Hoeveel vragen voor het rijden van een paard!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tax

Hoeveel vragen voor het rijden van een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 07:43

Hallo!
Tja, ik stel de vraag eens andersom! Ik ga waarschijnlijk in de toekomst een paardje voor de eigenaar bijrijden (voor een bepaalde tijd, ongeveer 3 weken ongeveer 4 dagen in de week). Het gaat hier dan echt om het paardje wat verder opleiden, de vraag komt dan ook vanuit de eigenaar zelf. De eigenaar heeft aangegeven voor de periode dat ik het paard rijd een vergoeding te willen geven, echter moest ik aangegeven aan wat ik dacht. Vervolgens kunnen we dan samen overleggen tot welke vergoeding we komen.

Dus hoeveel kan ik vragen. Ik heb zelf totaal geen wedstrijdervaring (is verder ook niet de bedoeling het paard verder te brengen op wedstrijden) maar heb wel ervaring in het rijden van veel verschillende paarden en ook jonge paarden. Dit paard is ook jong en moet nog wat bevestigd worden. Ik wil de vergoeding dan ook absoluut niet vergelijken met wat dressuurstallen hiervoor vragen Lachen.

Ik hoop dat jullie wat kunnen vertellen!

cissy

Re: Hoeveel vragen voor het rijden van een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:40

dan vraag je 15,- per uur? dat reken je om naar het aantal keer wat je rijdt in die 4 weken en dat zou toch een redelijk bedrag moeten zijn.

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:43

Je moet ook kijken hoeveel tijd je erin wilt steken. Is het een heel moeilijk paard of een makkelijk paard waar je zo mee weg rijdt. Ik zou rond de 10 euro per uur vragen denk ik.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:45

zoveel? je hebt verder geen wedstrijdervaring!
ik zou 2,50 al heel netjes vinden

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:55

Ligt er ook aan hoe oud je bent. Ben je 14 dan is 2,50 per uur wel netjes. Ben je >23 dan is dat natuurlijk wel een heel erg laag uurloon. Dan zou ik meer in de richting van 10 euro per uur gaan vragen.

Voor dat geld moet het paard dan wel daadwerkelijk en aantoonbaar verbeterd zijn.

Aangezien er geen wedstrijden mee gereden worden is dat niet objectief te vergelijken. Lastige situatie dus.

Wanneer het paard na deze periode niet aantoonbaar verbeterd is vind ik dat je helemaal geen vergoeding mag vragen.

Dus zou wel duidelijk met de eigenaar vastleggen waarin en hoe het paard verbeterd moet zijn.

tax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 16:39

missnynke schreef:
zoveel? je hebt verder geen wedstrijdervaring!
ik zou 2,50 al heel netjes vinden

Dat wedstrijdervaring moet (vind ik geen storende factor zijn)...wedstrijdervaring zegt namelijk niks over je kunde in paardrijden. Ik durf zelfs te zeggen dat ik meer ervaring heb met het paardrijden dan sommige wedstrijdruiters.

Verder ben ik 20 Haha! en is het paard nog jong en groen. Ik heb het paard al keer gereden voor de eigenaar en tijd steek ik er zeker in. De andere dagen dat ik niet zal rijden zal ik het paard ook beweging geven (hetzij aan een halster lekker uitdollen aan de longeerlijn of eens met bijzet)

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden!

tax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 16:43

lindsey schreef:
Ligt er ook aan hoe oud je bent. Ben je 14 dan is 2,50 per uur wel netjes. Ben je >23 dan is dat natuurlijk wel een heel erg laag uurloon. Dan zou ik meer in de richting van 10 euro per uur gaan vragen.

Voor dat geld moet het paard dan wel daadwerkelijk en aantoonbaar verbeterd zijn.

Aangezien er geen wedstrijden mee gereden worden is dat niet objectief te vergelijken. Lastige situatie dus.

Wanneer het paard na deze periode niet aantoonbaar verbeterd is vind ik dat je helemaal geen vergoeding mag vragen.

Dus zou wel duidelijk met de eigenaar vastleggen waarin en hoe het paard verbeterd moet zijn.

Ja, dat ben ik zeker met je eens, maar dat komt geheel goed. Ik heb het paard, zoals hieboven gezegd, al eens gereden voor de eignaar (kijken of het een beetje klikte) en daarmee merkte de eigenaar al een goed verschil. Het gaat niet zozeer om oefeningen ed, maar gewoon lekker doortrainen waar ze nu mee bezig zijn en dat bevestigen. Dit gaat dan nu nog puur over het voor het been zijn, 1 zijdige kuitdruk opzij/buigen, en het ontspannen en van daaruit aan de teugel.
De eigenaar heeft hier echter nog wel eens problemen aangezien ze vaak wat vast houd en zelf ook wat vast zit. Dus lekker soepel en doorrijden van het paard! En dat gaat zeker helemaal goed komen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:48

ik zou zelf op zo'n 250/300 euro uitkomen, uitgaande van 4 weken en 3 * in de week. Maar ik heb wel redelijk wat wedstrijdervaring.

Ik denk dat ik in jouw geval op 150 zou uitkomen. Zeg maar 10 euro per keer.