Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Riant schreef:Het gebuert wel mer inderdaad. Meestal gaan de echt lange stukken makkelijker met een vrachtwagen overigens maar die heeft niet iedereen
Je zorgt uiteraard voor voldoende voer en iedere 2 uur ongeveer een drinkpauze.
Je kunt overwegen om een tussenstop te regelen ergens halverwege waar de paarden even de benen kunnen strekken.
Punt daar is dat je na 4 uur rijden wel eens moeite kan krijgen als je te snel weer wil laden.
Ik heb 2 hanoveranen uit Duitsland op de trailer laten komen dat is een kleine 6 uur. Ze zijn onder weg wel even een half uur gestopt maar we hebben ze er niet uit gehaals omdat er 1 heel moeilijk laad. Paarden zijn moe en iets gestrest als ze aankomen maar na voldoende rust helemaal in orde.
Alleen ... moeten paarden voor ze naar Engeland gaan niet in Quarantaine?
_angela_ schreef:Zorg voor voldoende stops om de paarden te laten eten en te laten drinken. Als ze gemakkelijk te laden zijn, is even de benen strekken wel lekker voor ze. Geeft het laden echter een hoop spanning, dan kun je ze beter laten staan, en alleen af en toe de trailer een tijd stilzetten, zodat ze even kunnen bijkomen van het gewiebel.
.
. Delphi2 schreef:Wettelijk hoef je pas te pauzeren als de rit langer duurt dan 8 uur.
Aangezien grotere tankstations met parkeerplaatsen toch meestal langs de snelweg liggen zou ik daar dus nooit mijn paard uitladen.
heb ik geen probleem mee 
ikke20 schreef:zorg wel dat je elk half uur tot uur even stopt om te kijken bij de paarden of alles goed gaat.
?? Dan kom ik nooit aan op die rit
!
.
.Sterre schreef:ikke20 schreef:zorg wel dat je elk half uur tot uur even stopt om te kijken bij de paarden of alles goed gaat.
Elk half uur?? Dan kom ik nooit aan op die rit
!
Die duurt dan zeker 12-13 uur.
Nee hoor, ik rij gewoon lekker door en stop iedere 3 uur wel even.
Hooi krijgen ze so-wie-so in de hooizak (die vul ik dan weer bij als we stoppen).
Mijn ervaring met drinken is, dat ze dit in de regel niet eens willen onderweg ...