Mercedes 300SD Turbo Diesel oldtimer. Ervaringen trailertrek

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cynderella81

Mercedes 300SD Turbo Diesel oldtimer. Ervaringen trailertrek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 19:35

Hallo,

wij zijn van plan om een Mercedes 300SD Turbo Diesel type W126 (bwj rond 1981 Amerikaans type) aan te schaffen.
Er zit een 5 cylinder motor in met 92 kw/ 125 pk , gewicht van de auto is om en nabij de 1700 kg.

Nu vroeg ik me af of er nog meer mensen hier zijn met zo'n auto en wat de ervaringen met een trailer erachter zijn.
(het is de bedoeling dat onze 2 paards trailer met een max gewicht van 1800 kg erachter komt. Trailer is 600 en mag 1200 kilo aan paard hebben. Manlief heeft e rijbewijs)

De vraag is dus niet of het mag en met welk rijbewijs en dergelijke maar puur wat de ervaringen zijn Bloos .

Ben benieuwd!!

ikke

Re: Mercedes 300SD Turbo Diesel oldtimer. Ervaringen trailertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:54

De 300 stationwagon? Dat is de enigste auto uit die tijd die 2000kg aan de haak mocht hebben. Als dat echter niet op de papieren staat, krijg je dat er ook niet meer op (ik dacht 1700kg).
Mits de auto in goede staat is en de motor niet is mishandeld, dan heb je er een goede trailertrekker aan. Bedenk wel dat zo'n old timer veel meer aandacht (en dus geld) kost om hem in goede conditie te houden. Als je dat niet (deels) zelf kunt, dan moet je overwegen of het wel zo verstandig is......

Cynderella81

Re: Mercedes 300SD Turbo Diesel oldtimer. Ervaringen trailertrek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 20:06

Nee niet een stationwagen gewoon een normale 5 deurs (heb er helaas geen plaatje van)
We hebben juist bewust voor een oldtimer gekozen omdat we geen zin hebben in al dat gedoe met die electronica met de nieuwere auto's. Onderhoud doen we verder zelf en/of met hulp van goede vriend dus dat is geen enkel probleem Vork Waarschijnlijk zullen we er ook nog zelf een trekhaak op moeten laten zetten, want over het algemeen zitten die (import uit USA) er niet op.
De toegestane max massa van de auto is trouwens 2170 kg.