Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Waratje schreef:Hoezo moet je ook onder de camperregeling vallen? Wegenbelasting voor een normaal formaat vrachtwagen is toch niet zo heel hoog?
Maarre, geeft de RDW geen tarieven voor het omkeuren?
Kosten van ombouw zal afhangen van wat er moet gebeuren en hoe luxe je het wilt doen. Paar duizend euro zal je wel kwijt zijn, zeker als je er een redelijke living in wilt maken.
Belangrijkste om op te letten is voldoende vermogen.
finn2003 schreef:idd, ff kijken op de site vh RDW.
Moet je alleen nooit aangehouden worden en papierencontrole krijgen. Als blijkt dat je op camperkenteken rijd en je hebt paarden erin staan kunnen ze je een naheffing geven volgens mij. ( Is een keer bij een bekende gebeurt )
En ga van een flinke kostenpost uit. Als jij een lege vrachtwagen hebt en je moet hem helemaal ombouwen voor paardenvervoer ben je aardig wat nodig. Denk aan kwaliteits materiaal zoals hout en metalen.
Check ook wat het laadvermogen is. Sommige vrachtwagentjes mogen nl bijna niks laden. En zit er al een laadklep in??
finn2003 schreef:over wat voor vrachtwagen hebben we het?? Gewoon een simpele kale bakwagen of een veetransporter. Heb je misschien iets van een foto??
finn2003 schreef:denk dat je toch snel op een 3 tot 5000euro moet rekenen als je het zelf doet en ook wat kwaliteit wilt. Zeker ingrepen zoals een grote/ zware loopplank lopen al snel in de papieren en het inrichten/lassen van profielen voor schotten moet je ook net zelf kunnen anders moet je dat ook al laten doen. En heb je een geisoleerde bak dan word het denk ik ook wat lastiger om ramen te plaatsen.
En let er op dat je een zware/ stabiele constructie hebt. Soms moet je een bak nog verstevigen omdat ze niet berekend zijn op een aantal paarden die tegen de zijkant leunen of schoppen
Suelza schreef:Aan welke kosten moet je denken als je een vrachtwagen (C-rijbewijs) wilt laten omkeuren (dus NIET terugkeuren in laadvermogen) voor paardenvervoer?
En wat ben je kwijt aan de ombouw? Uiteraard zul je een (simpel) keukenblok en slaapgelegenheid moeten plaatsen, om onder de camperregeling te kunnen vallen, maar wat komt er verder nog bij aan kosten?
Wat wordt ongeveer het totaalplaatje en waar besteedt je als paardenvrouw/man extra aandacht aan bij de aankoop als je gericht bent op paardenvervoer?
Suelza schreef:Toch ze je best wat van die Iveco busjes rijden in de paardensport wereld.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel uit naar MAN en Volvo. Wat vind je daarvan?
Ik hoef inprincipe maar tot 12 ton. Ik denk dat 7500 kg meer dan voldoende is. Ik vervoer inprincipe maar 2 paarden.
Chronos schreef:Als je prive rijdt dan moet je dat melden en dan betaal je 3 maanden per jaar
Chronos schreef:Als je prive rijdt dan moet je dat melden en dan betaal je 3 maanden per jaar
Chronos schreef:GUT GUT was 1 telefoontje en klaar.. vind het wel best de staatskas sponseren sponser liever me zelf maar dat terzijde..
Het is idd wel handig om onder de 12 ton te blijven! Want de boetes voor het niet rijden met een eurovignet zijn niet mis.
Delphi2 schreef:60 dagen ga ik niet redden daar heb ik te weinig aan, dus dat is geen optie