bedankt voor de reacties.
ik wou het ongeveer zo doen:
eigenaar (mijn gegevens)
geeft voor onbepaalde tijd in bruikleen aan (de mensen hun gegevens)
het paard (het paard haar gegevens)
tijdens de bruikleen periode zijn alle kosten voor de bruiklener, als ware het een eigen paard.
hieronder vallen hoefsmid, wormkuren, weidegang, eventueel bijvoedering, tandarts, dierenartskosten.
bij extremen, acute ziekte, hoge kosten, of onvoorziene omstandigheden wordt tussen de eigenaar en de bruiklener overleg gepleegd over de gewenste manier van handelen.
de bruiklener is gerechtigd een dierenarts te laten komen als zij dan nodig achtten.
het gebruik van het paard door bruiklener is geheel voor eigen risico, zoals dat ook bij een eigen paard zou zijn.
het paard mag gebruikt worden voor recreatie.
buitenrijden alleen onder toezicht van volwassene, op een verantwoorde manier, en op eigen risico.
eigenaar is tijdens de bruikleen periode vrij om het paard (op afspraak) te komen bezoeken,
en behoud het eerste recht op het paard, als het om beslissingen gaat.
eigenaar is tijdens de bruikleen vrij om het paard te verkopen.
indien de bruiklener met de merrie wil fokken zullen hier bijzondere afspraken over worden gemaakt, gezien het veulen eigendom is van de bruiklener.
in dat geval zal het paard tijdens de dracht en het zogen niet worden verkocht.
het bruikleen contract kan ten alle tijde door beide partijen worden verbroken,
hierbij geld wel een opzeg termijn van ten minste 6 weken ivm het hervinden van onderkomen voor het paard.
het paard is bij ingang van het bruikleencontract in goede gezondheid.
voor accoord ondertekend
datum plaats
handtekeningen van beide partijen.
zit ik er alleen nog mee, stel dat het paard bij bruiklener blijvend kreupel raakt bijvoorbeeld, hoe zit dat?