Paardenpaspoort

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Paardenpaspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 21:22

Ik heb even een vraag over het paardenpaspoort, ik heb de zoekfunctie al geraadpleegd, maar daar kwam niks uit voor mij.

Zo'n 7,5 jaar geleden heb ik een pony gekocht in België, een belgische rijpony. Het was net over de grens en we hebben daar toen ook een stalling gevonden. Die 7,5 jaar heeft ze daar dus ook in België gestaan, maar sinds een paar maanden staat ze in Nederland. Ik heb nooit een paspoort voor haar aangevraagd. Wel heb ik het stamboek een brief gestuurd, zo'n twee maanden terug, maar daar heb ik niks meer van vernomen. Is het dan ook mogelijk om ergens in Nederland een paspoort voor mijn pony aan te vragen (aangezien dit ook moeite scheelt m.b.t. kosten betalen aan belgisch stamboek)?

Sites als knhs.nl en paarden-paspoort.nl heb ik geraadpleegd, mijn computer kan alleen de sites niet aan (loopt direct vast bij die sites).

cissy

Re: Paardenpaspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:38

zit er wel een belgisch paspoort bij en is de pony gechipt?

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:48

Paspoort kan je via je dierenarts aanvragen, neem aan dat de pony ook nog geen chip heeft? Dan kan je je dierenarts bellen om je pony te komen chippen, je dierenarts heeft ook de formulieren om een paspoort aan te vragen. Hij laat dan zo'n formulier en de stickers die horen bij de chip ondertekend bij je achter, dan moet je zelf je persoonsgegevens e.d. invullen en het formulier opsturen naar een paspoort-uitgevende instantie. Je dierenarts heeft verschillende formulieren, voor verschillende instanties, voor paarden zonder papieren of buitenlandse papieren zal hij meestal een formulier voor het PVV geven.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 11:54

Mijn pony heeft inderdaad geen chip. Ik kan dus via de dierenarts gelijk een nederlands paspoort aanvragen?

Cissy: nee, ze heeft ook geen belgisch paspoort. Ik ben bezig geweest om dat te regelen, maar om nou alle papieren daar naar het stamboek te sturen, vind ik een beetje riskant (zeker als ze na een brief of mailtje niks meer van zich laten horen).

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:56

dan kun je gewoon een paspoort aanvragen en laten chippen in NL zoals Thisisme al aangaf.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 13:10

In ieder geval bedankt voor de informatie!
Ik ga binnenkort een de dierenarts bellen Ja.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:04

Ik had hier ook 3 pony's staan zonder paspoort. Geen van alle met papieren. Dierenarts chip laten zetten en laten schetsen. Formulier opgestuurd naar de knhs, faktuur betaald en na 4 weken had ik de paspoorten in huis.