Professioneel laten bijrijden, wat kost dat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Freya_bokt

Professioneel laten bijrijden, wat kost dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 07:58

Ik heb een leuke vierjarige die nog niet zoveel kent. Het gaat nu best goed met haar, maar door mijn drukke baan en het feit vdat ze bij mijn ouders staat (en ik woon dus in een andere stad), kan ik alleen in het weekend rijden. Mijn vader longeert door de week, maar ik heb toch het gevoel dat het beestje niet genoeg aandacht krijgt.
Een bijrijdster lijkt mij dus een goede oplossing, maar ik wil liever niet iemand die het jonge beestje slechte manieren zou leren. Ik heb zelf 20 jaar ervaring en ik doe al genoeg verkeerd, dus die andere ruiter zou er meer van moeten kennen dan ik. Ik hoef je niet uit te leggen dat zo iemend extreem moeilijk te vinden is. Ik ben dus bereid ervoor te betalen.

Maar omdat er nu eenmaal geen geldboompje in mn tuin staat wil ik eerst een idee hebben van de gangbare prijzen. Die persoon hoeft natuurlijk geen Annky te zijn, maar wel iemand met ervaring die op de juiste manier met een jong paard bezig kan zijn. Wat is er gebruikelijk? En moet ik dan mijn paard naar hen toe brengen (dan kan ik er al evengoed zelf mee rijden) of komen ze aan huis?

Bedankt voor de tips!
PS: Als jij die onvindbare niet-professionele maar toch ervaren bijrijder bent uit de buurt van Valkenswaard, PM me!!!

Lielle

Re: Professioneel laten bijrijden, wat kost dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:53

een echte professional zal niet snel bij jou aan huis komen rijden. Heb je zelf rijles? Dan zou je je instructeur kunnen vragen, en wat ook een optie is, is om iemand te zoeken die bv ORUN oid doet en een paard voor zijn/haar opleiding nodig heeft.

Ik heb er geen tijd voor (woon redelijk in jouw buurt) maar ik zou toch zo'n 25 euro per keer vragen, en dan aan huis komen rijden.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 24-01-07 16:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:20

Professionals komen inderdaad niet snel aan huis, je paard word dan gestalt op hun eigen stal, en daar hangt dan vanzelfsprekend een redelijk prijskaartje aan [lees: belachelijk duur.] Ik denk dus dat je beter een, zoals Lielle al zegt, Orun cursist kunt benaderen, of iemand die al Z rijd, bij jou in de buurt, op een verantwoordelijke manier [want ook daarin is niet iedereen hetzelfde.] rijd, en in jouw ogen goed omgaat met het paard. Misschien gewoon wat rondvragen naar ervaringen? Succes! Lachen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:03

Voor een van mijn paarden heb ik een professionele amazone die haar traint voor de dressuursport. Aan huis komen deed ze afgelopen zomer alleen als het echt zo uit kwam, alle andere keren per week (5x per week) ging ik zelf heen met auto, paard en trailer. Zomerdag is dat nog wel te doen, maar per oktober staat mijn merrie bij haar op stal. Voor ons beiden veel makkelijker en je houd veel tijd over. Het kostenplaatje komt er idd ook bij kijken, ik betaal los van de stalling € 25 per trainingsuur. De tijd wordt bijgehouden in een logboek wat ter inzage is. Zelf ben ik erg tevreden met deze oplossing, na alle onkosten die ik gehad heb, is dit in mijn ogen een goede investering.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:04

[quote="Faelivrin"]
Professionals komen inderdaad niet snel aan huis, je paard word dan gestalt op hun eigen stal, en daar hangt dan vanzelfsprekend een redelijk prijskaartje aan [b][lees: belachelijk duur.] [/b

Belachelijk duur schrijf je. Heb je ooit een maandbedrag gedeeld door 30 en dan uitgerekend hoeveel een prof dan gemiddeld per dag, laat staan per uur verdiend?

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:23

Mijn vriend maakt paarden zadelmak/rijd paarden door.
Hij vraagt € 30,00 voor het eerste paard en € 20,00 voor het tweede paard. En volgens mij is dat helemaal niet zo duur...
En als je je paard bij hem stalt vraagt ie € 450,-.
Dit is dan incl. hooi, stro, brok, dagelijks paar uur los in de paddock, hoeveelheid training naar wens van de eigenaar.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:57

Een van mijn merries heeft als 4 jarige op een dressuurstal gestaan, hiervoor betaalde ik €625,- per maand. Voor dit geld, stond ze tot haar knieen in het stro (uiteraard zat bij deze prijs ook al het voer erbij), elke dag weidegang/paddock, 5/6 keer per week onder het zadel. Merrie was niet de makkelijkste onder het zadel (wel gewoon braaf) ze liep toen ze erheen ging op B-niveau en kwam op een L2/M1 niveau terug na zo'n 2 maanden. Dit alles is op een uiterst vriendelijke manier gebeurd.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:07

Je moet zo'n non-prof. maar net weten te vinden denk ik. De meeste mensen die leuk kunnen rijden/africhten zitten al wel ergens onder de pannen. Aan de andere kant zijn er best wel wat van die ruiters die iets zoeken voor 'ernaast'.
Daarnaast heb je ook met afstand te maken, een lange reis maken om een uurtje te paard te zitten is niet echt haalbaar.

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:08

250euro kan je het laten doen Haha!

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:12

Mijn tante heeft haar paard ergens naar limburg gedaan waar hij 3 maand heeft gestaan. Ze moest denk ik 2000 euro betalen, maar dat is dus echt met alles inbegrepen, voer, uitmesten,...