Zadelhoekje voor de auto

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Zadelhoekje voor de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 19:24

Omdat ik nu vaker op wedstrijd ga en een trailer huur (zonder zadelkamer) wilde ik iets handigers voor mijn (nieuwe) zadel. Nu ligt het op de voorboom maar dat lijkt mij niet gezond. Zeker niet na lange tijd. Nu kwam ik op het idee een zadelhoekje te bouwen. En dat gaat mijn vader doen ook.

Nodig?
2 platen van circa 75 cm² tegen elkaar schroeven zodat ze een hoek van 90° vormen.
Eventueel schilderen en vernissen.

1 Zadelhouder monteren op goede hoogte zodat het zadel niet tegen de grond hangt.

2 Hoofdstelhaakjes monteren op een handige hoogte. Zo heb je geen verkreukeld hoofdstel bij aankomst.

Eventueel een dekenhouder onder de hoofdstelhaakjes bevestigen voor dekjes en bandages. Dan heb je wel platen nodig van 90cm² - 100cm² Zo kan je de beugel netjes bevestigen. Deze heeft een lengte van circa 85cm.

Al het materiaal komt uit doehetzelfzaken en DivozaHorseworld. Prijzen zijn daar ook te vinden.
Ik kwam op een totaalbedrag tegen 30 Euro, met middenklasse hout.

De plaatjes kennen jullie vast wel maar hier zijn ze nog eventjes.

Afbeelding
En nog 2 Haakjes maar die krijg ik niet op mijnalbum, zijn wel te vinden op google.be onder hoofdstelhaak.
Fotos vind je ook op Divoza.nl

Vinden jullie dit een goed idee, en wat kan ik nog verbeteren. Het kan in een laadbak van +- 2m².

Groetjes WF

Oakland1990

Re: Zadelhoekje voor de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 19:25

Ik weet niet of het juist staat, maar het gaat over Trailers ed.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:40

ik vind dat het wel leuk lijkt ! als je echt geen zadelkamer hebt en anders worden je spullen toch maar extra beschadigd

laat je het resultaat zien

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:42

ben beniwued wat het resulaat word Lachen je laat het toch zeker wel zien he Tong uitsteken

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 19:43

Ja als mijn verdronken digi het doet wel ja. Ik ga proberen voor het zaterdag naar je verjaardag te regelen. En anders volgende week.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:36

wil je ook de uitijdelijke totale kostprijs laten weten Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 20:39

Als ik hem zo houd is het 28,XX Niet echt veel vind ik. En je kan hem zo inrichten als je wilt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:27

wat voor auto gaat het om, ik kan me er nu geen vorostelling van maken eigenlijk...
ik legde mn zadel altijd over de leuning van de achterbank maar had dan ook een hoedenplank die wegkon.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:29

cissy schreef:
wat voor auto gaat het om, ik kan me er nu geen vorostelling van maken eigenlijk...
ik legde mn zadel altijd over de leuning van de achterbank maar had dan ook een hoedenplank die wegkon.

dat is idd ook een goede tip!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:00

Hoe ga je dit vastzetten in de auto? Denk niet dat het vanzelf blijft staan Lachen
Toen ik nog een bestelbus had, had ik een zadelbokje (gewoon zo'n schraag van de bouwmarkt) dat precies tussen 2 latten op de laadvloer pastte en dat zette ik dan met een bandje vast aan het schot achter de voorstoelen. Aan datzelfde schot hingen een aantal haken voor hoofdstel en jasje e.d.. Werkte prima! Was gewoon een werkauto, was niks speciaals aan.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:48

Dit staat eigelijk zoals een muurtje op de grond, ik maak wel fotos is eigelijk erg moeilijk te verwoorden. Bij ons is het een VW Touareg. Behoorlijke kofferbak dus.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:49

@Cissy: zo doe ik het maar om 5u op de voorboom te steunen lijkt mij eigelijk niet gezond. Daarom dit alternatief. Lukt het niet dan zoeken we iets anders

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:51

Mijn boomloze zadel gaat gewoon in de weekendtas in de kofferbak. Nog een voordeel van boomloos. Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:52

Heb geen boomloos dus ja. Er zijn idd van die hoezen met een riem waarmee je hem kan ophangen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:00

welshfreak schreef:
Dit staat eigelijk zoals een muurtje op de grond

Volgens mij gaat dat echt niet blijven staan in bochten en over drempels...

