Afspraken op stal worden niet nagekomen, wat doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Afspraken op stal worden niet nagekomen, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 15:38

Sinds september hebben we nieuwe regels op stal. In het kort komt het hier op neer. Het stalgeld ging 10 euro omhoog, daarvoor zouden de paarden iedere dag enkele uren buiten gezet worden. Aangegeven dat dit voor mij akkoord is ook als het regent. Nu is het inmiddels al een paar keer voorgekomen dat de paarden niet naar buiten zijn gegaan, omdat het weer te slecht is.
Ik ben het hier niet mee eens. Over 3 weken ga ik voor bijna 5 weken naar het buitenland en ik dacht dat ik het goed geregeld had voor mijn paard, dat ze iedere dag buiten zou komen en verzorgd werd. Begin toch mijn twijfels te krijgen.
Iemand een goed idee wat ik moet doen?

Mi_Amore

Re: Afspraken op stal worden niet nagekomen, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 15:42

Ga naar de eigenaars en vraag hen gewoon hoe het zit! Leg jouw situatie uit en zie dat er goede regels worden afgesproken voor wanneer jij vertrekt. Laat een andere stalgenoot erop toezien dat dit zeker gebeurd, of vraag voor de zekerheid dat iemand die vijf weken voor je paard zorgt.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:31

Ik zou ook nogmaals benadrukken dat óók bij dit weer jouw paard gewoon buiten mag. Veel eigenaars geven wel aan dat 'bij regen' het paard naar buiten mag, maar staleigenaren vinden dat er in 'regen' ook nog wel wat gradaties zijn... Zo kan het best zijn dat je paard is binnen gehouden om geen gezeur te krijgen over het enorm slechte weer. Of wil de rest zijn paard binnen houden en durven ze het niet aan om jouw paard volledig alleen buiten te zetten?

Ik noem maar wat ideeën...
Even overleggen dus.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 18:37

Ik zal het hem vanavond nog eens mededelen. Hoop alleen niet dat hierdoor de surprise-avond in het water valt.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 18:43

Tsja, met het rare weer van de afgelopen dagen hebben mijn paarden ook langer binnengestaan dan gepland. Met dat hele natte weer vinden ze het buiten niks aan en dan heb ik ze hinnekend voor het hek staan omdat ze weer graag naar binnen willen. Terwijl ze normaal echt niet wegkwijnen van een of twee buitjes. Wellicht had je staleigenaar gewoon een goede reden want we hebben in nederland wel regen en regen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 18:47

Maar tussen minder buiten en niet buiten zit ook nog een verschil Lachen

Ik zou het hem gewoon even vriendelijk vragen.
En daarbij zeggen dat je het echt niet erg vind dat hij flink nat word.