Hoe zwaar is ongeveer een trailer + E-pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lenja

Hoe zwaar is ongeveer een trailer + E-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 21:06

Zie titel: Hoe zwaar is ongeveer een trailer + E-pony?
Hoe zwaar is de trailer en de pony dus bij elkaar, en hoeveel kg moet de auto dan kunnen trekken? Wij hebben nu een mercedes die 1500 kg kan trekken, maar willen een auto kopen die 1200 kan trekken?

Sonja_vR

Re: Hoe zwaar is ongeveer een trailer + E-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:18

volgens mij gaat het nog steeds om de totaal massa van de trailer die je erachter hangt
dus is die 1400 kilo, dan zal je auto dit moeten kunnen trekken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:55

Als ze BE hebben niet, dan is het het werkelijk gewicht wat ze laadt wat telt.
Mijn anderhalfpaardstrailer heeft een MTM van 1300 kilo, daarin zit 650 kg laadvermogen. Voor een E-pony (afhankelijk van bouw en 'conditie') houd ik zelf rekening met een 450-600 kilo.
Dat zou dus met een E-pony eventueel net achter je nieuwe auto kunnen als hij niet te grof of te dik is. Maar ik vind het krap hoor, handiger is om echt boven het gewicht te gaan zitten, dan heb je nooit gezeur.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:58

Zou het ook liever ruim nemen. Heb zelf een arabier van 1.48 en die zit rond de 500 kilo.als je op 600 kilo rekend zit je denk ik wel goed.beter iets ruimer. + dan nog wat je trailer weegt

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:02

Bij een wormenkuur (ben even het merk kwijt), zit een soort meetlint waarmee je ook de omtrek van je ponys buik kan meten en dan kan je het gewicht aflezen. Dan weet je ook hoeveel je pony weegt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:05

Onze trailer weegt op papier 510 kg (met een laadvermogen van 790 kg, totaal dus 1300 kg MTM). 'In het echie' zijn trailers vaak wel wat zwaarder dan op papier (denk aan het reservewiel bijvoorbeeld). Ik houd voor het gemak 600 kg aan. Mijn E-pony is twee keer gewogen op 450 kg. Totaal trailer + paard = ca. 1050 kg.

Onze eigen Mazda mag 1500 kg trekken, de Volvo van mijn ouders 1400 en hun 'reserveauto' (ook een Volvo) 1200. Onder normale omstandigheden kunnen ze alledrie prima trekken, maar toch ervaren we met die laatstgenoemde auto een wat minder stabiele wegligging. Dus hoewel het op papier mag, zetten we bij voorkeur toch een van die andere twee voor de trailer.

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 22:42

Urielle schreef:
Als ze BE hebben niet, dan is het het werkelijk gewicht wat ze laadt wat telt.
Mijn anderhalfpaardstrailer heeft een MTM van 1300 kilo, daarin zit 650 kg laadvermogen. Voor een E-pony (afhankelijk van bouw en 'conditie') houd ik zelf rekening met een 450-600 kilo.
Dat zou dus met een E-pony eventueel net achter je nieuwe auto kunnen als hij niet te grof of te dik is. Maar ik vind het krap hoor, handiger is om echt boven het gewicht te gaan zitten, dan heb je nooit gezeur.

Ja ze is niet dik, we gaan ook rijden met die 1500 trekker (de lange tocht naar Duitsland) bedank voor jullie reacties, ik ben weer wat wijzer! Ja