paardentaxi

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 14:35

Ik wil graag dit voorjaar/zomer naar Wasperveen oid met mn eigen fjord en misschien dat een vriendin en haar paard. Nou zat ik naar een aantal paardentaxi's te kijken, maar ik kom dan op een bedrag uit die zelfs hoger ligt dan de eigenlijke vakantie. De vakantie gaat zo rond de €240,- kosten. Maar de paardentaxi vanuit Rotterdam, naar Dordrecht en dan naar Wasperveen (en een paar dagen later weer terug) ligt zo rond de €280, das toch niet meer normaal? Is er geen goedkopere oplossing? Ik heb niemand in mijn omgeving die een auto heeft die een tweepaardstrailer kan trekken.

cissy

Re: paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:58

dan huur je toch een auto die een 2 paards kan trekken? Een Mercedes vito of zo, kost je geloof ik 50,- per dag en dan huur je een 2 paards trailer en ga je lekker op vakantie Lachen
(zorg wel voor een BE rijbewijs!)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 18:08

is idd een optie. Jammer genoeg heb ik alleen mn B-rijbewijs. Misschien dat ik mn vader heel lief kan aankijken. Dankjewel!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:51

Om je een idee van prijzen te geven: de lokale transporteur doet het voor 1 euro per km of 60 euro per uur (wachttijd). Hij vervoert dan maximaal 8 paarden voor je (volle bakwagen). Zo gek is die prijs dus helemaal niet. Bel www.Anemone.nl eens wat weekendhuur van hun B-rijbewijs busjes kosten. Niet schrikken als dat hetzelfde kost.
Maar huren van een complete combi kost ook ongeveer dat bedrag. Ik heb voor dit weekend een bus gehuurd (heb wel een trailer), kost 265 euro, ex brandstof. Let erop dat een gehuurde bus het gewicht van de trailer mag trekken. Niet alle bussen mogen zomaar 2000kg aan de haak hebben.
Oh, en voordat iemand erover begint te zeuren, ik mag met 40 ton rijden, ongeacht de samenstelling........

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:54

wat voor bus heb jij dan gehuurd???
Hier bij de plaatselijke autoverhuurder kan ik een Vito 110 meekrijgen voor 45,- p dag excl brandstof, misschien dat het ondertussen iets is verhoogd want is al weer tijdje terug dat ik informeerde, maar zeker geen 265,-!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:34

cissy schreef:
wat voor bus heb jij dan gehuurd???
Hier bij de plaatselijke autoverhuurder kan ik een Vito 110 meekrijgen voor 45,- p dag excl brandstof, misschien dat het ondertussen iets is verhoogd want is al weer tijdje terug dat ik informeerde, maar zeker geen 265,-!!

Grote Ford Transit, verlengt en verhoogd, dan heb je namelijk achterwielaandrijving en zit de trekhaak op de goede hoogte. En hij was van vrijdag t/m zondag. Wagen reed uitstekend, werd niet warm of koud van de 1800kg die aan de haak hing. Die wil ik dus in het vervolg weer. Verbruik 1:10, niet slecht, gezien de weersomstandigheden op de terugweg (windkracht 6 recht op kop)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:39

IndianLady schreef:
Ik wil graag dit voorjaar/zomer naar Wasperveen oid met mn eigen fjord en misschien dat een vriendin en haar paard. Nou zat ik naar een aantal paardentaxi's te kijken, maar ik kom dan op een bedrag uit die zelfs hoger ligt dan de eigenlijke vakantie. De vakantie gaat zo rond de €240,- kosten. Maar de paardentaxi vanuit Rotterdam, naar Dordrecht en dan naar Wasperveen (en een paar dagen later weer terug) ligt zo rond de €280, das toch niet meer normaal? Is er geen goedkopere oplossing? Ik heb niemand in mijn omgeving die een auto heeft die een tweepaardstrailer kan trekken.

Mischien beetje offtopic , maar bedoel je Wapserveen ?
Daar woon ik namelijk en veel mensen maken de fout om het wasperveen te noemen/schrijven Vork
Het is trouwens wel heel leuk hier Haha!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 11:23

wesp/weps maakt niet uit, Clown ik bedoel inderdaad Wapserveen, tenzij er een plaatsje is wat Wasperveen heet Koe
Ik las het in een topic over het Peerdespul, daar ben ik heel wat jaartjes geleden geweest en iemand zei dat je in Wapserveen ook in hetzelfde stuk terecht kom als je gaat buitenrijden. Dus dat klonk een stuk aangenamer.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:24

klopt dat was ik Tong uitsteken , haha ik woon er ook en rij zo met mijn paarden het bos in Haha!