vraag over paardenverzekering

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gina2003

vraag over paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 13:18

Ik heb een dringende vraag over de paardenverzekering.
Mijn merrie is ODA verzekerd met een uitgebreide ziektekostendekking.
Nu heeft ze een peesblessure opgelopen, en ik zie nu pas (niet echt slim dus) dat dat uitgesloten is voor de verzekering.

Zodra haar pees weer goed is, wil ik haar in de uitgebreide basisverzekering hebben, daar heb ik een keuring voor nodig.

Als die keuring goed is, kan ze dan gewoon worden omgezet naar de uitgebreide verzekering, of heb ik kans op uitsluiting van haar pees, omdat ze daar nu last van heeft.
Ik heb nl geen idee hoe dat in zijn werk gaat, wil de verzekering ook niet vragen, ik wil geen slapende honden wakker maken zeg maar.
Ze weten dat ze nu een peesblessure heeft, maar voor ik straks iets ga verpesten, wil ik eerst wat info inwinnen.

Weet iemand hoe dat werkt?

dollemina

Re: vraag over paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 13:20

Ik zou inderdaad wachten tot je paard weer helemaal gezond is.
Dan pas de uitgebreide verzekering aanvragen.
Als je paard helemaal genezen is is het toch oké om de uitbegreide versie aan te vragen.

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 13:21

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen. Idd wat je zegt: geen slapende honden wakker maken! En wanneer ie is gekeurd, is toch alles goed en hebben ze eigenlijk geen reden om te weigeren.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 13:29

Zo denk ik er ook over, maar wil natuurlijk zo snel mogelijk die andere verzekering in, ze is nl pas 3,5 jaar, en een echte spring in het veld, dus het zal vast niet bij deze keer blijven ben ik bang.
Dus zodra ze goed is, wil ik gelijk alles proberen te veranderen, vandaar dat ik vraag of iemand dit weet en het misschien heeft meegemaakt.
Ik zit bij de Hippo, en heb daar zo en zo niet zulke geweldige verhalen over gehoord, dus ga misschien even rondkijken voor een andere verzekering.
Al denk ik dat als ze uitgebreid verzekerd is, zo en zo alles verzekerd moet zijn, lijkt mij.
Ben nu al bezig met de rechtsbijstand, aangezien het in de eerste instantie door een ontsteking kwam, ze had een mokplekje, en daar is een bacterie naar binnen gekomen, en daar is ze ook in de eerste instantie voor behandeld, dus die moeten ze gewoon vergoeden, wat ze dus niet doen, dus ben er echt blij mee!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 00:15

Als ik jouw was zou ik even contact opnemen met een tussenpersoon ofwel assurantiekantoor. Die mensen zijn helemaal thuis in verzekeringen en kunnen je goed inlichten over de do's en don'ts. Het beste is om een kantoor te nemen waar je eventueel al iets hebt lopen, bijvoorbeeld autoverzekering, huis of inboedel. Als ze je die verzekering namelijk netjes verkocht hebben kun je ervan uitgaan dat je ook goed voorgelicht wordt mbt je paardje en de verzekering. Heb je geen tussenpersoon, check dan even bij vrienden, familie of collega's of zij goede ervaringen hebben met een tussen persoon om je in te laten lichten.

succes ermee!