Dit zal sowieso de komende jaren niet mogelijk zijn, ik wil dit paard namelijk zelf kopen en onderhouden. (ik heb op het moment 2 Tinkers, die zijn van mijn ouders, en ik baal er nogal van dat ik zelf geen verantwoordelijkheid heb wat betreft de Tinkers. Ik moet alles vragen, altrijd toestemming vragen, en ik zit wat betreft de paard niet altijd op één lijn met m'n ouders).
Ik wil graag op eigen benen staan en ook m'n E achter B rijbewijs halen, en natuurlijk een vaste baan hebben om de stalling en alle bijkomde kosten te kunnen betalen.
Maargoed, mijn vraag is dus rond welke prijsklasse ik moet gaan denken voor zo'n paard in de aanschaf.
Liefst ruin (eventueel merrie),leeftijd tot 16 jaar, kerngezond en nog heel wat jaartjes te berijden. Ras en papier zijn absoluut niet belangrijk, stokmaat van 1.65 tot 1.75 (mag iets afwijken, ik ben 1.70 met best lange benen, dus het moet een mooi totaalplaatje zijn)
Iemand enig idee?
!
, dat ging pas na een jaar
! En ik maar zeggen 'nou, denk dat ze het gewoon niet meer kan hoor' en als de instructeur er even opstapte zaten heel toevallig alle knoppen er weer op
. Geven ze een te grote galophulp vliegt ze echt weg, gaan ze als reactie daarop zwaar zitten staan ze meteen stil en hangen ze om de nek. Zo ook in draf, blijven ze niet in balans zitten en komen ze voor het zwaartepunt uit gaat ze versnellen, gaan ze daarop weer het zwaartepunt naar achter schuiven staat ze weer bijna stil. Ook zwalkt dat hele lijf van links naar rechts omdat ze toevallig wat meer op 1 zitbeenknobbel zitten, of 1 been wat meer aandrukken/verleggen naar achter.