trailer probleem wil niet de trailer in !!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

scar

trailer probleem wil niet de trailer in !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 12:15

heyyy

ik heb een vraagje me paard wil als ze thuis op stal is wel de trailer in met 2 of 3 keer aanlopen
maar als we dan ergens anders zijn dan wil ze er gewoon op geen enkele manier er meer in wat we ook proberen.
ik loop gewoon met haar richting de trailer en dan zet ze wel 2 stappen en dan stop ze dan laat ik haar gewoon effe kijken en ruiken en ik trek niet aan der niks en ze gaat weer terug wat ik ook doe ze gaat er gewoon niet in

wie heeft er tips ???

groetjes

Nikka

Re: trailer probleem wil niet de trailer in !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:19

Heb ook problemen gehad met trailerladen en heb hulp gehad (Wendy Mischran) op de Monty Roberts manier. Gaat nu super. Hij is nog niet helemaal klaar maar ik kan vrijwel alleen laden. Ze moeten nu nog wel de klep achter me dicht doen maar binnenkort laadt hij wel uit zichzelf. Aanrader!

scar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 12:21

Nikka schreef:
Heb ook problemen gehad met trailerladen en heb hulp gehad (Wendy Mischran) op de Monty Roberts manier. Gaat nu super. Hij is nog niet helemaal klaar maar ik kan vrijwel alleen laden. Ze moeten nu nog wel de klep achter me dicht doen maar binnenkort laadt hij wel uit zichzelf. Aanrader!

heb je misschien een site ervan of wat dan ook ??

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:21

Er is maar een manier, en dat is oefenen met veel rust en vooral geen geweld.

Stapje voor stapje. Gun het paard de tijd om te onderzoeken en te kijken, laat het dier in zijn waarde. Als ie er dan op staat, rij uitermate voorzichtig, dus zorg dat het een prettige ervaring blijft !!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:23

Wendy doet het op een hele paardvriendelijke manier, zonder enige vorm van dwang. Ik sta op de klep en zeg "ga" en dan loopt hij erin. Ik blijf op de klep staan en zeg terug en dan loopt hij er zelf rustig uit.

scar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 12:24

ik doe het juist rustig en ik gebruik helemaal geen geweld laat haar altijd haar gang effe gaan dat ze kan kijken wat het is en we rijden heel rustig met haar want thuis gaat ze wel er zo in alleen ergens anders niet

mar_tatricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:27

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:29

Wendy staat op bokt onder de naam wendymisran01. je kan haar PB'en en je kan altijd bij een training van haar eens komen kijken. Mijn paard is een eigenwijze draak van 1.80 en beresterk en daar helpt dwang helemaal niets bij.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:31

excuus wendymisran1

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:17

en zo zijn er nog meer die kunnen helpen... Knipoog
Maar dit klinkt als een 'dikke vinger'-paardje en haal er aub hulp bij want die vinger wordt alleen maar dikker als je niet zorgt dat de verhoudingen weer gaan kloppen.
Je paard maakt nu duidelijk de dienst uit want als ze er thuis wel braaf op gaat en terug naar huis niet dan is ze er dus niet bang voor.
Daarnaast, als je de zoekfunctie gebruikt en zoekt op trailerladen dan vindt je een hele berg topics daarover.
Succes!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:15

ons paard wilde er ook nooit in,, we laten haar dan altijd effe ruiken en dan loopt ze paar passen en dan loopt ze weer terug,, mijn vader deed de 2de keer een touw achter dr kont zodat ze niet meer terug kon,, verder in de trailer was ze wel rustig..

scar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 17:13

dank je voor de tips ga wel is effe zoeken

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:18

neem m mee naar dingen die hij of zij leuk vind. En zorg dat er bij thuiskomst ook een beloning is in de vorm van voer of iets dergelijks.
Verder paard in zijn waarde laten, maar zorg wel dat ie je niet voor de gek gaat houden!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:31

cissy schreef:
en zo zijn er nog meer die kunnen helpen... Knipoog
Maar dit klinkt als een 'dikke vinger'-paardje en haal er aub hulp bij want die vinger wordt alleen maar dikker als je niet zorgt dat de verhoudingen weer gaan kloppen.
Je paard maakt nu duidelijk de dienst uit want als ze er thuis wel braaf op gaat en terug naar huis niet dan is ze er dus niet bang voor.
Daarnaast, als je de zoekfunctie gebruikt en zoekt op trailerladen dan vindt je een hele berg topics daarover.
Succes!

HAHAHAHA, het paard heeft hen juist goed afgericht!

Maak een plan en voer het uit. Laat de focus los dat ie in de trailer moet maar train het dier om op de trailer te gaan stap voor stap. Even zoeken hier en je komt er vast wel uit.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:17

Mijn pony heeft ook trailer problemen gehad. We doen het nu zo dat we de trailer langs een muur zetten, zodat ze aanleuning heeft. Dan doen we een longeer touw losjes achter haar billen en dan gaat ze wel...

