trailer probleem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jenneke1029

trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 16:56

We hebben een probleem en mijn vraag aan jullie is wie heeft er een oplossing voor.
Zaterdag zouden we naar een wedstrijd gaan met pebbels.
We hebben haar op de trailer gezet op de rechterkant omdat ze de laatste tijd erg moeilijk doet op de trailer hebben we haar daar neergezet om te kijken hoe het dan gaat.
We gingen nog niet van het erf af of pebbels begon behoorlijk idioot te doen klein stukje verder zijn we even gestopt en hebben haar even goed toegesproken dat ze moest ophouden we dachten echt dat ze stond te klieren.
Toen we halverwege waren ging het echt niet meer het ging te raar wij weer bij haar kijken stond ze met al de vier benen tegen het zij schot aan vrij van de grond en geleund op het tussenschot ze was helemaal in paniek en brak de trailer bijna af.
We hebben haar snel losgemaakt en uit de trailer gehaald.
ze had haar achterbeen al helemaal open gehaald zo idioot ging het.
Als ik dit had geweten had ik haar achterbenen ook goed ingepakt maar ja wie verwacht dit?
We hebben even met haar gestapt om haar op adem te laten komen ze was van top tot teen nat en geken of ze niet kreupel was en dat was gelukkig niet zo.
Maar ja daar sta je midden in de nacht wandt het was al donker hoe moet het nu?
Hebben we maar besloten om haar naar huis toe te rijden wandt op de trailer kan echt niet meer ze zou haar echt goed kunnen verwonden.
Een ding was wel zo we hebben voor het eerst in ons leven een nachtrit gemaakt we hebben ongeveer 2 1/2 uur werk gehad om thuis te komen.
Wie heeft dit ook al eens meegemaakt en weet hier een oplossing voor op de trailer gaat nu echt niet meer. Ze staat al jaren op de trailer en nooit geen problemen gehad we rijden altijd erg voorzichtig en hebben nog nooit iets meegemaakt. We hopen dat er iemand een oplossing heeft we horen het wel.

cissy

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:11

Citaat:
omdat ze de laatste tijd erg moeilijk doet op de trailer

daar geef je al aan dat het niet goed gaat, en hier zeg je dit
Citaat:
Ze staat al jaren op de trailer en nooit geen problemen gehad we rijden altijd erg voorzichtig en hebben nog nooit iets meegemaakt.

er is dus ergens onderweg (in tijd) iets gebeurd of iets veranderd waardoor het nu niet meer goed gaat. Probeer dat voor jezelf eerst eens te ontdekken. Het begint vaak met een klein dingetje en dan raken ze hun vertrouwen kwijt. Je paard heeft nu duidelijk angst voor de trailer, dit is te herstellen maar je moet eerst het probleem opzoeken en kunnen benoemen
Je weet zeker dat de chauffeur langzaam en kundig rijdt met de trailer? wat zijn haar reacties als je gaat laden, wat doet ze precies? hoe laadt je haar?

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 17:33

Ik rijd zelf altijd en ik ben een voorzichtige rijder wij kunnen gewoon niet bedenken wat er ooit fout is gegaan twee weken geleden was het weer goed en het werdt nu in een keer weer erger tot zaredag toen kon het echt niet meer.
Ze stapt in een keer op de trailer dat vinden wij ook vreemd als ze erg veel angst had voor de trailer dan gaan ze er meestal ook niet op maar dat doet ze dus wel. Wij kunnen gewoon niet bedenken hoe en wat in ieder geval bedankt voor je reactie wie weet komt er iemand met een oplossing

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:08

Ik heb hierop gereageerd in het topic van siegerswoude.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:39

Als het niet gaat lukken willen wij er wel eens naar kijken hoor, op basis van no cure no pay...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:55

