verzekeringsvraagje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

luxje

verzekeringsvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 05:46

Als ik met mijn paard op pad moet, ben ik afhankelijk van anderen voor wat betreft vervoer.
Dit is voor ik mijn nieuwe auto, die geen trailer mag trekken, kocht al besproken, dus daar hoef ik geen feedback op Knipoog
Maar, als ik met de combinatie van die mensen de weg op ga, hun auto en trailer zitten uiteraard gewoon in de verzekering, ben ik dan wel verzekerd?
Ik heb een WA verzekering, maar wat als ik een aanrijding krijg, al dan niet zelf door mij veroorzaakt, ben ik dan wel verzekerd voor de schade zowel aan de combinatie die ik bestuur als de mogelijk andere betrokkenen?
Wie weet het antwoord?

Ik zal voor de zekerheid mijn verzekeringsmaatschappij ook even bellen hierover Bloos

LDRD

Re: verzekeringsvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:19

De WA van de auto regelt schaden aan derden. Ik neem aan dat jij over alle benodigde rijbewijzen beschikt? Zo niet, heb je een probleem, want dan is er geen dekking.Schade aan tegenpartijen zal dan wel betaald worden, maar op de verzekerde cq op jou verhaald worden.
Jouw eigen AVP (aansprakelijkheid voor Particulieren) zal geen schade dekken aan de combi zelf door jou veroorzaakt omdat schade met of door een motorrijtuig uitgesloten is.
Wellicht is de combi vol casco verzekerd? In dat geval keert natuurlijk de verzekeringsmaatschappij van de combi uit. Wel heeft dit een negatieve invloed op de bonus/malus korting van de verzekerde.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:21

Ja, ik zou zonder die vol casco verzekering niet op pad gaan met andermans combinatie.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 21:21

Uiteraard heb ik de benodigde rijbewijzen Knipoog
Begrijp ik het goed, dat wanneer de eigenaar hun auto All risk verzekerd heeft, er geen probleem is bij een aanrijding? (behalve dan hun no-claim korting)
Maakt het dan nog uit of ik of een ander de veroorzaker is van de schade?
En als de auto niet All risk verzekerd is, dat ik er, om problemen te voorkomen, beter niet mee op pad kan gaan, omdat dan de kosten aan derden wél uitgekeerd, maar de kosten aan "mijn combinatie" niet uit worden gekeerd?
Ik zal op stal maar even navragen hoe zij het spul verzekerd hebben, maar aangezien er meerderen met hun bus op stap gaan (wel familie), denk ik eigenlijk dat dat wel goed zit, al zal ik daar niet zomaar vanuit gaan Bloos
Bellen naar mijn verzekering en vragen naar hun verzekering dus.

Als ik mijn eigen auto voor hun trailer zet, hoe is het dan geregeld bij een aanrijding?
(er vanuit gaande dat mijn auto conform de regels de trailer mag trekken natuurlijk)
En als mijn paard de trailer beschadigt, dekt mijn WA verzekering dat wel? (Ik heb, toen ik mijn paard kocht, al gebeld of mijn paard binnen mijn verzekering viel en dat werd bevestigend beantwoord)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 09:04

Op de bonus/malus korting na is er geen probleem als de auto en de trailer casco verzekerd zijn.
Veroorzaakt iemand anders de schade is dat verder ook geen probleem.
Is de auto en/of de trailer niet verzekerd dan heb je wel een probleem en hierover zal je vooraf duidelijk afspraken moeten maken wat te doen bij schade. Jouw AVP verzekering betaalt het in ieder geval niet, dus het zal dan wel uit je eigen zak moeten.
Als jouw auto voor hun trailer staat is schade gedekt onder jouw autopolis voor schade aan derden. Schade aan de trailer is nog steeds niet gedekt dan.
Als jouw paard schade aan de trailer veroorzaakt ben je in principe aansprakelijk. Wel is de vraag of en voor welk deel je schadevergoedingsverplichting hebt, aangezien het zo zou kunnen zijn dat de uitlener eigen schuld tegengeworpen krijgt. Of dit verzekerd is op jouw AVP kan verschillend zijn per maatschappij. Dit zijn zaken onder opzicht en hierbij uitgesloten zijn vaak motorrijtuigen, caravans/vouwwagen enz. Trailers worden niet met name genoemd en daar zit wellicht je 'geluk'. Wel is er vaak in dat geval een maximum verzekerd bedrag, maar dat overstijgt nog ver de waarde van bijna alle trailers. Maar dit kan dus verschillen per maatschappij.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 09:18

Moet ik dan eigenlijk concluderen dat het helemaal niet zo verstandig is om met hun combinatie de weg op te gaan?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:59

Als je niet van risico's nemen houdt dan is dat een betere optie ja. Clown

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 12:30

Tja, zal toch met het beest naar de smid moeten (en nee, ik ga geen andere smid nemen die wél aan huis komt, ben té tevreden over mijn huidige Knipoog )
Zolang er dus maar een casco verzekering op hun combi zit rij ik vrij zelfverzekerd naar de smid

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 21:01

luxje schreef:
Zolang er dus maar een casco verzekering op hun combi zit rij ik vrij zelfverzekerd naar de smid

spul is casco verzekerd
*slaakt een zucht van verlichting* Haha!