Paard springt over de achterklep

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Paard springt over de achterklep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 18:56

Zojuist ben ik terug van een poging mijn nieuwe paardje te halen. Hij liep zo de trailer in, en bleef braaf staan. We zijn dus gelijk maar gaan rijden.
Toen wij echter een kwartiertje onderweg waren, zagen we ineens een hoofd aan de achterkant van de trailer! We zijn gelijk gestopt langs de weg, waarna meneer gelijk uit de trailer sprong. Over de achterklep dus!
Levensgevaarlijk!
Poging 2 hebben we dus niet gedaan, stonden langs een 80 km weg, en zoiets overleeft een paardje volgens mij maar 1 keer, geen 2.
Al met al staat hij nu bij 2 aardige mensen die goed op hem letten, in de buurt waar dit gebeurde.

Mijn vraag: Hoe krijg ik mijn nieuwe aanwinst in hemelsnaam hierheen? Hij stond met een touw en ketting vast, klem tussen een schot en de muur. Ook voor/achter had meneer eigenlijk geen ruimte. Ketting is gebroken, touw heeft hij de veiligheidshaak stukgetrokken.

CharlieVM

Re: Paard springt over de achterklep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:01

Oei, wat een narigheid! Ken je iemand in je omgeving met een veewagen/vrachtwagen die geheel afgesloten kan worden aan de achterkant? Vrienden van mij vervoeren jonge veulens gewoon los in het stro in een grote veewagen. Ze kunnen er niet uit, en kunnen ook niet in de knoop raken met stangen en andere ellende.
Succes!

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:57

wat een gedoe he, het is ook echt een clown.
ik hoop dat je hem zo gauw mogelijk jou kant op kan halen en mochten er nog dingen zijn dan kun je me altijd bellen Knipoog

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 23:39

Zeker een gedoe!
Als het goed is kan ik van de week iemand met een vrachtwagentje meenemen. Hoe zorg ik ervoor dat hij deze niet verbouwd?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:43

Wooo... dat is nog eens een handig paardje! Zou een stevig vrachtwagentje zoeken, misschien scheelt het in elk geval al als hij geen uitgang kan zien, dus er ook niet naartoe wil. Veel succes!

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:49

Volgens mij kun je het beste doen wat pairadice zegt;Een afgesloten trailer en loszetten,evt. op stro of zaagsel(is minder glad).Als hij al een ketting breekt, zal niets hem vast kunnen houden! Misschien heeft hij minder paniek als hij losstaat en zich vrijer kan bewegen,als in een stal.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:50

trailer met zeiltje of klep... dan kan ie er in ieder geval niet uit.
Maar waar praten we over? (klikt wat bot maar ik bedoel is het een paardeveulen, volwassen groot paard, pony shet veulen? )
praat ook wat makkelijker qua oplossingen Haha!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 08:19

Het is een haflinger van bijna 2, en al erg groot voor zijn leeftijd. Verschrikkelijk lief maar erg sterk. Hoogstwaarschijnlijk kan ik hem woensdag met een vrachtwagentje vervoeren. Hoe kan ik dit het beste doen? Wat is nu voor hem het fijnste? (ik hoop zo dat hij er nog wel in durft. Hij leek totaal niet in paniek, ging rustig gras staan eten toen hij los was hihi.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:57

ik heb je net nog een pb gestuurd of daimy al jou kant op was maar lees dus net dat het waarschijnlijk woensdag word dat je hem komt halen.
blijft die tot dan bij die mensen in schalkhaar staan?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 18:28

Hij mag daar de hele week blijven staan, echt super aardige mensen! Ik wil hem woensdag toch wel hier hebben. Liefst eerder, maar kan geen vrij krijgen op zo'n korte termijn, dus vandaag dat het woensdag pas word helaas...