Wat vragen voor een muilezel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Wat vragen voor een muilezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 12:15

Namens de kinderboerderij waar ik werk verkoop ik een muilezel. Doris's leeftijd wordt tussen de 5 en 10 jaar geschat, hij is 1.00m -1.10m groot. Bruin, grote oren, witte sokken met zwarte vlekken erin Haha! . In een ver verleden heeft er ooit eens een meisje van 8 jaar op gereden, maar echt ingereden is hij nooit. Ik heb hem vorig jaar succelsvol beleerd voor de kar. Sindsdien is er echter niks meer mee gedaan. Omdat hij toch een ezel inslag heeft in zijn karakter vraagt hij een andere benadering dan een pony. Hij is zeker niet gemeen, maar je hebt wat meer geduld met hem nodig. Hij zou het prima doen als een gezelschapspony, grasmaaier etc. Of voor mensen die er wat tijd en werk in willen steken een leuk diertje die je nog eens voor de kar kunt doen, of waar je lekker mee gaat wandelen, vrijheidsdressuur etc.
Wat zijn zo ongeveer de prijzen voor dit soort diertjes?

Vjestagirl

Re: Wat vragen voor een muilezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 13:53

Gokje... 800 euro... Omdat hij nog niet zo oud is, toch wel voor de wagen kan lopen... Maar dat zou het max zijn wat ik ervoor zou geven

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 14:22

800 euro???
Dat dier is net zo hoog als de gemiddelde Shetlander, en een stuk minder rijdbaar als ik het zo hoor. Ik zou het houden op een euro of 300. Maar dat is meer als ik kijk in vergelijking met pony's van zijn hoogte, muilezels heb ik verder geen verstand van.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 15:54

Muilezels zijn sterker dan shetlanders, (en ook zeker groter dan de gemiddelde shet die ik ken)... Ik meen me te herinneren dat ze ook ouder worden...

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 18:30

Het zal geen schattige kinderpony worden, maar het is ook geen dier waar je niks mee kan. Maargoed een klasgenootje van mij heeft misschien interesse, ze wilde altijd al een ezel, maar een muilezel vind ze ook wel erg gaaf.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:33

Beetje van de gek er voor geeft, om het maar heel even onbeleefd te zeggen. Volgens kan je er niet zoveel mee. Hoop dat je een liefhebber treft met wat ruimte zodat hij op een leuke dieren wei of zo kan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:58

Er is een bedrijf die zat/zit ook in de muilezels. Daar vragen ze achterlijk hoge prijzen voor! Ik heb die site een paar jaar geleden bij toeval eens gevonden volgens mij was dit in duitsland. Daar ging het om bedragen van 3 a 4000 euro! Nou zou ik het er niet voor over hebben, het is idd wat een gek ervoor geeft. Plaats een advertentie en kijken waar het schip zal stranden Haha!