Bohemen trailer??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

beenyman

Bohemen trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 13:36

hoi,

wij zijn opzoek naar een nieuwe trailer, nu kwam ik op internet (goedkope) trailers tegen van het merk Bohemen....
zijn er hier mensen die ervraing hebben met dit merk trailer?

voor meer info: www.bohementrailer.nl

Daantje1981

Re: Bohemen trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 08:55

Zo goedkoop vind ik deze trailers niet Bloos

Het merk is mij niet bekend, dus daar kan ik verder niks over zeggen. Als je zou gaan kijken moet je iemand meenemen die er ''verstand'' van heeft. Dat lijkt mij het handigste.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:08

Hoi

wij hebben een hotra jumper nieuw gekocht die was na 6 jaar helemaal verrot. Dat bleek voort te komen uit een fabricagefout. Uit woede en frustratie heb ik die trailer op marktplaats te koop aangeboden. De fabrikant reageerde niet eens op onze klacht. Uiteindelijk hebben wij via een advocaat iets kunnen regelen met de fabrikant. Maar op onze advertente reageerde de directeur van Bohemen. Niet om onze trailer te kopen, nou ja, we konden natuurlijk wel inruilen, maar hebben gekozen om de trailer zelf helemaal kaal te maken en opnieuw aan te kleden en er voor te zorgen dat rotten de eerste 20 jaar niet meer aan de orde komt. Maar ik heb vrij veel contact gehad met die meneer over Bohemen trailers en ook vrij veel informatie gekregen en wij gaan, als we wel besluiten om een andere te kopen, zeker met Bohemen in zee. Het is evengoed veel geld wat je kwijt bent, maar als je ziet hoeveel kwailiteit er geleverd wordt voor dat geld is het echt wel de moeite waard om te gaan kijken. De prijs is in verhouding lager dan andere trailers van deze kwaliteit omdat er gedeeltelijk met het oostblok samen gewerkt wordt. En daar is alles nog steeds een stukje goedkoper dan hier in het westen.
Kijk goed uit met het kopen van een trailer. Het heeft ons heel veel negatieve energie gekost en toch ook veel geld. Het was een nare ervaring om op een wedstrijd je paard in te laden en het beestje zakt gedeeltelijk door de bodem. De trailer was de dag ervoor nog op de brug geweest en waren de remmen helemaal vernieuwd, maar dat de bodem zo slecht was kon niet geconstateerd worden door de rubberen gietvloer die er in lag. en de onderkant van de bodem zag er nog goed uit. Het was echt de tussenlaag die verrot was en dat ziet niemand. Een rubberen gietvloer raad ik zowiezo iedereen af. Het rubber sluit nooit helemaal af langs de kant en daar loopt dus altijd urine tussen. Het lijkt prachtig, maar dat valt dus erg tegen.

Succes.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:45

Wij worden gesponsord door Bohemen trailer, dat wil zeggen dat we er nu al geruime tijd 1 gratis gebruiken. Behalve dat de trailers gemiddeld wat zwaarder zijn dan de bekendere merken bevalt de trailer goed. Onze trekauto kan het prima aan, ze liggen goed op de weg, de service is goed (door het aantal trailertrainingen die we geven beschadigd er heus wel eens wat), de gebruikte materialen zijn degelijk.

Er zijn wat kleine dingen die we minder vinden en in samenspraak met ons zullen deze worden aangepast. Bijvoorbeeld twee sluitingen op het toegangsdeurtje, heel onhandig... en we vinden zelf dat er meer verstelmogelijkheden in hoogte voor de balken moeten zijn, zodat je kunt wisselen tussen pony- en paardenmaat.

beenyman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 09:30

welke trailer heb je dan? de 2-paard of de 1,5 paard? als we daar 1 gaan kopen word het waarschijnlijk de big star of de big star luxus...

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:15

Wij rijden nu met de 2-paards Big Star Luxus. De volgende die op ons pad komt is de Peasus.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:58

Waar je wel op moet letten zijn de achterstangen. Mijn Fjord heeft daar een grote brandwond van gekregen op zijn billen.
Ik had zijn staart over de achterstang gedaan, wat normaal goed mogelijk is volgens mij. Maar bij de Bohemen trailer (ik
weet niet of het bij alle zo is, maar bij deze wel, was geloof ik de Big Star) zit een soort rubber ringen om de achterstang.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:49

Gekopieerd van de site:

Citaat:
- Ledig gewicht 965 kg
- Toegestaan max. last 1035 kg

Gaat over een (dure) twee-paards trailer...
Kunnen niet eens twee KWPNers in dus...