trailer vraagje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

trailer vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 12:20

haaai

ik heb een 3,5 jarig paard Lachen hij heeft nog nooit in de trailer gestaan
we zijn nu bezig met zo schema van paardnatuurlijk.nl
dat is dat je tussen stoelen door gaat lopen en over zeil enzo Lachen
maar mijn paard kan niet vast staan....hoe los je dit op in een trailer?
ik weet dat het paard wel vast moet staan ,maar kan ik hem dan gewoon lang vast zetten in de trailer (zo land dat hij met ze kont gewoon tegen de achterstang kan gaan staan? )
ow krijgen we dan paniek???

XxSultanxX

Re: trailer vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 12:48

niemand?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 18:42

weet dan egt niemand het????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:44

Laat je hem los staan. Hij kan immers geen kant op. Denk alleen niet dat het bij harecment moet staan.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 18:45

Judith_ schreef:
Laat je hem los staan. Hij kan immers geen kant op. Denk alleen niet dat het bij harecment moet staan.

maar het is een 1,5 paards trailer,dan kan hij zich tog gaan omdraaien?
en dan heb je een grootprobleem omdat hij de trailer dan uitelkaar drukt...

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:56

niet los maten.dat is toch gevaarlijk in een 1,5 trailer, met een stevig touw en halster samen met een ander paard eerst effe ergens niet gevaarlijk en stevig vast binden, en zo bouw je dat op.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:05

HAR --> TAO

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:16

Dat moet je gewoon opbouwen.
Je maakt hem bijvoorbeeld eerst aan een paal vast of een heining.
Wel met de paardenknoop want als hij dan in paniek raakt dan kan je hem altijd
lostrekken. En als hij rustig blijft staan goed belonen!! praten tegen hem en aaien.
En dat steeds langer doen.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 20:20

als een paard echt gaat hangen kan je je paardenknoop niet meer los trekken....het probleem de boerderij word verbouwt en we hebben nu geen dingen waar ik hem aan vast kan zetten...

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:30

dan moet je iets anders zoeken.Of maken.zolang het maar veilig is.Wat ik deed met mijn jong paard wat niet zou blijven staan, tussen 2 palen zetten, dan 1 vast maken en de andere een touw rond de paal draaien en dan zelf vast houden ,zodat als ze in paniek schoot dat ik mijn touw kon loslaten, en dan belonen natuurlijk he, nu blijft ze fijn en rustig staan als ik haar vast bind.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 20:37

jah wij krijgen straks als alles verbouwt is een poetsplaats met bielzen (hoe schrijf je dat Tong uitsteken ) in de grond Lachen dan kan ik wel oefenen met vast zetten...
ik heb wel eens een touw een slag om de bakrand gedaan(niet vast maar er gewoon een slag omheen gedraaid)
ik dagt dat als hij dan ging hangen dat het touw er dan zo af ging,dus ik er zelf een paar x aan hangen en jah hoor ging er zo af...todat mijn paard ging hangen...helle bakrand weg dus niet voor herhaling vatbaar Knipoog
ik heb voor de rest mijn paard altijd los staan met poetsen en opzadelen blijft altijd keurig staan Lachen
maarjah over een jaartje lijkt het me tog wel leuk om naar bossen te gaan om daar te rijden en dan moet meneer dus vast staan in de trailer....

echt klote dat ze vorige baas hem niet geleerd heeft om vast te staan Sigaar

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:55

njah k weet het ook niet , maar zo heb ik mijn arabier dat geleerd, die ging steigeren als ze vast stond.Je moet gewoon iets stevigs zoeken

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 20:56

armanike schreef:
njah k weet het ook niet , maar zo heb ik mijn arabier dat geleerd, die ging steigeren als ze vast stond.Je moet gewoon iets stevigs zoeken

jah Lachen maar gelukkig krijgen we straks een poestplaats dan kan ik dan oefenen met vastzetten Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 09:54

nooit je paard het leren vaststaan leren aan een paal of heining, je wilt niet weten wat er kan gebeuren als ie toch loskomt!

Leren vaststaan kun je beter mee beginnen in een stal, touw door de tralies halen en zelf vasthouden en dan beetje druk vragen tot ie richting tralies loopt, gelijk druk eraf = beloning.
Het is in feite leren wijken voor druk, druk geven en komt ie daarvan los dan is ie braaf, zo bouw je dat steeds meer op door aan een langer touw zelf steeds verder weg te gaan staan tot ie een poosje braaf blijft staan. Dan pas ga je het op andere plekken proberen, eerst touw los om de paal en als ie braaf is dan pas met paardenknoop vastzetten.
In de trailer kan ie toch nergens heen dus je hoeft hem niet te kort vast te zetten alleen maar zodanig dat ie niet de neiging krijgt om te willen draaien. Vergeet niet te allen tijde eerst het touw los te maken in de trailer voordat je de klep open doet!