één of tweepaards trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

naresha

één of tweepaards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 09:18

Een één of tweepaards trailer, wat is jou voorkeur?
en waarom?

leintje_

Re: één of tweepaards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 09:20

wij hebben een 2-paardtrailer, ik vind dat zelf wel handig omdat als je dan 2 paarden hebt je niet heen en weer hoeft te rijden Tong uitsteken
maar als je 1 paard hebt dan is een 1,5 paardstrailer wel handig, want die zijn breder dan 1-paardstrailers..
maar daar heb iedereen ze eigen meningen over Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 09:22

1 paards trailer bestaan eigenlijk niet meer.
Dat is dan meestal de 1,5 paards.

Wij hebben een 1,5, omdat ik toch meestal maar 1 paard hoef te vervoeren

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 09:27

Wij hebben een 2 paards.
We hebben 2 paarden

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 09:28

mijn ouders hebben een 2-paards trailer waarvan het tussenschot er niet in staat, omdat anders het paard van mijn zus de trailer niet in wil. Knipoog

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 09:39

runningkawa schreef:
1 paards trailer bestaan eigenlijk niet meer.
Dat is dan meestal de 1,5 paards.

Wij hebben een 1,5, omdat ik toch meestal maar 1 paard hoef te vervoeren

Ik bedoelde eigenlijk ook een 1.5 paards (maar als je dat zegt dan is het meest een één paards..

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:34

Mijn voorkeur gaat uit naar een tweepaardstrailer, zelfs met maar één paard. Met onze 1 1/2 paardstrailer hadden we elke keer problemen met lossen en laden. Nu met onze nieuwe 2-paardstrailer nooit meer problemen. De trailer toont veel ruimer en is ook nog eens hoger en de paarden lopen er zonder probleem in. Een voordeel vind ik ook dat een paard in een tweepaardstrailer steviger staat door het tussenschot. In de anderhalfpaardstrailer had het paard minder steun aan de zijkanten, omdat er meer ruimte over was.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:36

anderhalfpaards is natuurlijk prima als je 1 paardje hebt..
de 1 paards trailers zijn er eigenlijk niet meer,
die lagen meest niet zo stabiel op de weg.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:56

Vrachtwagen.

Oh nee, sorry, dat vroeg je niet.
Nou, tweepaards dan, als ik daar per se uit moet kiezen. Maar zelfs een Westfalia met dikke Disco ervoor is niet zo fijn als een vrachtwagen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:44

Mijn voorkeur gaat uit naar een lichte 1,5 paars trailer, en die heb ik ook

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 08:53

Ik was altijd tevreden met een 1,5 paards trailer, ik had immers maar 1 fjord. Als er een shet mee moest, dan ging dat ook nog prima in de voorste hoek. Dat houden ze wel even uit, die reizen toch nooit meer dan 2 km op die manier. Ook 5 shetjes samen in 1x vervoeren ging prima, maar nu is er fjordenuitbreiding op komst en gaat mijn voorkeur toch uit naar een 2 paards trailer.

Gewiekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 09:27

een tweepaardstrailer heeft een betere wegligging vind ik en je kunt eventueel de andere helft gebruiken om extra spullen mee te nemen
nadeel is dat je voor 2 paardstrailer eigenlijk een terrein auto nodig hebt want luxe auto's mogen het bijna niet trekken

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:32

of luxe auto's een 2-paards mogen trekken hangt af van wat je er in stop aan gewicht (en dus ook van je rijbewijs)...
Je kunt 2 kleine pony's hebben, een paard en wat spullen of 2 paarden. 2 grote paarden achter een luxe auto mogen hangen is zeldzaam...
Mijn auto mag 1750 kg trekken, dus een niet te zware 2-paards en 2 stavige E-pony's of een pony en een paard kan dus nog net.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:37

joyce B schreef:
of luxe auto's een 2-paards mogen trekken hangt af van wat je er in stop aan gewicht (en dus ook van je rijbewijs)...
Je kunt 2 kleine pony's hebben, een paard en wat spullen of 2 paarden. 2 grote paarden achter een luxe auto mogen hangen is zeldzaam...
Mijn auto mag 1750 kg trekken, dus een niet te zware 2-paards en 2 stavige E-pony's of een pony en een paard kan dus nog net.

maar het mag officieel niet...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:39

doe mij dan maar een 2 paards (met voor klep)
1,5 is drama, meestal te laag (stoot hij zn kop als hij er uit gaat, raakt dan in paniek en rent als een kip zonder kop naar buiten) en vind het mar niks. Liever een 2 paards, dan heeft hij meer steun aan de zijkanten.