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:26

Het zadel heb ik altijd op de achterbank van de auto liggen, meestal met een dekje eronder waar ik die dag mee rijd.
De rest van de spullen in de kofferbak. Daar had ik het zadel eerst ook liggen, maar dat vond ik toch niet zo handig, was nog wel eens verschoven doordat het toch niet zo stabiel lag. Daarbij ook niet zo handig er uit te halen.
Nu zitten er meestal ook geen 3 personen bij mij in de auto als ik met mijn paard op stap ben, dus dan kan het ook wel.

Ik doe dit best al een tijd en merk niet dat dit niet goed zou zijn voor mijn zadel (als het harde ondergrond/zijkant zou zijn, zou ik idd eerder bang zijn voor beschadigingen).
Mensen gebruiken deze weg-zet-techniek soms zelfs permanent, bij mij is het steeds maar even, voor de rest op het paard of op de zadelsteun.

Ben wel benieuwd naar een foto van het resultaat trouwens.

_steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:09

Ik ben erg benieuwd naar een foto als het in de auto staat.
Kan me er nog niet echt een beeld bij vormen Blond

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:22

Citaat:
@Cissy: zo doe ik het maar om 5u op de voorboom te steunen lijkt mij eigelijk niet gezond. Daarom dit alternatief. Lukt het niet dan zoeken we iets anders

jij begrijpt mij verkeerd, ik legde mn zadel over de leuning van de achterbank, dus gewoon rechtop en de leuning als 'paard'. Dus niet steunend op de voorboom maar gewoon zoals het 'hoort'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:26

Wij hadden in onze oude bus een stang achter de voorstoelen, daar hing ik hem altijd over heen.

Kan me niet echt een voorstelling maken van wat je bedoelt, ben erg benieuwd naar een foto.

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:39

Waarom koop je dan niet gewoon zoiets:
Afbeelding
Wat je dan bv vastklikt aan een hondenrekje of aan de kopsteunen van de achterbank of iets dergelijks. Toch veel makkelijker lijkt mij.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:45

Maar dan rust nog steeds alle druk op de voorboom van het zadel.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:17

Ik legde hem altijd gewoon neer in de achterbak Bloos Haha! Nooit wat mee gebeurd hoor Tong uitsteken
Heb wel eens overwogen om zo'n neerklapbare zadeldrager in de trailer te monteren, maar dat vond ik toch wel zonde van de trailer haha.

Maar laat even weten of het echt werkt, dat het ook met flinke bochten enzo goed blijft staan Lachen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:25

Dat op de voorboom steunen lijkt me eigenlijk niet zo'n probleem hoor... Als een zadel z'n eigen gewicht al niet kan hebben, hoe moet dat dan wel niet zijn als je erop gaat zitten?!

Dat is wel een mooi systeem NoaFleur! Simpel na te maken ook... Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:32

in de caddy van mijn vader hadden we ook een steun opgehangen
was niet zo'n goed idee door het remmen en gassen bewoog het zadel en zo beschadigde de metalen deel waar de steun aan hing
dus geen goed idee Haha!

nu komt er een frampje op mijn brommer zodat ik mijn zadel op de brommer mee kan nemen (kan de caddy niet zo vaak meer gebruiken)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 17:43

Om het gewicht maak ik me niet zo'n zorgen, maar als het een schok krijgt ofzo kan hij beschadigen en de zweetbladen ook. Zo'n stokje had ik ook al gezien.