Pony wil niet alleen in de trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Pony wil niet alleen in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 14:25

hallo,
Mijn pony wil niet alleen in de trailer, wanneer de pony van mijn zusje er in staat loopt hij er ook zo in, maar anders niet. Wie herkent dit en wie weet er misschien een oplossing, we hebben vanalles geprobeerd

OemmiejO

Re: Pony wil niet alleen in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:37

Mijn ene pony loopt alleen de trailer in als ik een bak met muesli erbij heb (dan rent ie ongeveer de trailer in). En mijn andere pony als je heel hard hup hup aanmoedigd. Huilen van het lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:45

Het is een kwestie van oefenen. Probeer de trailer zo leuk mogelijk voor je pony te maken (bijvoorbeeld door daar iets lekkers te geven, en daarna op de wei te zetten). Doordat er al een andere pony in de trailer staat, ziet je pony het als veilig. Zonder de andere pony erin, lijkt het voor je pony niet veilig, en wilt het er niet in.

Gewoon veel oefenen, met vooral veel geduld. Ieder stapje in de goede richting belonen, en nooit boos worden. Stop de ene dag als ze met 2 voeten op de klep staat, een dag later met 4 voeten op de klep, en daarna met 2 voeten in de trailer, en daarna met 4 voeten in de trailer. Langzaam maar zeker gaat het wel lukken hoor!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:56

kwestie van trainen, hoe is de reactie van je pony als ie er alleen in moet?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 22:32

als hij er alleen in moet gaat hij gewoon een halve meter voor de klep stilstaan.
Na veel geduld staat hij er meestal met 2 benen op. Wanneer we dan met 2 longeerlijnen achter zijn kont langs gaan en die dan rustig aantrekken loopt hij er soms wel in
Met eten hebben we ook al geprobeerd, maar hij heeft echt zo iets van: moet ik de trailer in voor het eten, nou dan ga ik toch gewoon niet. Eten is voor hem niet echt bijzonder

en idd als hij alleen moet voelt hij zich niet veilig, dan is hij wat angstig
Ik heb nu al ong 2 jaar veel geduld, maar hij doet het gewoon niet. Wat ook zo is, is dat de pony van mijn zusje eigenlijk altijd mee gaat, het komt maar een enkele keer voor dat hij alleen moet. maar dan hebben we dus wel een probleem vandaar
nou misschien komen er nog tips alvast bedankt iedereen

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 09:14

Het is allemaal een kwestie van oefenen oefenen en nog eens oefenen, en heel veel geduld..

Mijn vorige paard die had een keer z'n hoofd gestoten en wilde er ook echt niet meer in..
Toen hebben we gewoon drie weken lang haar iederedag in de trailer gezet in en er weer uit, er weer in stukje rijden en er weer uit. we deden dan twee longeerlijnen (gekruist) achter haar langs en steeds druk houden, dan moet ze er zelf in lopen zonder dat je trekt slaat of weet ik veel wat maar ze kan niet terug. zelfs toen ze er makkelijk in ging hebben we dit nog even gedaan (met lijnen erachter) en toen liep ze er zo weer in. Mijn vorige paard moest gewoon zijn vertrouwen terug krijgen.

Ik denk dat je dit ook best bij jou pony kunt doen en hem wat lekkers geven in de trailer of iets dat het aangenamer maakt.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 20:04

naresha schreef:
Het is allemaal een kwestie van oefenen oefenen en nog eens oefenen, en heel veel geduld..

Mijn vorige paard die had een keer z'n hoofd gestoten en wilde er ook echt niet meer in..
Toen hebben we gewoon drie weken lang haar iederedag in de trailer gezet in en er weer uit, er weer in stukje rijden en er weer uit. we deden dan twee longeerlijnen (gekruist) achter haar langs en steeds druk houden, dan moet ze er zelf in lopen zonder dat je trekt slaat of weet ik veel wat maar ze kan niet terug. zelfs toen ze er makkelijk in ging hebben we dit nog even gedaan (met lijnen erachter) en toen liep ze er zo weer in. Mijn vorige paard moest gewoon zijn vertrouwen terug krijgen.

Ik denk dat je dit ook best bij jou pony kunt doen en hem wat lekkers geven in de trailer of iets dat het aangenamer maakt.

ja misschien, maar met die touwen deden we al, en dan doet hij het wel, maar zonder doet hij het echt niet. Slaan doen we sowieso niet hoor Knipoog en in de trailer wil hij vaak niet eten.
nou we houden gewoon vol, bedankt in ieder geval

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:48

Met gedult bedoel ik op de dag zelf natuurlijk... Probeer vooral te oefenen als je nergens heen hoeft. Dat geeft bij jezelf al veel rust, en dat breng je over op de paard. Als eten je paard niets uit maakt, dan aandacht of de wei (weer) op mogen misschien wel?? vraag kleine stapjes, verwacht niet dat je pony de eerste keer meteen de trailer op gaat. Beloon letterlijk voor iedere stap in de goede richting. En vraag een dag later altijd 1 stapje meer als de dag ervoor.

Op de site van paardnatuurlijk staan ook nog goede tips over hoe je het trailerladen kunt aanpakken.