keuze 1,5 paards trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

issie

keuze 1,5 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 18:46

Aangezien we een paarden vrachtwagen verkocht hebben ben ik op zoek naar een 1,5 paards trailer, maar eigenlijk voor tijdelijk, totdat ik mn rijbewijs heb gehaald. Ik ben dus op zoek naar een trailer die ik straks makkelijk kan inruilen voor een 2 paards.

Is merk dan belangrijk, of heeft de leeftijd meer waarde?
Ik heb begrepen dat Bockmann voor degelijkheid staat, is dat dan altijd een goede keus?

Heb wel een aantal voorkeuren;
laadvermogen max 1350 kilo
geen gietvloer maar rubber matten op bijv hout
houten wanden
gebruiksklaar; geen klusser dus

Welk merk zouden jullie aanraden, en vanaf welke leeftijd?

Celine_M

Re: keuze 1,5 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:49

Böckmann heeft idd een hele goede naam, dus ik denk dat je die binnen een paar jaar zeker weer makkelijk kwijt geraakt. Qua leeftijd.. Ik ben niet zo voor de tweedehandse, aangezien je enkel een groot prijsverschil hebt met de echt oude trailers, of die waar wat mis mee is. Een goede tweedehandse trailer die slechts een paar jaar oud is, kost bijna evenveel als een nieuwe (uitzonderingen gelaten). Dus ik zou persoonlijk voor een nieuwe gaan, zeker als je hem later nog wilt doorverkopen. Maar dat moet jij weten natuurlijk. Lachen

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:52

Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe Humbauer 1,5 paards gekocht. Voor een hele leuke prijs, en voldoet precies aan al jouw wensen.
Kijk gewoon eens bij dealers, de prijs van een nieuwe scheelt idd niet zo veel van een goede tweedehandse.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:23

Bockmann is een goed merk maar wel te zwaar voor jou denk ik Knipoog
Volgens mij is de lichtste de Uno, of de Comfort Uno, en die hebben een MTM van 1600 kg ?
Marloes welk type Humbaur heb jij? Ik ken nl. ook alleen zwaardere Humbaurs, van 1600 kg MTM?

Ik heb zelf trouwens een Weijer maar die vallen niet in de duurdere klasse dus daar heb je weinig aan denk ik.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:28

Je hebt nieuwe trailers met een aluplast bodem van Henra en Thiel (Thiel is wel volpolyester, maar wel heel licht) waarop je 15 jaar garantie hebt tegen doorrotting. Tweedehands was daar niet aan te komen, en ik wilde 100% zeker weten dat de bodem goed was. Daarom heb ik maar een nieuwe met zo'n bodem gekocht. Zijn volgens mij heel makkelijk weer door te verkopen. Kun je als hij 1 jaar oud is, nog 14 jaar garantie op de bodem bieden. Dat ze tweedehands vrijwel niet te verkrijgen zij zegt eigenlijk al genoeg over de vraag erna.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:31

Waarom geen gietvloer??
Ik zou gelijk voor een tweepaards, en een nieuwe gaan.
Een simpele van een gedegen merk heb je al zo voor rond de 5000,-

issie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 23:46

Even een stukje verheldering... het wordt zeker geen nieuwe Knipoog , maar een gebruikte vanaf 1996 ofzoiets. Simpelweg omdat we m niet wekelijks gaan gebruiken, misschien zelfs nog minder. Maar wil perse de mogelijkheid hebben om mn paard te vervoeren indien nodig (maar dat nut hoef ik vast niet uit te leggen Haha! ).

Aangezien ik ook verwacht met een jaar een e-rijbewijs en een zwaardere auto te hebben, wil ik er nu niet teveel aan uit geven.

Heb een beetje rond gesnuffeld op internet en nu valt me op dat Sluis een goedkoper merk is (??), Wesco, waco en westeria zie ik regelmatig in 1,5 paards , dus die lijken "vrij gangbaar" te zijn.

Overigens had de "antieke" bockmann die ik gezien heb, een laadvermogen van 1300 kilo, dus ze zijn er blijkbaar wel.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 08:14

Urielle, ik heb de Humbauer Single. Is eigenlijk een 1 driekwart paards, ook geschikt voor merrie met veulen. Daardoor kan ik in de trailer al opzadelen, is wel zo makkelijk Knipoog

Issie, begrijpelijke keuze, maar kijk goed uit dat de bodem niet verrot is, en dat hij zijn onderhoud steeds gehad heeft.
Ik gebruik de mijne op dit moment ook niet dagelijks, maar alleen in het weekend. Heb hem eerder wel vaker gebruikt, maar aangezien ik pas een zoontje heb gekregen staat het rijden op een laag pitje.
Maar ik weet wel dat mijn trailer 100 % in orde is, en dat geeft wel zo'n veilig gevoel.

Maar idd, als je straks een zwaardere trailer wilt kopen, heeft het weinig zin om nu al een nieuwe te kopen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 08:19

Rubber matten op hout is vragen om problemen...dat gaat broeien ( en rotten)

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 08:23

Oeps, zie nu pas dat je een houten vloer wil. Ik heb een gegoten vloer, en ook geen houten wanden Bloos

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:44

Nibbit schreef:

Als je consequent de mat van de vloer neemt als je de trailer wegzet, is er niks aan de hand.
Het is absoluut mijn oplossing. Ik heb nu een gietvloer; dat is de eerste en tevens de laatste keer dat ik dat doe.

Maarre TS: waarom niet je rijbewijs halen en gelijk voor een tweepaards gaan. Dat is altijd goedkoper. Voor de tussentijd kun je dan wel een trailer huren, als daar noodzaak toe is.

issie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 10:47

ikke schreef:
Nibbit schreef:

Als je consequent de mat van de vloer neemt als je de trailer wegzet, is er niks aan de hand.
Het is absoluut mijn oplossing. Ik heb nu een gietvloer; dat is de eerste en tevens de laatste keer dat ik dat doe.

Maarre TS: waarom niet je rijbewijs halen en gelijk voor een tweepaards gaan. Dat is altijd goedkoper. Voor de tussentijd kun je dan wel een trailer huren, als daar noodzaak toe is.

Je hebt gelijk hoor, maar wil perse wat aan huis hebben. Paar maanden geleden is mijn paard op een auto terecht gekomen en we waren maar al te blij dat we de vrachtwagen hadden, zodat we ze gelijk naar de kliniek konden brengen. Als je in die situatie eerst nog een huurtrailer moet zien te regelen, is niet echt ideaal.

Hmmm toch maar een 2-paard dan.. nood breekt wetten, toch?
Aangezien we nog een korte MB 508 hebben kunnen we daar ook de 2- paardstrailer achterhangen, dus hoeven we niet een zware auto aan te schaffen. Op naar het e-rijbewijs en een 2-paards trailer!