Als ik geld heb voor een eigen trailer, dan wordt het een 2 paards, met een klep aan de voorkant zodat ze er aan de voorkant uit kunnen en dus niet achteruit hoeven te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:44

wij gaan voor een 2 paards, we hebben dan ook 3 paarden 4e op komst en dus is 2 paards wel zo handig Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:21

Jobbeltje schreef:
joyce B schreef:

Waar baseer je op dat het niet mag?

Op je kentekenbewijs staat wat je geremd mag trekken.
Met een B-E-rijbewijs mag je elke B-rijbewijs auto (dus tot 3500kg) rijden met het maximaal toegestane geremde gewicht erachter, rekening houdend met de maximale lengte van de combinatie.
Ik mag dus in principe een B-vrachtautootje rijden met een aanhanger erachter.

Mijn luxe auto mag geremd 1750 kg trekken. Dus mag ik, dankzij mijn BE rijbewijs, achter mijn auto rijden met een 2-paards trailer (max. massa meestal zo'n 2000kg, dus zeker meer dan het gewicht van mijn auto) beladen tot een totaal gewicht van 1750 kg.
lichte 2-paards trailer: ong 700kg, 2 flinke E-pony's: ong 500 kg per pony, samen 1700kg.

De regel dat je de maximale massa van de aanhanger aan moet houden en niet het echte gewicht geldt voor het rijden met B-rijbewijs.

Als dit zou gelden voor BE heb ik examen gedaan met een niet toegestane combinatie.
Reed met een auto die tot 1650 mocht trekken en ook nog eigen laadvermogen had, met een hele lange kar erachter met een max. massa van 2000kg. Wij reden beladen tot 1650 kg met een meetbrief erbij.

Gewiekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:12

ik ben het hier niet mee eens daar komt bij dat de regels gemaakt zijn omdat je hetspul ook moet kunnen remmen en je onderstel van je auto is hier op berekend.
Trek je zwaarder dan trek je dus eigenlijk je onderstel uit elkaar en je hebt te weinig remkracht.
Hoezo VEILIG? lekker voor dat paard zeg

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:14

Jobbeltje schreef:
joyce B schreef:

Als je de FAQ had gelezen, dan had je gezien dat het officieel wél mag. Zolang je je E-rijbewijs maar hebt. Zie de uitleg van Joyce B.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:25

Wij hebben een 2 paardstrailer, zonder tussenschot voor 1 paard.

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:29

2 Clown kan je met z'n 2en op wedstrijd en naar het strand.

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:30

wij hebben een anderhalfpaards, we hebben ook maar 1 pony dusjaa Tong uitsteken
hij is wel extra ruim en hoog dus dat is wel fijn Haha!
iedereen die ik ken heeft zelf bijna wel een trailer, dus hoeft ook nooit iemand mee te rijden Clown

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:30

Ik heb een 1,75 trailer. Voor een groot paard vind ik dat ideaal.
Theoretisch kunnen er met een schot en andere stangen ook 2 pony's in.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:35

2 paards, altijd genoeg ruimte als je met 1 paard op wedstrijd gaat en het regent... Lachen

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:38

cissy schreef:
2 paards, altijd genoeg ruimte als je met 1 paard op wedstrijd gaat en het regent... Lachen

Precies, lekker binnen opzadelen en omkleden Haha! . Onze auto mag 'm ook maar trekken met een paard erin. Maar in prijs scheelde het niet zo veel (in gewicht trouwens ook niet: 650kg), de trailer is hoger, biedt veel ruimte en mijn paard laad ook makkelijker met deze trailer. Bovendien liggen ze door de extra breedte toch wat stabieler op de weg.