Welke deken op in trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Welke deken op in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 21:37

Wat voor deken leggen jullie op je paard als hij op de trailer gaat?
Duvel heeft eerder nooit dekens op gehad op stal en als we dan op pad gingen, kreeg hij hooguit een zweetdeken op in de trailer.
Dit jaar heeft hij wel voor het eerst een staldeken op, hij staat nu onder een 300 grams. Maar wat moet ik nu op zijn rug leggen als hij dit weekend op de trailer gaat? Die 300 grams deken lijkt me eigenlijk wat warm voor op de trailer, immers, hij staat daar in een relatief klein hokje, samen met een ander paard, dus dan wordt het al gauw warm in de trailer. Zou een dikke wollen zweetdeken genoeg zijn? Of zetten jullie je paard gewoon met dezelfde deken waarmee hij op stal staat in de trailer?

Junior2019

Re: Welke deken op in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:39

Ik leg mijn paard alleen een zweetdeken op.ze kan nog weleens onrustig zijn op de trailer.Ik neem wel altijd extra dekens mee voor als ik op plaats van bestemming ben.Om evt tewisselen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:40

Ik zou dezelfde deken ophouden of een die iets minder warm is. Verder vind ik het belangrijk dat je het zeiltje openhoud omdat de trailer anders veel te benauwd wordt.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:41

Meestal heb ik gewoon de zweetdeken op... Af en toe een wat dunnere winterdeken, dan die ze normaal op heeft, maar dat ligt eraan hoe koud 't is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 21:46

Zeiltje is altijd open als er een paard in de trailer staat. Vind zelf ook nl dat het erg benauwd wordt in de trailer met het zeiltje dicht.

monica79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:53

ik doe altijd een dunnere deken om ivm met de benauwdheid
en zorg dat je altijd een extra deken voor de terugweg bij je hebt mocht het paardje op de heenweg veel hebben staan zweten

Deebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:56

Ik doe bij Wanna haar zweetdeken met hals om nu. Eerst kwam ze nog wel eens een beetje nat van de trailer (zenuwen) nu eigenlijk niet meer. Maar na mijn les vind ik het fijn om dan haar zweetdeken op te doen ipv haar gewone deken als ze nat is.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:05

Heen, een zweetdeken, met eventueel een wollen deken ( ligt eraan hoe koud het is). Afdoen als je aankomt. ( ik laat dan 1 deken erop)
Terug, dikke wollen halsdeken en een zweetdekentje eronder. Ligt eraan hoelang ik moet wachten. Moet ik lang wachten dan gaat de zweetdeken eronder uit tijdens de terugweg.

De mijne heeft wel een erg dunne vacht en heeft het snel koud. Maar maakt zich snel druk op de trailer.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 07:10

Mijn merrie gaat er altijd zonder in, warmte genoeg van het andere paard. Alleen op de vrachtwagen doe ik een dunne deken op.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 07:29

in de winter krijgt ze een wollen deken op met hals, als het wat warmer weer is een fleecedeken. Als het echt warm word dan gewoon zonder.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 07:56

Op dit moment krijgt Nuut een zweetdekentje op.
Dat komt eigenlijk vooral omdat ze zich onwijs opnaaid en nu al zeiknat van de trailer komt!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 08:02

mijne is geschoren en staat echt dik onder de dekens.
Ik doe haar altijd een 200 grams staldeken op met een zweetdeken. Ze ze staat op een 2 paards vrachtwagentje met een ander paard en een raampje open

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 08:04

Op de trailer altijd alleen een zweetdeken.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 08:22

ik heb altijd een zweetdekentje, meestal een fleece-lapje, bij erge kou een wollen zweetdeken met hals.
Ik neem altijd reserve mee zodat ik altijd een droge bij me heb of er eentje bij kan leggen mocht het te koud zijn ( nog nooit hoeven doen).

Ik heb wel altijd het achterzeiltje dicht omdat hij reageert op vrachtwagens en lichten en zo.De hoekjes zijn we teruggeslagen voor frisse lucht en de raampjes zijn open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 08:30

Met dit weer krijgt hij een dikke zweetdeken met hals op. De raampjes gaan wel open maar het zeil dicht. Cloud is wel geschoren en staat dus onder dekens. Maar hij gaat zich zo druk maken dat hij kleddernat en heel erg warm de trailer af komt.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:42

Op de trailer heeft ze 2 fleecedekens op Lachen. 1tje vind ik voor een geschoren paard te dun.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 12:44

Bedankt voor alle reacties. Ik leg hem wel de dikke wollen deken op en er gaat voor de zekerheid nog een extra fleece met hals mee voor na de wedstrijd, als hij bezweet is. Hij moet nl nog even wachten tot het andere paard klaar is, in de tussentijd zal hij wel droog zijn, kan daarna de wollen er weer op voor het naar huis rijden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:09

meet dit koude weer staat Urissa (ongeschoren, staat met vorst onder 550 gram) met 2 zweetdekens op de vrachtwagen. een wollen en daarover een fleecedeken

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:19

In de winter krijgen ze een dikke wollen deken op.
Als het wat minder koud is een fleece deken.
En 's zomers helemaal niks.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:58

Een zweetdeken. Lachen Wel een wat dikkere hoor.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 19:15

Het ging prima vandaag met de dekens. Heb zijn winterdeken afgedaan, hem gepoetst, de wollen deken op. Hij was na het rijden flink bezweet, toen heeftie een fleece zweetdeken met hals op gehad. Na een half uur ben ik bij hem gaan kijken, toen was de fleecedeken nat en hij was droog, dus de fleecedeken erafgehaald en de wollen er weer af. Hij kwam beide keren goed van de trailer, niet met een opstaande vacht en ook niet bezweet, dus ik denk dat het goed was zo.