ik heb een 3,5 jaarig paard...
ik heb haar woensdag voor de 1e keer mee genomen naar de les..
dat was de 4e keer dat ze op een trailer is geweest..
maar nu is er een groot heel groot probleem..
ze loopt er met gemak op.. maar ze gaat er niet achteruit af.. de vorige eigenaar heeft haar altijd in een 2 paards trailer zonder het tussenschot vervoert dus draaide ze zich om als ze op bestemming aangekomen was..
en woensdag hebben we haar in een 1,5 paardstrailer gezet.. maar daarin kon ze dus niet omdraaien wat ze wel wilde..
toen had de manegeeigenaar gezegt dat ik met haar moest gaan oefenen...
ik ben begonnen met de stal.. ik heb haar 1ts 1 been erin laten zetten en toen achteruit weer terug.. dat ging goed.. met 2 benen ook.. maar toen wilde ik hetzelfde doen met 3 benen en toen zette ze meteen het 4e been er ook in.. nou niet erg dacht ik.. maar toen had ik precies hetzelfde als op de trailer ze wilde niet meer achteruit.. ze verroerde zich niet..
na eeb tijdje wilde ze wel achteruit gaan maar toen voelde ze dat ze een stap lager moest zetten en sprong ze meetn vooruit..
hebben jullie iedeen wat ik hiermee kan doen..
ik hoop van wel.. woensdag hebben we haar opp de manege eruit gekregen door der voorbenen lelkens naar achtere te schuiven en dan wat duwen ( 1 schoof naar achtere en iemand anders bleef tegen der aan staan zodat ze niet zo snel naar vore sprong) uitendelijk na half uur hebben w der eruit gekregen...
weer op stal hebben we er 3 kwartier over gedaan en uiteindelijk met 2 logeerlijnen haar er bijna uit moete trekken... meisje wat mij helpt met inrijden wist het ook niet meer...
dus hebben jullie ideen zeg ze dan asjeblieft..
groetjes marlies