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:49

Die van mij is ook niet al te gemakkelijk de trailer op te krijgen. Met een hoop geduld en vooral erg lang bezig zijn en iedereen die wil komen helpen wegsturen, lukt het me wel om hem rustig de trailer op te krijgen. Als hij eenmaal erin staat is er geen probleem. Als meneer zijn dag niet heeft, dan kan ik op m'n kop staan maar dan gaat hij er echt niet in binnen een uur tijd. Zou graag willen dat hij wat sneller te laden is. Op vreemd terrein laadt die van mij juist weer gemakkelijker dan thuis op de een of andere manier. Heb even op de site van 't Balingehof gekeken maar die hebben niet zo'n cursus op korte termijn zag ik. KUn je voor zo'n workshop middag ook gewoon bellen en een afspraak maken of hebben ze daar echt alleen vaste dagen voor?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:51

kijk ook eens op http://www.dreamstables.nl

Edit: Sorry de site doet het niet! ik heb een aantal jaar geleden mijn paard naar de dreamstables willen brengen voor een trailertraining, ben gaan kijken ed, zag er erg goed uit, maar mijn paard werd kreupel en heb daarna nooit meer op hem kunnen rijden... Geen trailertraining gedaan dus, maar ik had al een afspraak en alles...
Maar de site doet het dus niet meer! Sorry!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:40

Raja schreef:
kijk ook eens op http://www.dreamstables.nl

Edit: Sorry de site doet het niet! ik heb een aantal jaar geleden mijn paard naar de dreamstables willen brengen voor een trailertraining, ben gaan kijken ed, zag er erg goed uit, maar mijn paard werd kreupel en heb daarna nooit meer op hem kunnen rijden... Geen trailertraining gedaan dus, maar ik had al een afspraak en alles...
Maar de site doet het dus niet meer! Sorry!!

Bestaat ook niet meer volgens mij, maar wendymisran1 (op Bokt) komt daar vandaan. Zij heeft de training bij mijn paard gedaan en we zijn nu bezig een tweede te trainen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:43

dreamstables bestaat niet meer inderdaad, maar ook Conrad is 'gewoon' op bokt terug te vinden hoor Lachen

@Monya, dat weten jij en ik inderdaad (en het paard in kwestie ook) maar de TS nog niet Lachen

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:57

Heey hier nog iemand die moeite heeft met trailer laden. Ik heb zondag wedstrijd en zou eigenlijk rijdend heen gaan (is namelijk vlakbij) maar heb nu toch een trailer kunnen lenen van iemand. Mijn paard gaat stil staan voor de klep. En als iemand hem dan een tikje geeft zet ie 1 voet op de klep en daarna springt ie er naast. Ja ik kan geen 600 kilo houden....
Maja ik ga vandaag morgen en overmorgen met hem oefenen in de hoop dat het zondag dan redelijk gaat. Dus nog iemand tips?

scar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:19

barreltjuh schreef:
Heey hier nog iemand die moeite heeft met trailer laden. Ik heb zondag wedstrijd en zou eigenlijk rijdend heen gaan (is namelijk vlakbij) maar heb nu toch een trailer kunnen lenen van iemand. Mijn paard gaat stil staan voor de klep. En als iemand hem dan een tikje geeft zet ie 1 voet op de klep en daarna springt ie er naast. Ja ik kan geen 600 kilo houden....
Maja ik ga vandaag morgen en overmorgen met hem oefenen in de hoop dat het zondag dan redelijk gaat. Dus nog iemand tips?

ja dat is zeker balen en nou hopen dat die wel wil die van mij ging leuk overal heen zitten kijken van ik doe net of ik die trailer niet zie
succes nog met oefenen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:58

Pfff over op de valreep gesproken!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:09

niet wachten met oefenen tot je te laat bent voor de wedstrijd/bosrit. Niet lokken met voer, niet gelijk de klep dicht en gaan rijden zodra hij er voor de 1e keer even op staat. Niet pushen, niet dwingen en don't knock the try out of him (weet even niet hoe ik dat moet vertalen). Ook niet voor de trailer gaan staan alsof je weg wil en dan te zien of ie niet wil laden, wees zeker van je zelf en weet ook of je het spelletje kunt winnen anders heeft het geen zin.

of je roept hulp erbij Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:14

Ik sluit me maar weer eens aan bij Cissy Haha!.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:26

ik had dat probleem ook.
Maar een oplossing is, dat je de trailer in de weide zet, en dan moeten ze er wel aan wennen , en uiteindelijk gaan ze er toch in kijken, je kunt hem ook in de wei zetten en dan eten erin doen dan gaan ze er eigelijk makkelijk in