Problemen met in/uitladen (vooral bij regen)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ratjelover

Problemen met in/uitladen (vooral bij regen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 21:56

Mijn paard heeft sinds kort problemen met in en uitladen en dan vooral in de regen, maar ook zonder regen is hij al een aantal keren 'gevallen'. Ik heb het idee dat het aan de achterklep ligt omdat deze van hout is en daarom wat glad, maar mijn vader wil hier niets van weten.

Vanavond bijvoorbeeld moesten we hem inladen (in de regen) en meneer gleed dus uit en viel op de klep. Toen we hem weer overeind hadden weer geprobeerd en toen liep hij er verder wel zonder problemen op. Volgens mijn vader ligt het aan het paard omdat hij niet oplet, maar ik heb zelf het idee dat de klep gewoon niet paard-vriendelijk is zegmaar.

Mijn vraag is nu: hebben jullie ook problemen met een houten klep (met 4 latjes zegmaar) en wat voor soort klep is dan wel een aanrader en wat zijn de kosten hiervan.

Ik hoop dat jullie mij ervaringen/tips kunnen melden, want dit is zo erg vervelend en ook gevaarlijk!

BlueStar

Re: Problemen met in/uitladen (vooral bij regen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:19

Ik weet nietvoor op de klep een goede oplossing tegen gladheid
Maar het is wel handig om witzand te strooien op de klep. Doordat het zand stroef is glijd het minder. Wij hadden een trailer volledig met rubber, maar strooide dus zand bij nat weer, puur voor de veiligheid.
En een goedkope oplossing als pa nog aan het idee van klep verbetering moet wennen Haha!

nikkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:36

het lijkt mij dat het niet mag op een trailer??
maar mis als het er wel door komt dat je er wel een ruberen mat over kan leggen ofzo?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:44

wat zou je zelf doen als je steeds op je platte neus ging!!

Laat je vader als een speer wat aan die klep doen voordat er benen gebroken worden! of er een trailer laad probleem ontstaat.

Jij hebt gelijk, niet je vader, je hebt een vreselijk braaf paard die nog steeds voor je op de trailer gaat ondanks dat ie al een paar keer is gevallen.
Als je wilt voorkomen dat het een keer echt fout gaat dan zul je wat aan die klep moeten doen, er zijn legio mogelijkheden zoals antislip rubber op de klep, kokosmatten, meer latjes, gietvloeren ed.
Latjes ben ik geen voorstander van persoonlijk omdat paarden op ijzers er nogal eens achter kunnen blijven hangen, mijn eigen paard is ook een keer onderuit gegaan omdat er een ijzer bleef hangen. IJzer krom en paard onder de schaafwonden.

Succes met overtuigen van je vader Lachen

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:48

Wij hebben een heel ruwe klep, weet even niet hoe het heet, en met latjes erop, het is een super goede klep, nooit glad.
Inderdaad, witzand erover gooien! (Maar dan moet je ook wel weer een rustig beestje hebben die van veranderingen niet gepikeerd raakt Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:41

Oud tapijt op de klep leggen is ook een idee en helemaal niet duur.
Dat had ik bij mijn vorige trailer en werkte prima!
Wel goed vast maken anders krijg je losse flappen wat juist weer gevaarlijk is.
Bij ons was het gelijmd en vast geschroefd!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:16

Je kan ook informatie inwinnen bij trailerleveranciers/fabriekanten om rubber/antislip op je laadklep te laten zetten.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:20

je kunt tussen de latjes een soort tapijt leggen. dan heeft je paard meer grip. Nu word je klep nat en glad. én zorgen dat je klep dicht is als je paard van de trailer is. dan word hij niet nat! (en kan er nooit iemand anders achterop je klep rijden, met als gevolg een kromme klep)

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 14:21

Iedereen bedankt voor de reacties!

Het blijft toch wel een moeilijk probleem, hopenlijk vinden we toch iets waardoor de klep minder glad wordt. Al lijkt me dat zand strooien niet zo'n goed plan Knipoog