Duitse trailer + auto, en nederlands rijbewijs, verzekering?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Duitse trailer + auto, en nederlands rijbewijs, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 11:11

Hoi,

Ik heb een vraagje. Als je met een auto en trailer met Duits kenteken rijd en je hebt een nederlands rijbewijs, ben je dan wel of niet verzekerd??

Margreet

Re: Duitse trailer + auto, en nederlands rijbewijs, verzeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:43

Je mag als Nederlander in Nederland niet met een auto met een buitenlands kenteken rijden. Verzekering zou ik zo niet weten, maar wat niet mag, is meestal ook niet verzekerd. En in het slechtste geval kun je de BPM aftikken...

http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-39.html

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 12:22

oke dank je wel

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:26

Wil je zeker weten hoe het zit en wat de uitzonderingen zijn, dan zou ik even de douane bellen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:43

Pivanti schreef:
Hoi,

Ik heb een vraagje. Als je met een auto en trailer met Duits kenteken rijd en je hebt een nederlands rijbewijs, ben je dan wel of niet verzekerd??

Ehm, waar ga jij met die combi rijden??
Zolang je maar niet in NL komt, kun je de hele wereld rond, niemand die je iets kan maken, belasting niet, verzekering evenmin. Voorop gesteld dat je het correcte rijbewijs hebt voor de combinatie en hierbij gelden WEL de Nederlandse wetten!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 10:50

Nee was de bedoeling naar Nederland, dus gaat niet lukken. Hb al een andere oplossing. Iemand geregeld met E en auto en trailer geregeld.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:48

ikke schreef:
Pivanti schreef:
Hoi,

Ehm, waar ga jij met die combi rijden??
Zolang je maar niet in NL komt, kun je de hele wereld rond, niemand die je iets kan maken, belasting niet, verzekering evenmin. Voorop gesteld dat je het correcte rijbewijs hebt voor de combinatie en hierbij gelden WEL de Nederlandse wetten!

Ik weet niet aan welke uitzonderingen mijn kenissen voldoen maar heb er sowieso 2 bij de club zitten met auto's met duitse kenteken platen en trailers die heel NL door tuffen....
Moet er wel bijvertellen dat ze beide in Duitsland werken, maar wel in Nederland wonen.
Maar ik zou dan niet met hun combi mogen rijden, als buitenstaander zeg maar, maar hun echtgenotes wel Ja

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:56

't hangt er vanaf waar je woont. Als je in Duitsland woont kun je gewoon met Duits kenteken in Nederland rijden. Als je in Nederland woont en je rijdt met Duits kenteken en je wordt aangehouden en de eigenaar van de auto zit niet naast je in de auto ben je zwaar de klos. Dan mag je 2x het BPM bedrag direct aftikken aan de douane. (Er zijn moeizame fiscale truckjes....mensen die in Nederland wonen en een Duits kenteken (hebben dan bijv. een woning of bedrijf in Duitsland op papier). Als de auto maar verzekerd is en je hebt een geldig rijbewijs, maakt het verder niet uit.....verzekeringstechnisch.