Gewoon even het tussenschot eruit halen, wij hebben het ook gehad met een draver. Die was ècht claustrofobies! Jij kunt met jullie trailer zelfs nog proberen om haar eens andersom te vervoeren, omdat jullie aan de voorkant ook kunnen laden. Paarden kunnen vaak makkelijker het evenwicht bewaren wanneer ze achteruit rijden, al moet je me niet vragen waarom! Die draver van ons stond ook altijd achterstevoreb, maar die kon draaien in de trailer als het schot er tussen uit was. Lachen

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:22

Ik heb in mijn 2-paards trailer het tussenschot zo verplaatst dat ik de ruimte kreeg van een 1,5-paards trailer. Dit gaat goed. Die van mij paste niet tussen de ruimte van een 2-paards.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 10:36

andersom laden in een gewone trailer??? NOOIT doen!
daar is de trailer niet op gebouwd, het gewicht wordt dan verkeerd verdeeld (kogeldruk) en het paard heeft geen ruimte bij zn hoofd.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:18

Schat, ze heeft een Ifor Williams trailer met een klep aan de voorkant... Deze trailer is dus toevallig wèl geschikt om je paard eens andersom te laden.
Daarom zeg ik ook: 'jij kunt MET JULLIE TRAILER ...'.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:22

Mijn paard was altijd heel makkelijk op de trailer tot een van de matten ging schuiven. Vervolgens precies jouw verhaal. Ik heb het tussenschot eruit gehaald en vervolgens geen enkel probleem meer gehad.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 09:25

Citaat:
Schat, ze heeft een Ifor Williams trailer met een klep aan de voorkant... Deze trailer is dus toevallig wèl geschikt om je paard eens andersom te laden.
Daarom zeg ik ook: 'jij kunt MET JULLIE TRAILER ...

schat, ook met een Ifor met voorlader mag je je paard niet andersom in de trailer zetten, daar zijn ze niet op gebouwd!
Die klep aan de voorkant is om je paard er aan de voorkant UIT te halen niet om hem er IN te zetten, of je moet m achterwaarts laden Lachen
Kijk maar eens naar de bevestiging van de stangen, er is echt geen ruimte aan de achterkant om zn hoofd en hals kwijt te kunnen, ik heb nog NOOIT een (normale) trailer gezien waarin je je paard achterstevoren kunt laden, heb je er een foto van?

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 00:25

Leg eens uit waarom je schrijft dat ze de laatste tijd erg moeilijk doet. Dat is gedrag dat voorafgaande aan deze paniek ging. Leg eens uit, beschrijf eens wat ze aan gedrag toonde?

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 20:25

Ze raakt de laatste tijd echt in paniek wat ze anders nooit had.
Het begon eerst met heel erg zweten en daarna werdt ze heel onrustig en zo is het steeds erger geworden.
We proberen het eerst zonder tussen schot en hopen het zo op te lossen.
We zijn nu erg voorzichtig daarmee wij willen voor ons plezier rijden en als het op de trailer niet meer gaat dat is heel erg jammer voor ons maar het paard gaat bij ons voor.

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:28

ik heb precies hetzelfde probleem !!!!
altijd normaal in de trailer gestaan maar een jaar geleden ging het helemaal fout, zal ff kijken of ik de link naar een eerder topic kan vinden....

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=119&t=575561&hilit=

heb er iemand bij gehaald maar vond hem niet zo onwijs (eerder rare vogel, zijn ideeen over paarden waren duidelijk niet die van mij, mijn inziens hebben paarden wel een karakter, volgens hem niet....) dus heb het bij 1x gelaten.

Ben er wel al achter dat het niet moet uitmaken of het anderhalfpaards of 2 paards trailer moet zijn.

Nu zet ik haar toch af en toe in de trailer thuis, en dat vindt ze prima.Ze loopt er zo in. NU gaan we binnenkort laden en dan klein stukje op het terrein rijden en dan maar kijken wat ze doet....weet het anders ook niet.

blijf dit in elk geval wel volgen!!!

