trailer bodem steeds nat..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MarjoEisla

trailer bodem steeds nat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 18:55

Mijn trailer lekt volgens mij gigantisch want iedere keer na een beetje regen (ook al is dakje en zeiltje dicht) is de bodem nat. Vooral bij het duurtje. Nou lijkt me dat niet echt goed voor de bodem.. Hoe kan ik zien of de bodem er slecht van word en wat kan ik eraan doen?
Ben nogal bang dat de paarden er een keer doorheen gaan..

bugpluisje

Re: trailer bodem steeds nat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 00:01

Ten eerste ligt het aan de bodem die in je trailer ligt, heb je er nog een met planken dan heb je binnenkort misschien een probleem.

Je trailer heeft een eigen kenteken (trailers en aanhangwagens met een eigen kenteken hebben niet net als auto's officiele keuringen) Maar ik zou als ik jouw was toch even iemand met verstand naar je deurtje laten kijken, het is waarschijnlijk je deurrubber wat vervangen moet worden als ik dit zo lees. Als je een beetje handig bent kan je dit zelf doen en anders zijn er genoeg caravan/trailer verkopers die het voor je willen doen.

Maar kan me je zorg goed voorstellen, ik zou er ook niet gerust op zijn.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 07:50

geen idee wat er onder het rubber ligt... Er ligt een toplaag van rubber op. Geloof dat die verlijmd is.
Ik heb laatst wel onder de trailer gekeken en het zag er opzich nog wel goed uit..

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 08:55

Als je een rubber gietvloer in je trailer hebt dan hoeft het op zicht geen probleem te zijn, ik zou dan alleen waar het lekt wat zaagsel strooien. Zaagsel (of houten kattenbakvulling) neemt het vocht goed op, je kunt dan misschien ook beter er achter komen waar het nu precies lekt en je bestrijd op deze manier meteen het vocht. In principe kan je paard ook op de trailer plassen en poepen, dit brengt ook vocht met zich mee. Als je hem dus goed blijft uitdoen en af en toe dus die extra krul of houtkorrel (als hij nat is) verwijderd, dan zal het allemaal wel loslopen. Maar wil je echt van je probleem af dan zou ik het deurtje laten nakijken. Kan ook zijn dat je deurtje een "tik" heeft gehad en hierdoor iets uit het lood is komen te staan.

Die deurtjes voorin zijn vaak een puntje waar het eerste wat water doorheen komt, bij mijn trailer was het daar ook wel eens nat. Ik had een rubber gietvloer erin en heb het met zaagsel geprobeerd op te lossen.

succes ermee!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:11

Is het lekkage of condens?

Als ik alles potdicht doe, dan hangen de druppels aan het dak bij vochtig weer en wordt ook alles nat. Ventileren is dan de oplossing.

Zorg in ieder geval dat je je trailer een beetje scheef weg zet (neuswiel hoog opdraaien bijvoorbeeld) zodat het water weg loopt en niet blijft staan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:25

vocht hoeft inderdaad niet van het dak te komen maar het kan ook zijn dat het rubber van je deurtje versleten is en niet goed meer afsluit.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 22:00

hmm vandaag was ie weer flink nat. Nu het droog is heb ik het toch maar open gezet om even door te luchten en heb er zaagsel ingegooid. Ga binnekort een afspraak maken voor een onderhoudsbeurt (kunnen ze dan checken of de bodem goed is?) en is kijken of we wat randen dicht kunnen kitten en of het dan beter gaat.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:07

Ik heb precies hetzelfde, heb vandaag nog gekeken of ik kon ontdekken waar het water vandaan komt. Had altijd de raampjes openstaan, om te ventileren. Nu doe ik ze steeds dicht omdat ik dacht dat het water daar doorheen kwam, resultaat: nog steeds nat. Vooraan bij het deurtje.
Wat voor een merk trailer heb je?

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 07:16

Ik heb een waco je kan hem zien in de link in mijn onderschrift. Ik heb het vermoeden dat het misschien ook langs de zijstrip kan komen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 07:20

Ik weet of je de trailer met de nattigheid nog achter de auto hebt gehad, maar het kan ook van onderaf komen en zo door de bodem heen slaan.
En dan heb je inderdaad een nieuwe bodem nodig. No Cheer

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 07:21

jah heb hem zaterdag achter de auto gehad maar weet bijna zeker dat het door de regen komt Knipoog hij was namelijk toen droger dan nu.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 07:25

Heb je nog een dakluik in de trailer zitten; die kunnen enorm lekken. Ook al heb je het dicht gedaan.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 07:56

heb ik ja.. dacht ik al aan hihi maar wat eraan te doen? plasticje over plakken Tong uitsteken haha

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:42

Of kitten idd met dezelfde kit als je voor het afkitten van je badkamer gebruikt. Als hij op onderhoud gaat kunnen ze vrij eenvoudig je bodem controleren op de staat hoor. Volgens mij doen ze dat op dezelfde manier als bij auto's. Op bepaalde punten voorzichtig met een schroevendraaier prikken. Heeft hij roest in de bodem of is het rot dan gaat de schroevendraaier er door heen.

heel veel succes ermee, hoop dat je het snel voor elkaar hebt!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:46

En als het nog niet rot is, dan weet je zeker dat het dat wel gaat doen op de plaatsen waar er geprikt is....
Ajb eerst kloppen, pas daarna eventueel prikken.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:03

goede aanvulling margreet, hahaha, anders krijg je idd onnodige gaatjes, vandaar dat ik al voorzichtig zei, hihihi weet hoe sommige mensen te werk kunnen gaan....Dus Marjoeisla, eerst kloppen!!!!! hihihihi

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:05

Nou ik heb een 3 maanden oude Bockmann en die lekt ook vreselijk, moet nu voor de derde keer terug...ik baal vreselijk.. Zou ik me geld terug kunnen vragen ??? Wat denken jullie ???

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 15:15

3 maanden oud?? das wel heeel snel. mijne is 9 jaar oud. Gaat in april voor een onderhoudsbeurt, lekcheck, trapbescherming en tussen schot haha ik dacht laat ik maar meteen alles regelen;).
Weet iemand wat een gemiddelde beurt kost??

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:46

3 mnd oude trailer die lekt?? rap teruggaan naar de dealer! (mits het niet normale natte plekken vd regen zijn, geen enkele trailer is helemaal waterdicht)