hoe gaat het op jullie rijvereniging?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

hoe gaat het op jullie rijvereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 20:49

ik baal van mijn rijvereniging...ik ben er alleen baklid en heb er dus geen les.
er zijn twee bakken ,1 mag je in losgooien,longeren en de andere echt alleen rijden.
1 x heb je corvee per jaar...alles geen probleem..

ik ben een aardig en netjes persoon van mijzelf en naar verhalen heeft iedereen mot met het strenge bestuur waar geen glimlach vanaf kan.

ik sta een stukje verder met mijn ponys op een melkveehouderij waar geen losgooi of rijmogenlijkheid is,dus als ik wil rijden of losgooien ga ik naar de vereniging..logisch toch?

ik rij 3 x zelf in de week in de bak dressuur en 1 a' 2 x gooi ik mijn ponys daar los...de rest rijden we buiten.

op een ochtend was er een ponymeting en ik wilde dus ook van mijn ponys hun hoogte weten,maar niet officieel voor in paspoort.de losgooibak was vrij en wilde dus mijn ponys losgooien omdat veel andere ponys eerder aan de beurt waren met de meting..

maar dat mocht dus niet..nee,niet alle 5 tegelijk,dan zouden ze de bodem slopen?

dus per 2 en 3 losgelaten..de andere hield ik dan vast,1 pony wil tanden in het houten rand zetten en corrigeer dat uiteraard op tijd,bestuur gelijk naast me:''dat willen we niet hoor!''.

en of ik wel even wilde harken na het losgooien,''tuurlijk geen probleem'',hebben we een hark dan?''zei ik.
de hark hing er sinds kort.

dus na ponymeting en losgooien heb ik geharkt(was trouwens niet de enige die toen losgooide,maar wel de enige die harkte) terwijl 1 bestuur achterbleef om te checken OF ik het wel inderdaad deed.

vandaag vrijgesprongen met 4 ponys,1 haflinger,2 b-ponytjes en een shet.

hindernissen keurig opgeruimd en we genieten nog even na van het uitzicht en zonnetje.
1 bestuurlid staat ineens voor mijn neus..''we hadden toch al gezegd dat er maar 2 losgegooid mochten worden''!

''nee,geen 5 toch?'' het zijn er 4''.zei ik.

''nou'',uh''dan weet je het voor de volgende keer''!

tjonge wat een onzin!
dus de bakbodem blijft beter als ik er per 2 ponys achter elkaar losgooid??heb je dan niet evenveel kuilen??

keurig geharkt uiteraard en terug naar stal..

en nog meer:

*bijrijderskosten bestaan opeens niet meer en om nu een bijrijder op mijn pony te laten rijden is ineens 70 euro omhoog.
*borg voor sleutel van het licht betaald en nooit gekregen.
*een week bericht voor mijn corveedata (wist niet eens dat het bestond toen ik lid werd)dat als ik niet kon of kon ruilen het me 45€ afkopen kost.
ik had geen enkel telefoonnummer van andere leden..en heb het dus afgekocht.
*veel nieuws krijg ik niet,niet per mail of post en hoor ik het van anderen.

dit gaat nu al vanaf het begin...maar het liefst zou ik mijn lidmaatschap beeindigen..maar ik heb echt een bak nodig,op mijn stal heb ik het erg naar mijn zin.

hoe is het op jullie rijvereniging?

Pashon

Re: hoe gaat het op jullie rijvereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:39

Ik heb dat helemaal niet op mijn rijvereneging. als ik wil vrij rijden dan mag dat mits er in de bak geen lesgegeven wordt. We hebben 3 bakken waar van je in 1 mag longeren en 2 voor uitsluitend rijden, losgooien mag niet. maar hier is de buitenbak en eventueel een wei voor. Nu rij ik alleen in de manege aangezien ik mijn paard thuis heb staan. Bij onze manege hebben ze iemand in dienst die de paarden verzorgt en de manege onderhoud, dit 5 volledige dagen en in het weekend is hij er alleen met voeren en tussen door wel is om te kijken bij de lessen. Ik vind het een super manege!

Vind jou verhaal erg raar. De regels moeten zowieso zichtbaar zijn voor elk lid, dus ergens op een prikbord of iets dergelijks. Sterkte ermee als ik jou was en het gaat zo door dan zou ik toch kiezen voor een andere manege of een andere pensionstal. Maar dit is aan jou natuurlijk

Succes en sterkte ermee in ieder geval!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:48

PP-->TAO

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:47

Ook op mijn rijvereniging gaat het er zéker niet zo aan toe. Rijden mag je in de bak, zolang er niet word les gegeven, en anders is er altijd de mogelijkheid om de bak door 2'en te delen. [Vrij grote bak. Lachen ] Daarnaast is er een buitenbak en een longeerbak dus altijd genoeg ruimte. En het bestuur? Die heb ik nooit gezien. Behalve op vergaderingen. Haha!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:50

ik mag altijd rijden, behalve als er les wordt gereden. Dan kan ik in de grote buitenbak of andes in de springbak, als daar geen parcours is opgebouwd. Losgooien mag overal als er niemand aan het rijden is.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:52

Ik vind de regels idd niet duidelijk en vrij streng. Bij ons gaat dat echt niet zo.
Nou maak ik niet zo intensief gebruik van de bak, omdat we een eigen bak hebben, maar als ik er gebruik van maak is er nooit een probleem...Eigen poep opruimen is zo gedaan en niet meer als logisch.

Harken vind ik erg vreemd, ze kunnen toch ook gewoon eens per dag/ week met de trekker er doorheen om alles egaal te maken...Tien minuten werk...

Olke2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:46

Ik vind de regels bij jou wel heel belachelijk. Bij ons mag je in de bak vrij rijden wanneer je wil als er geen lessen zijn en 1 keer in de week hebben wij zelf les op de vereniging.
Harken hoeven wij niet meer, omdat de bak ieder dag gesleept wordt, wel je eigen spullen opruimen en plaats aanvegen.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:18

Momenteel ben ik niet lessend lid op onze vereniging, de hal huren zij van een particulier dus buiten de lessen om kunnen we daar voor een uurvergoeding rijden. Of voor een x periode afkopen wat ik elk jaar doe. Zo kunnen we onbeperkt gebruik maken van de rijhal, ongeacht wat ik ermee doe. Als we alles maar netjes opruimen en mestvrij achterlaten Bloos Als je dan weet dat we bij slecht weer toch wel elke dag daar met 2-3 paarden in rijden is het gewoon ideaal Bloos

Voor de rijvereniging hebben we 1x per 2 jaar een kringwedstrijd die we organiseren en daarbij moeten alle leden helpen. We zijn gewoon te klein om dat in te kunnen delen. Ik zit inmiddels al 5 jaar bij de vereniging, 1e keer kon ik niet vanwege een veiling en had ik vrijaf, 2e keer werd het door het weer geannuleerd. Dus zo`n ramp is het ook niet.

Als ik lees wat jij daarintegen allemaal moet doen en op welke manier het gaat, zou ik er ook flink van balen. De goede ontgelden het altijd blijkt dan wel weer.