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 19:47

We gaan het vandaag weer proberen.
We hebben een deelbaar tussenschot en dan doen we het voorste gedeelte eruit en hebben een stang gemaakt zodat ze voor al de ruimte heeft en zich toch niet om kan draaien.
We doen er mooi wat stro in en pakken pebbels ook goed in zodat ze zich niet kan verwonden en proberen eerst een klein stukje hopen dat het nu goed gaat ik hou jullie op de hoogte.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 19:55

We hebben het geprobeerd en ze was gelukkig niet meer zo over stuur toch was ze nog wel onrustig.
We hadden haar goed ingepakt en een dikke laag stro erin zodat ze zich niet kon verwonden. We hebben het voorste gedeelte van het tussenschot op zij gedaan en een stang gemaakt omdat er alleen twee kleine stangen zaten zodat ze de ruimte had.
We zijn maar een paar kilometer weggeweest om het op nieuw op te bouwen toen we het erf weer opreden is ze gaan liggen we denken toch dat het iets met haar evenwicht is iets anders kunnen we niet bedenken omdat ze het nu alleen deed in de bochten en we stapvoeds reden. Ze lag er wel rustig bij als ze het altijd zo doet heb ik er vrede mee we oefenen lekker verder als ze weer in paniek raakt is het gebeurd we willen graag denken om pebbels en het moet voor haar ook leuk blijven.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:44

Ik heb ook een Ifor Williams en heb het hele schot, dus ook de paal in het midden, weggehaald. Voor heb ik ook een stang laten maken en achter een ketting in zo'n rubber hoes met aan het eind 2 pinnen die naar beneden wijzen met gaatjes erin waardoor er een clip door kan. Daardoor heeft ie alle ruimte en daar doet ie het super op.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:06

Jenneke, ik zou Monya eens om hulp vragen.
Veel mensen hebben een goede ervaring bij haar!

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 19:22

Ik heb ook een Ifor Williams en heb het hele schot, dus ook de paal in het midden, weggehaald. Voor heb ik ook een stang laten maken en achter een ketting in zo'n rubber hoes met aan het eind 2 pinnen die naar beneden wijzen met gaatjes erin waardoor er een clip door kan. Daardoor heeft ie alle ruimte en daar doet ie het super op.

Draaien ze zich dan niet om daar ben ik namelijk bang voor

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 19:24

Nikka schreef:

Draaien ze zich dan niet om daar ben ik zo bang voor.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:14

Nee die van mij niet maar ik zet ze voor wel met een touw vast aan die openingen rechts/links vooraan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:28

Wij gaan heel vaak weg met een twee paardstrailer zonder tussenschot en er is er nog nooit één omgedraaid. Je moet ze wel even vastzetten aan het halster aan de voorkant inderdaad. Knipoog
Ik hoop dat het lukt.

saskija

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:42

Laat anders Monya en John even komen en kijken. Die zijn echt super. Ze helpen mij ook met het trailerprobleem met mijn paard.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:03

lastig probleem, gelukkig dat het nu weer wat beter gaat. Heb je je trailer ook al eens na laten kijken? de bandenspanning bijvoorbeeld.... of de bodem, misschien is er iets technisch mis waardoor je paardje zo anders reageert?? succes er mee!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:06

Toen ik je verhaal las was mijn eerste gedachte: Kan ze ergens op uitglijden. Heb 1 keer een paard zo in de trailer zien liggen en dat was meteen de grootste fout die we hadden kunnen maken. We hadden een paard met ijzers op een aluminium ondergrond gezet die met stro bedekt was, maar tja...dat werkt dus niet, dan hebben ze absoluut geen grip. Gelukkig waren we met meerdere trailers en gelukkig hield hij er geen angst aan over, maar wij waren wel enorm geschrokken. (met name omdat het zo'n stoer koelbloedig dier is die je vervolgens compleet in paniek ziet)

En blijft ze paniekerig? Tja probeer eens een klein stukje in de trailer mee te reizen, misschien ontdek je dan het probleem. Denk daarbij wel om je eigen veiligheid...