Polyester of houten trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Noiske

Polyester of houten trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 09:08

Ik ben al een tijdje op zoek naar een 2dehands trailer (2-paards).
Ik heb er nu eentje op het oog van het merk BCW, met voorlader, van 15 jaar oud.
De trailer ziet er heel degelijk uit en er zijn een aantal vernieuwingen aan gebeurd.

Toch een algemeen vraagje:
dit is een 'houten' trailer, dus met betonplex-platen aan de buitenkant afgewerkt. Ok, dat is niet zo blits als de gestroomlijnde trailers die je tegenwoordig ziet rondrijden, maar zijn er ook andere nadelen aan verbonden?
Ik hoor het hier graag!

(de trailer zou bij mij trouwens niet echt intensief gebruikt worden (1 à 2 keer per week eerder korte ritten van enkele km) en ik lig niet wakker van hoe mijn trailer er uit ziet - als hij maar degelijk en veilig is)

Urielle

Re: Polyester of houten trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:34

Ik vind hout juist een voordeel. Bij polyester kan er een klein scheurtje inzitten en van binnen de wanden helemaal wegrotten zonder dat je het merkt. Hout zou ook gemakkelijker te vervangen zijn schijnbaar als er iets is.
Ik ben voor mijn tweedehandsje in elk geval speciaal op zoek geweest naar een houten trailer.

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:42

Ik heb zelf een Böckmann.. zie foto
Afbeelding met hout aan de binnenkant en van die kunststof platen eromheen. Werkt super! We gooien er van binnen altijd water doorheen als hij vies is en de trailer blijft super mooi.. Weet niet of dit bij een wat oudere ook kan.. Maar ik vind het net zo goed als helemaal polyester! Haha!

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 10:09

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:17

Zo'n type trailer hebben wij ook, maar dan zonder voorlader.

Ik moet zeggen, ondannks dat ik hem niet mooi vind, is hij wel oerdegelijk en denk ik inderdaad dat bij eventuele schade het makkelijker te repareren is.

Na aankoop bleek wel dat het remsysteem vernieuwd moest worden. Hij is al vrij oud maar dat ziet je er echt niet aan!

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 11:02

Dit soort trailers ziet er idd ook degelijk uit, fijn te horen dat hij dat volgens gebruikers ervan ook is! Denk trouwens dat het voor het paard weinig uitmaakt hoe het ding er vanbuiten uitziet...
Wat heeft het remsysteem je gekost als ik vragen mag?

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:04

Goh, geen idee, mijn vriendin heeft dat toen betaalt...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:13

Wij hebben een oude schapentrailer, ook van hout dus, bevalt erg goed, we hebben hem zelf helemaal omgebouwd tot mini 2-paards trailer. Het is heel makkelijke om dingen te vervangen, we hebben afgelopen jaar een nieuwe bodem geplaatst

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:18

Ik heb ook een Bockmann, net als de foto hierboven van Radosny, maar ik heb een Duo uitvoering. Bevalt echt super! Hij is bijna 10 jaar oud, maar echt nog in prima staat en enorm sterk en degelijk.

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 16:13

Dus, ik kan er van uitgaan dat dit soort trailers stevige beestjes zijn?
(bij normaal gebruik en onderhoud)

Ondervinden jullie hinder van het 'vlakke' plafond (ipv een bol zoals de nieuwere trailers)?

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:47

Let er wel op dat er veel houten trailers zijn waarbij de bodem en soms ook de wanden dusdanig verrot zijn dat je de hele trailer op moet knappen om hem weer veilig te maken. dan kun je beter voor een vol polyester gaan dat rot niet.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:52

Betonplex is prima voor een trailer en bovendien heel goed schoon te houden. Let goed op de bodem, niet alleen aan de binnenkant van de trailer, maar kruip er ook onder en controleer ook of er wel kit tussen debodemplaat en de hoeklijn gedaan is, anders kan er doorhet opspattende water, toch vocht bij de bodem komen (ervaringsdeskundige jammer genoeg). in bok is ook een topic over het al dan niet zelf aanbrengen van een rubberen gietvloer, daar staan misschien ook tips waar je wat aan hebt.

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 08:09

Heb het topic ondertussen over gietvloeren bekeken. Staat idd handige info in.
Denk dat ik er voor ga gaan (ben over de streep Knipoog
Het zal een goeie beginnerstrailer zijn (laten we hopen). Als ik er een paar jaar veilig mee voort kan ben ik al supercontent!
We hebben hier op ons bedrijf regelmatig betonplex platen om te verwerken, dus eventuele vervangingen zijn in principe geen probleem.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:25

We hebben nu net een polyester gekocht maar we heben een Wedstfalia van 27 jaar oud!

Trailer heeft altijd binnen gestaan, pis en poep er meteen na de rit uithalen net als natte bodembedeking en goed laten luchten. De bodem begint pas eigenlijk nu iets wat zacht te worden.
We hadden de tijd niet om de trailer op te knappen (konden hem niet 3 maanden missen).
Anders hadden we daarvoor gekozen Ja