat uiteraard op tijd,bestuur gelijk naast me:''dat willen we niet hoor!''.
en of ik wel even wilde harken na het losgooien,''tuurlijk geen probleem'',hebben we een hark dan?''zei ik.
de hark hing er sinds kort.
dus na ponymeting en losgooien heb ik geharkt(was trouwens niet de enige die toen losgooide,maar wel de enige die harkte) terwijl 1 bestuur achterbleef om te checken OF ik het wel inderdaad deed.
vandaag vrijgesprongen met 4 ponys,1 haflinger,2 b-ponytjes en een shet.
hindernissen keurig opgeruimd en we genieten nog even na van het uitzicht en zonnetje.
1 bestuurlid staat ineens voor mijn neus..''we hadden toch al gezegd dat er maar 2 losgegooid mochten worden''!
''nee,geen 5 toch?'' het zijn er 4''.zei ik.
''nou'',uh''dan weet je het voor de volgende keer''!
tjonge wat een onzin!
dus de bakbodem blijft beter als ik er per 2 ponys achter elkaar losgooid??heb je dan niet evenveel kuilen??
keurig geharkt uiteraard en terug naar stal..
en nog meer:
*bijrijderskosten bestaan opeens niet meer en om nu een bijrijder op mijn pony te laten rijden is ineens 70 euro omhoog.
*borg voor sleutel van het licht betaald en nooit gekregen.
*een week bericht voor mijn corveedata (wist niet eens dat het bestond toen ik lid werd)dat als ik niet kon of kon ruilen het me 45€ afkopen kost.
ik had geen enkel telefoonnummer van andere leden..en heb het dus afgekocht.
*veel nieuws krijg ik niet,niet per mail of post en hoor ik het van anderen.
dit gaat nu al vanaf het begin...maar het liefst zou ik mijn lidmaatschap beeindigen..maar ik heb echt een bak nodig,op mijn stal heb ik het erg naar mijn zin.
hoe is het op jullie rijvereniging?