Ervaringen met X-trail?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NehnaDagmar

Ervaringen met X-trail?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 10:24

We zijn gisteren weer op trailertocht gegaan en onze keus is gevallen op een Xtrail 2-paardstrailer. We kunnen alleen maar heel weinig informatie/ervaringen vinden op internet, dus vandaar de vraag:
Wie heeft er positieve of negatieve ervaringen met X-trail. (Was voorheen het merk: Sluis)

beenyman

Re: Ervaringen met X-trail?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:49

toen ik dit las moest ik denken aan onze nissan X-trail. maar begrijp dat het hier om een trailer gaat, hier kan ik je niet mee helpen...

Carola_de_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:32

Wij hebben sinds 3 jaar een Sluis trailer. Wij zijn er heel tevreden over.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:25

Zoals je weet had ik een witte, 1,5 paards Sluis-trailer Knipoog

Na 4,5 jaar intensief gebruik en buiten staan merkten we de volgende dingen op:

De bouten en ringen waren niet van RVS dus begonnen te roesten en daar krijg je lelijke roestsporen van op je trailer.
De polyestercoating raakte beschadigd/ging bellen maken.
Verder piept en kraakt de trailer op hobbelige wegen Knipoog
En krijg je moeilijk de vuil/regensporen van de polyesterkap.

De wegligging vond ik wel oké en heb er met veel plezier vele kilometers mee gemaakt. Hij overleefde mijn op de trailer erg stampijmakende Andrew, alleen het deurtje raakte beschadigd door slaan met voorbenen met hoefijzers door Altana.

Ik heb hem nu ingeruild (met goede inruilwaarde) voor een nieuwe XX-trail 2 paards trailer, waarbij nu wel RVS-bouten en ringen etc zijn gebruikt. De bedoeling is deze trailer weer een aantal jaren mee gaat en dan weer ingeruild wordt. Hij rijdt stabiel, je hebt wel rijwind geluid en mijn tekeer gaande Andrew heeft nu veel minder te vertellen over de trailer (scheelt natuurlijk dat het een 2-paards is)

De rubbervloer is veranderd ten opzichte van mijn oude trailer, nueen gladder soort rubber met bolletjes zodat het makkelijker schoon te vegen/spoelen is en het rubber op de klep is ook verbeterd. Glad soort runner, maar in laagjes zodat je veel grip hebt, met rubber latten. Je kunt hem makkelijk schoonmaken door opzij, de klep af, te vegen en hij wordt niet glad bij nattigheid.

Dit zijn mijn ervaringen tot nu toe.