missanous schreef:ik kwam er pas achter dat mijn ouders nooit een verzekering hebben afgesloten bij mijn paard
(ik weet dat dit dom is maar kan er niks aan doen dus geef hier aub geen kritiek op)
ik zelf heb hier geen verstand van maar zou toch een verzekering af willen sluiten maar wil dan een paar dingen weten:
waar sluit ik een verzekering af
wat voor verzekering heb ik nodig
wat kost dit (per maand)
alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoorden!
Om te beginnen is het niet per defenitie dom om geen verzekering af te sluiten (dit in tegenstelling tot wat sommige anderen hier je willen laten geloven).
1) Er zijn nogal wat maatschappijen die je paard verzekeren, google maar op paardenverzekering.
2) Je moet datgene verzekeren wat je niet zelf kunt betalen.
Ben reëel; een koliekoperatie kost welliswaar een paar euri's, maar de kans erop is klein. Bovendien is de overlevingskans 50/50 en moet je jezelf op zo'n moment serieus gaan afvragen hoe zinvol dit is.
Ben je iemand die voor elk wissewasje de dierenarts laat opdraven, of hantreer je zelf de wondspray en kijk je het eens even aan. Is je paard daarbij een brokkenpiloot die elke vijf minuten wel ergens open ligt, of heb je zo'n degelijk stuk gewapend beton die door een glaswand springt zonder er iets aan over te houden.
3) Kosten? The sky is the limit! Afhankelijk van de dekking en de verzekerde waarde van je paard en ook nog bij welke maatschappij. Maarre, ik zie hier soms jaarpremies voorbij komen die hoger zijn dan mijn dierenartsrekening van 20 jaar paardenbezit (en dat inkl het laten inslapen en afvoeren van een paard).
Conclusie: vlieg niet als een dolle hond naar de eerste de beste verzekeraar voor een verzekering.
Kenneijk heb je de afgelopen tijd alle kosten gewoon op kunnen brengen en zijn jullie er niet falliet aan gegaan. Ik zou me dus ernstig het nut van die verzekering af gaan vragen.
Overweeg de optie om zelf geld opzij te zetten en daarmee je eigen "verzekeringsmaatschappij" te zijn.